Colorado in april?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
statler
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 jan 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Colorado in april?

Bericht door statler »

Hoi iedereen,

Nu we door Corona onze reisplannen moesten veranderen, denken we er aan om naar Colorado te gaan in april.


Heeft er iemand ervaring in deze periode? Is het niet te koud? Zelf houd ik niet zo van hitte dus in de zomer wil ik liever niet gaan.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7753
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Colorado in april?

Bericht door mtl »

Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Colorado in april?

Bericht door Galapogos »

Wij zijn in de tweede helft van april 2018 in Colorado geweest. Maar een paar dagen, grofweg van Mesa Verde via de Million Dollar Highway naar Montrose (Black Canyon of the Gunnison National Park) en vervolgens naar Colorado National Monument.

In de parken was het prima te doen, maar langs de Million Dollar Highway lag op plekken nog wel sneeuw, en hoger gelegen trails waren niet mogelijk.

Als je de bergen in wil om te wandelen zou ik april te vroeg vinden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Colorado in april?

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij erg vroeg, maar het maakt natuurlijk erg veel verschil waar je precies bent en wat je wilt doen. In de bergen zal nog veel sneeuw liggen. Een park als het Colorado NM zal qua temperatuur dan wel aangenaam zijn vermoed ik. Wat zijn jullie plannen, wil je gaan wandelen? Hoeveel tijd heb je? Wil je het echt beperken tot Colorado? In april lijken Arizona en Utah mij ook aangenaam, terwijl die in de zomer echt te heet zijn. Colorado kan in de zomer daarentegen prima te doen zijn, zeker als je hoog zit.
Wij waren in 2013 vanaf half mei in Colorado. Kijk eens in ons reisverslag daarvoor. Op het stuk dat Galapogos beschrijft hadden wij ook sneeuw, zelfs nog wat verse sneeuw.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 24 aug 2020, 08:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Colorado in april?

Bericht door Markstaal »

Voor de lager gelegen gebieden en in het zuiden van de staat zal het wel te doen zijn maar op andere stukken zou nog veel sneeuw liggen en is april veel te vroeg. Ook zijn er rond die tijd nog wegen gesloten. Wij waren bijvoorbeeld vorig jaar in de Rocky Mountains in juni en toen behoorlijk veel sneeuw gezien.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Colorado in april?

Bericht door Trails »

Wij zijn er 2 keer in oktober geweest. Schitterend weer alleen vorig jaar koude nachten (we waren met een camper)
Colorado is zó mooi in die tijd als de natuur zijn kleuren krijgt.
statler
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 04 jan 2012, 15:13
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Colorado in april?

Bericht door statler »

We hebben 2 kinderen van 5 en 7 dus grote hikes in de bergen gaan we uiteraard niet doen. Vooral daguitstappen naar verschillende parken. Als daar dan wat sneeuw ligt, is dat op zich geen probleem voor ons. Het heeft zijn charme he. We hebben ook vrienden wonen vlakbij Denver dus we zouden die dan ook willen bezoeken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Colorado in april?

Bericht door Martin & Marianne »

Of je nu kort of lang gaat wandelen: het zal in april in de bergen op sommige plaatsen echt onmogelijk zijn.
Je hebt het over daguitstappen naar parken: welke heb je dan op het oog?

Great Sand Dunes zal leuk zijn, zeker met kinderen en zeker omdat dan de rivier nog niet opgedroogd is (zie ons 2013-verslag daarvoor). Maar het zal wel heel erg koud zijn nog.

Marianne
Corv
Amerikakenner
Berichten: 656
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Colorado in april?

Bericht door Corv »

Wij waren de eerste week april in Great Sand Dunes en het was bar en boos met sneeuw, regen en harde wind. Overnacht bij Great Sand Dunes Swimming Pool & RV park. Zwembad met heet water uit de bronnen. Zelfs het water uit de wateraansluiting op de rv plaats was heet. Op de Wolf Creek pass hwy 160 werden we teruggestuurd door de politie omdat sneeuwkettingen verplicht waren, en die mochten niet van de rv verhuurder.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Colorado in april?

Bericht door Almere vak V »

Het zal heel erg afhangen van de plek waar je naartoe wil. Colorado is ruim 6 keer groter dan Nederland. En in Nederland is zelfs het weer al niet altijd overal hetzelfde. In het westen (Rocky Mountains) zul je te maken krijgen met aanmerkelijker kouder (slechter) weer dan in het oosten. Maar ook in het oosten zal het weer niet altijd even geweldig zijn. Ik kom regelmatig in Denver voor mn werk. Wat een beetje op de scheiding tussen Oost en West ligt. En daar kan het rond die tijd nog erg wisselend zijn. Temperaturen tegen de 20 graden zijn dan al mogelijk. Maar ik heb het ook al tegen het vriespunt meegemaakt. Dus zeg het maar. Wisselvallig. Hou daar rekening mee. Hitte zou ik me geen zorgen over maken in die periode.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer