Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had het al even aangegeven in het topic over de Tioga Pass maar een apart onderwerp is wel handig denk ik.
Vanaf 11 juni opent het park voor bezoekers. Niet alles is open, en ook kan niet iedereen het park bezoeken.
- Bezoekers die met de auto het park binnen komen en geen accommodatie in het park hebben moeten een "day use" reservering hebben.
- Een aantal bezienswaardigheden is niet toegankelijk (Bridalveil Fall, de rotsen bij Lower Yosemite Fall) of er geldt een verplichte route (naar de Vernal Fall via de Mist Trail omhoog, via de John Muir Trail naar beneden).

Wat betreft de Day Use reservering: dit gaat via www.recreation.gov. De reservering gaat vandaag open, 7 AM pacific time (16.00 uur hier).
Er kan dan gereserveerd worden t/m juli.
Vervolgens komen op 1 juli de reserveringen voor augustus beschikbaar, op 1 augustus voor september, etc. Voorlopig geldt dit systeem t/m oktober.

Van de beschikbare reserveringen wordt 80% op deze manier vrijgegeven. De resterende 20% wordt vrijgegeven twee dagen voor aankomst.
De reservering is 7 dagen geldig, je moet aankomen op de startdatum van de reservering.
Het is niet mogelijk om zonder enige vorm van reservering het park binnen te rijden. Een day use reservering geeft toegang tussen 5AM en 11 PM.

Zie voor meer informatie: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/covid19.htm

Marianne
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door IngridZw »

Gezien het steeds drukker wordt in het park zou zo'n "Day Use" reservering weleens een blijvertje kunnen zijn. Dus niet alleen vanwege Covid-19, maar ook om in de toekomst de massa toeristen inc. auto's te beperken in het hoogseizoen of weekenden. Ik las dat er de komende maanden ook geen shuttle service is.

Shuttle service is not available in Yosemite this season. This includes shuttles in Yosemite Valley, Mariposa Grove, and Tuolumne Meadows
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door BonnyR »

@IngridZw Je haalt me de woorden uit de mond. En niet alleen voor Yosemite, maar zou me niets verbazen als andere 'drukke' parken dit gaan overnemen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door mayco »

Martin & Marianne schreef:
09 jun 2020, 14:37
Ik had het al even aangegeven in het topic over de Tioga Pass maar een apart onderwerp is wel handig denk ik.
TOP, bedankt voor de tip Martin & Marianne. Hopen in september te gaan. Hoe zou het gaan in de andere parken en is het nog mogelijk om een parkpass te kopen, of gaan we nu per park betalen?
Laatst gewijzigd door markro op 11 jun 2020, 12:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote ingekort.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door Corv »

America the beautiful pas is gewoon te koop. Heeft niks met het (monenteel) reserveren te maken.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door Martin & Marianne »

Precies, die pas kun je bij het eerste park dat je bezoekt aanschaffen.

@mayco Ik begrijp eigenlijk niet zo goed dat je niet zelf in de gaten houdt wat er open is als je in september wilt gaan, je kunt dat toch zelf via de NPS-sites volgen?
Check ook de site voor Yosemite regelmatig, ik zie dat ze nu al weer wat hebben toegevoegd, je ziet nu meteen bij de openingspagina al duidelijk alle voorwaarden.
Heb je accommodatie in het park? Zo nee, dan moet je echt op tijd zorgen voor die day use reservering, dus op tijd klaarzitten op 1 augustus. Zorg ervoor dat je ingelogd bent op recreation.gov etc.

Marianne
mayco
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 04 mar 2019, 16:22
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door mayco »

Corv schreef:
11 jun 2020, 12:53
America the beautiful pas is gewoon te koop. Heeft niks met het (monenteel) reserveren te maken.
Dank je ! :thumbup:
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door Martin & Marianne »

Hierbij een groot artikel uit de LA Times met een hoop foto's over de opening van Yosemite.

https://www.latimes.com/california/stor ... s-shutdown

Martin
Gebruikersavatar
chippie777
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 11 feb 2013, 17:29
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: NL
Contacteer:

Re: Yosemite NP gedeeltelijk open vanaf 11 juni 2020, reservering nodig.

Bericht door chippie777 »

Ik kreeg van de week ook bericht van mijn AirBnB in Yosemite West. Hierbij zat een brief welke je nodig hebt om het park in te komen en aan te tonen dat je accommodatie hebt in het park. Het is pas in september maar nu al binnen. Echter wij twijfelen of we gaan in september. De AirBnB die we in yosemite hebben is de enige accommodatie die we niet kosteloos kunnen annuleren.
Voor onze reisverslagen ga je naar:
http://chippie777.wordpress.com
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer