Autohuur in Moab

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Autohuur in Moab

Bericht door Eduardus »

Met het overzetten van de reis van 2020 naar 2021 weer wat zaken aan het uitzoeken.
We verblijven volgend jaar 3 dagen in Moab om vanuit daar Arches en Canyonlands te bezoeken.
We reizen met z'n vijven in een camper van 27ft.
Nu zou ik graag de camper op een campground zetten en die dagen met een auto de omgeving verkennen om zo wat mobieler te zijn dan met zo'n grote camper.
Dus niet met de camper in alle vroegte richting Arches, maar met de auto (uiteraard wel in alle vroegte).
Ik lees namelijk dat het aansluiten is in de parken en mijn idee is dat je dan met een auto wat makkelijker plek hebt dan een camper van 27ft.

Is dit een goed idee? of is het idee meer van "hoe kom je op het idee" :lol:

En zou je ook op je camperplaats een auto erbij mogen parkeren?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Autohuur in Moab

Bericht door BonnyR »

Wij hebben op de KOA in Moab een jeep gehuurd. Was voor een halve dag.
Dat is redelijk aan de prijs, maar weet niet of je in Moab gewoon een auto kunt huren voor een gewone
prijs. Arches is inderdaad een rampenplan met de camper. Wij zaten in het voorseizoen maar alles vol. Er zijn best een aantal plekken voor campers maar daar stonden personen auto's. Tja en bij sommige campings kun je je auto erbij zetten en anders hebben ze vast wel een algemene parkeerplaats.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Het is geen gek idee, maar hou er rekening mee dat je met de auto ook niet overal eenvoudig kunt parkeren.
Je kunt natuurlijk een of twee nachten in Arches zelf gaan staan. Als je dan wilt wandelen bij Devils garden heb je geen parkeerproblemen. En je ontwijkt de drukte bij de ingang dus je kunt ook op andere locaties vroeg aanwezig zijn. Op veel plaatsen zal men niet lang blijven staan omdat het viewpoints of slechts korte wandelingen zijn, je moet dus ook geluk hebben. Aan filerijden zal je echter niet ontkomen, zie bijvoorbeeld hier voor onze ervaringen vorig jaar september.

Of je altijd en overal een auto er bij kunt zetten weet ik niet, kijk daarvoor op de site van de camping. Als de plaatsen groot genoeg zijn, en als er ook trailers zijn toegestaan, zal het vermoedelijk geen probleem zijn. Voor de camping in Moab kun je ook prima in de omgeving van de camping parkeren.

Als je een auto huurt, let er dan op dat het verzekeringstechnisch goed gaat. Gebruik een Europese site voor de boeking, dan weet je zeker dat het goed gaat. Misschien even checken bij de experts hier op het vervoer-subforum.

Marianne
babarage
Amerikakenner
Berichten: 1263
Lid geworden op: 29 mar 2011, 22:37
Aantal x V.S. bezocht: 21

Re: Autohuur in Moab

Bericht door babarage »

Zeker als je ene paar dagen daar bent is het juist handig. Een auto er bij zetten zal meestal wel kunnen aangezien er nogal wat Amerikanen met een auto achter de camper rondrijden. Maar kijk dat even na bij de voorwaarden. Bij Alamo en Enterprise kun je normale auto’s huren. Als je met vijf volwassenen reist is het wellicht de moeite waard om te zien hoe duur het is om op een verdere grotere locatie en langer een auto te huren in vergelijk met een paar dagen in Moab. Kan best zijn dat dat niet zo heel veel
Scheelt.
89 highschool Mi 92 college Ga 97 uni Mi
99 Fl-Ca, 00 Ca - Wa, 01 Fl, 04 Va, 05 Co - Ca, 06 New England, 08 Fl, 08 BC - NS, 09 Wa - Nv, 10 Zuidoosten, 11 Route 66, 13 Noordoosten, 15 Wa, 16 Il - Ca, 17 Alaska, 18, 19 oostkust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Je hebt het over drie dagen Moab, bedoel je dan 3 nachten of 4? Ik weet niet hoe je route er nu uitziet maar je had wat ruimte en het is niet gek om een extra nacht Moab te doen. Je hebt dan vaker de gelegenheid om ergens heel vroeg of juist later op de dag te zijn. Dat is niet alleen rustiger maar qua licht ook mooier. In de omgeving van de parken is ook veel te zien dus die extra dag is makkelijk vol te plannen.

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7899
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Pete.Z »

Er zit een Enterprise vestiging in Moab, die wel wat duurder is dan elders, maar voor 50 dpllar per dag kan je daar wel terecht.
Zeker een heel stuk handiger dan met een camper de parken daar in.
Alternatief, huur een mountainbike, daar is Moab een paradijs voor.
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Eduardus »

Dank jullie wel voor de reacties, hier kan ik weer verder mee.
@Martin & Marianne we komen aan op zondag, maandag en dinsdag twee volle dagen om te genieten van al het moois en op woensdag rijden we door naar Monument Valley.
@Pete.Z een mountainbike huren, klinkt ook leuk. Zijn er dan diverse routes hiervoor of mag je overal “vrij” fietsen om het zo maar te noemen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Drie nachten dus, ik ben wel benieuwd waar je je extra nachten ingezet hebt.
Als je meer wilt doen dan alleen Arches en Canyonlands is een extra nacht geen overbodige luxe.

Voor fietsen in Moab zie https://www.discovermoab.com/ onder activities. Lijkt me in de zomer te heet om te doen. En het is zeker geen goede manier op de parken te bezoeken, daarvoor zijn de afstanden daar te groot, en de wegen te druk. Of je moet alle fietsen in de camper kunnen vervoeren, zodat je een groot deel van de route met de camper af kunt leggen.

Marianne
Fredk
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 16 sep 2020, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Fredk »

Wij komen net terug van een trip naar Moab en omgeving. Moab en de national parks in de omgeving zijn enorm druk geworden de laatste jaren. Zelfs mid oktober was het moeilijk om een parkeerplaats te vinden bij de populaire wandelingen. Delicate Arch was zo druk tijdens zonsondergang dat het onmogelijk was een foto te maken zonder mensen erop.

Het huren van een fiets is zeker een leuke mogelijkheid in Moab en er is een fietspad dat vanuit Moab naar Arches gaat. Dit is echter niet voor iedereen geschikt gezien de afstanden, temperaturen en hoogte verschillen.

Wellicht dat het huren van een ATV of UTV een betere optie is, kan je ook mooi de Shafer trail doen in Canyonlands.

Corona Arch is een mooie wandeling als je de drukte van Arches en Canyonlands wil vermijden.
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Eduardus »

@Martin & Marianne

Ik heb de route die we dit jaar zouden rijden, voor volgend jaar omgedraaid.
Geen reden voor hoor, gewoon rechtsom, linksom gemaakt. :wink:

Dit is de route die ik nu heb staan.

Dusseldorf - Las Vegas
Las Vegas
Las Vegas – Boulder City
Boulder City - Valley of Fire
Valley of Fire – Zion
Zion
Zion
Zion – Bryce
Bryce
Bryce - Capitol Reef
Capitol Reef
Capitol Reef - Moab
Moab
Moab
Moab - Monument Valley
Monument Valley - Page
Page
Page
Page - Grand Canyon
Grand Canyon
Grand Canyon – Seligman
Seligman – Willow Beach
Willow Beach – Las Vegas
Las Vegas – Dusseldorf
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Martin & Marianne »

Mooie route, met veel tijd overal. Maar voor Moab heb je de minimale tijd, ik zou iets gaan schuiven en daar een extra dag nemen. Dan kun je ook naar de Corona Arch die hierboven al werd genoemd (zie ook ons 2019-verslag daarvoor), en je hebt tijd voor een jeep tour, een boottocht, etc. En je kunt meerdere campings nemen, een in Arches, een in Moab, of ook nog een nacht bij bv Dead Horse Point SP.
De stop in Seligman lijkt mij niet nodig, die zou je prima over kunnen slaan, het is maar een korte rit vanaf de GC.

De richting van de route maakt niet veel uit, je kunt het laten afhangen van hoe de weekenden vallen, of van de mogelijkheid om campings te boeken. Vooral in Zion en Arches moet je er op tijd bij zijn (6 maanden van te voren).

Marianne
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Eduardus »

@Martin & Marianne mijn excuus, ik vergeet helemaal te reageren op je berichtje... :?
Ga het is in overweging nemen, Seligman eruit extra dag Moab.
Ik had Seligman erin gezet om zo de volgende dag het stukje route 66 op het gemak te rijden incl stops en mochten we dan optijd in Willow Beach aankomen wellicht daar nog het water op/in.
Keuzes..... zoveel keuzes... :roll:
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Hans B »

Hallo Eduardus,
wat betreft je route enkele dingetjes.
Nooit in Las Vegas geweest? Is toch wel heel bijzonder, verdient imo een extra nachtje.
Wat ga je in Boulder City doen? Hoover dam is prima in één dagje op en neer vanuit Las Vegas te doen. En s avonds weer terug in Sin City om over de Strip te wandelen.
Capitol Reef is voor een camper lastig, de 24 is de doorgaande weg. Het zijweggetje bij het visitor center kun je iets van 10 mile inrijden en loopt dan dood. Het is een smalle weg met veel korte heuvels. Met de camper wordt je daar niet blij van. Kun je nabij de Hickman bridge trail parkeren, dan is daar wel een mooie korte wandeling naar de arch.
Moab extra dag zoals anderen zeggen is echt niet verkeerd. Als je niet getraind bent is fietsen geen doen. Een auto huren is een goede suggestie. En idd Arches was de laatste keer dat wij er waren smoordruk. 45 wachtrij om langs de entree te komen kan heel normaal zijn.
Seligman is een kort koffiestopje waard, maar dan heb je het wel gehad. In Kingman is nog wel een aardig museum over de route-66.
Willow beach???
Succes met de voorbereiding.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Autohuur in Moab

Bericht door IngridZw »

Seligman is gewoon leuk om een keer gezien te hebben. Veel nostalgie uit de jaren 60. Een aanrader daar is Road Kill Café en Saloon waar je lekker kunt lunchen. Al met al leuk voor een tussenstop maar ik zou daarna verder doorrijden en bv in de buurt van Kingman overnachten.
Ik denk dat je dan de volgende dag op weg naar LV genoeg tijd hebt om route 66 te vervolgen via Oatman. Dit is trouwens een mooie route en Oatman is ook leuk voor een tussenstop.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Autohuur in Moab

Bericht door Galapogos »

Ik zou ook niet in Boulder City gaan zitten, maar vanuit Las Vegas naar de Hoover Dam rijden en daarna langs Lake Mead door naar Valley of Fire. Er van uitgaande dat je wederom in juli reist wil je toch pas later op de dag aankomen bij Valley of Fire. Midden op de dag is het immers veel te heet om daar ook maar iets te kunnen doen.

De weg langs Lake Mead loopt door een National Recreation Area. Je kunt bij het binnenrijden alvast je America the Beautiful-pas kopen.

Seligman heeft mij niet kunnen bekoren voor meer dan 20 minuten. Ik zou die nacht verplaatsen naar Moab, zoals al eerder gesuggereerd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer