Accommodatie Cooke City (MT).

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door RuthdeLange »

Wat is jullie ervaring met accommodatie in de buurt van Cooke City (ten NO van Yellowstone). Wij willen daar in 2021 1 nacht verblijven. Komen daar einde van de dag aan en dus is de fcfs-camping die ik eigenlijk op het oog had misschien niet verstandig (want mogelijk dan al vol). Echter als ik naar motels kijk eind juli (deze zomer als vergelijking) kom ik bij Super 8 al uit op 298 euro voor 2 personen, 1 nacht.
Weet iemand een alternatief?
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door markro »

Kijk eens bij het High Country Motel & Cabins: https://www.highcountrymotelandcabins.com/

AllesAmerikabeoordelingen voor Cooke City (MT): https://beoordelingen.allesamerika.com/ ... y&staat=MT

Ons reisverslag van 2010: http://www.dutchmarco.com/reisverslag/u ... _index.htm en dan op dag 5 en 6.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Pleank
Amerikafan
Berichten: 184
Lid geworden op: 21 sep 2016, 14:41

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door Pleank »

Ik denk trouwens dat vergelijkingen met aankomende zomer behoorlijk mank gaan nu door corona, dus dat de prijs voor aankomende juli niet direct iets zegt over een reguliere prijs in juli, maar ik kan me vergissen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet dat forumlid Felicitas meerdere keren in Cooke City/Silver Gate heeft overnacht. Kijk eens in haar verslagen op www.lochnora.nl.
In het park zou je naar een cabin bij Roosevelt kunnen kijken, maar dat is wel weer een uur verder rijden.

Marianne
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt. Ik ga jullie tips bekijken.

@ Marianne: We komen juist uit Yellowstone, hebben die dag ook nog een hike onderweg (Trout & Buck lake) en rijden de Beartooth highway op en neer. Vandaar dat we dan 's avonds uitkomen bij Cooke City. De volgende dag gaan we weer terug naar Yellowstone.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door RuthdeLange »

Pleank schreef:
18 apr 2020, 15:31
Ik denk trouwens dat vergelijkingen met aankomende zomer behoorlijk mank gaan nu door corona, dus dat de prijs voor aankomende juli niet direct iets zegt over een reguliere prijs in juli, maar ik kan me vergissen.
Maar dan verwacht ik eerder dat het nu goedkoper zou moeten zijn... Of misschien ook wel niet. Moeilijk in te schatten. 298 Dollar is in ieder geval echt te duur.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door tomhster »

Als je toch de Beartooth highway neemt, slaap dan in Red Lodge. Dat is tenminste een stadje en geen gehucht en ziet er nog erg gezellig uit ook.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door RuthdeLange »

Dat klopt maar de dag erop hebben we een lange dag (met daghike) in Yellowstone en dit scheelt een behoorlijk stuk rijden.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door jerommeke10 »

Wij zaten in in 2016 in de Soda Butte Lodge aan 132 USD/nacht en waren daar heel tevreden over. Geen luxe, wel grote kamers en grote ramen, was prima voor ons. We zaten aan de achterkant. We hebben er ook nog gegeten in een soort saloon, een beetje verder in de straat. Veel locals daar, heel gezellig en lekker.
Wij vonden Cooke City 'savonds eigenlijk juist heel gezellig. We verbleven in Yellowstone ook in Canyon Vollage, Old Faithfull en West-Yellowstone. Cooke City had onze voorkeur, ook al omdat we de noord-oost kant van Yellowstone het mooiste vonden.

We deden ook Trout/Buck Lake en de Beartooth highway. Beide zijn grote aanraders. Je zou Trout lake kunnen bewaren voor de dag nadien, wanneer je terug Yellowstone binnenrijdt, want de beartooth highway verdient wel een volle dag. Als je wel Trout lake op dezelfde dag gaat doen, zou je je wb de highway beperken tot Red creek vista, verder wordt het m.i. minder interessant.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door RuthdeLange »

Wij wilden na de afdaling na Rock creek vista omkeren. Is dat wat jij bedoelt of ligt Red creek vista nog verder weg?
De dag erop willen we de Hike Specimen Ridge Trail doen in Yellowstone. Dit is heen en terug 20 km. Bovendien ben ik er net achter gekomen dat de weg naar Canyon dicht is (we slapen 's avonds op de Canyon campground) dus moeten we die dag ook nog helemaal omrijden via Madison. Vandaar dat we Trout/ Buck lake de dag ervoor doen.

Soda Butte Lodge ga ik naar kijken. Bedankt.
jerommeke10
Amerikakenner
Berichten: 808
Lid geworden op: 18 jan 2011, 23:46

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door jerommeke10 »

Het is rock creek vista, inderdaad, en verder dan het uitzichtpunt hoef je niet te gaan.. beter genieten van de terugweg.
frouyellowstone65ke
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 10 sep 2013, 10:38

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door frouyellowstone65ke »

Wij verbleven 2 nachten in Cooke City in de Elkhorn Lodge and Cabins.
Vanuit deze locatie ,ben je zo "on route" naar Yellowstone NP.
Het is ons er erg goed bevallen. Bovendien kun je vlakbij heerlijk eten in het Beartooth Café,
heerlijk eten, het personeel vriendelijk en een erg gezellige sfeer..
Bovendien kun je er de Bearclaw bakery vinden...een lekker ontbijt's ochtends en men heeft er
heerlijke producten om bv. mee te nemen voor overdag. Wij vonden het kleine Cooke City een
heel bijzonder en verrassend bergdorpje op weg naar Yellowstone...
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door Galapogos »

Ons is de Skyline Guest Ranch (https://www.flyfishyellowstone.com/accommodations.htm) in Cooke City erg goed bevallen. Als ik nu kijk voor eind juli zie ik USD 157 per nacht inclusief taxes en inclusief ontbijt.
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door RuthdeLange »

frouyellowstone65ke schreef:
20 apr 2020, 20:53
Wij verbleven 2 nachten in Cooke City in de Elkhorn Lodge and Cabins.
Deze had ik nog niet gezien. En hele mooie prijzen!

@ galapogos 157 vind ik niet. Goedkoopste (met 2 bedden) is 179,10. Voor ons te duur.
jess85
Amerikafan
Berichten: 304
Lid geworden op: 14 jan 2012, 22:10

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door jess85 »

Wij verbleven in 2018 in de soda butte lodge. Nachtje aan 127 euro. Denk dat het nu iets duurder is maar zal nog steeds een van goedkooopste zijn. Goed geslapen en lekker gegeten. Hebben van daaruit ook beartooth gedaan. Grts
Lees en volg onze reisverhalen via
http://www.tj2travel.com
Bekijk onze videoverslagen via
https://www.youtube.com/user/b69051jr/
Martine1979
Amerikafan
Berichten: 154
Lid geworden op: 07 dec 2010, 11:40
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door Martine1979 »

Wij verbleven in in 2018 in een whispering pine cabin van silver gate lodging, tussen Yellowstone en Cooke city (nu 165 dollar per nacht in zomervakantie) (volgens mij idd geinspireerd door de blogs van Lochnora). Geweldig! Heerlijk bed en een leuke plek om voor je cabin te zitten met fire pit en bbq. We hadden uitzicht op de bergen en bossen. S avonds zaten we voor de cabin en toen liep er zo een hert langs. Bij het superschattige winkeltje/receptie kan je gratis een wildspotter lenen (wel van te voren reserveren). Heel handig om de mountain goats op de bergen bij de cabins en net na de ingang van het park te spotten. En om de wolven in Lamar Valley te spotten natuurlijk. Je bent er zo. En de ochtenden in Lamar Valley zijn zo mooi!

We hebben twee keer gegeten in Cooke City, wat wij echt een supergezellig stadje vonden.

Als we weer die kant op gaan zou ik hier met veel plezier weer verblijven.

https://silvergatelodging.com/

In het park hebben wij ook genoten van de Roosevelt lodge, al zou ik een volgende keer een cabin met toilet kiezen ;), als deze er nog zijn. Ontbijten in de Rooseveltlodge (bijvoorbeeld na het vroeg opstaan om wildlife te spotten) is zeker een aanrader. Of gewoon even lekker op de schommelstoelen op de veranda zitten.

Een verblijf in/bij the old faithful inn is ook aan te raden. Het was heel bijzonder/bijna magisch om tijdens schemering tussen de wolkpluimen van de geisers te lopen zonder de massa toeristen.

Ik wil terug! :wink: :love9:
Groet, Martine
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door Tipsy_1 »

Wij sliepen ook in de Elkhorn Lodge. Aanrader.
Ik vond Cooke City echt top, weg van de hectiek van de toeristische plekken in Yellowstone
(2017 verslag)
Jumping Jack
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 23 okt 2015, 07:39
Aantal x V.S. bezocht: 2
Locatie: Noord Brabant

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door Jumping Jack »

Wij verbleven in juni 2017 in Soda Butte Lodge.
Qua prijs/kwaliteit prima hotel en aan de overkant kun je lekker dineren en ontbijten.
Wij betaalden toen $ 137,- p/n.
2016: Zuidwest USA
2017: Noordwest USA incl. Yellowstone
2018: Zuidoost Australië
2019: Thailand
2020: Roadtrip New York-Miami
RuthdeLange
Amerikakenner
Berichten: 654
Lid geworden op: 08 apr 2017, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Accommodatie Cooke City (MT).

Bericht door RuthdeLange »

Bedankt voor alle reacties. Ik ben blij dat er toch nog betaalbare opties zijn. Had liever gekampeerd maar er zijn daar alleen fcfs campings dus durf dat toch niet aan. Maar dit zijn mooie alternatieven. Nu nog een betaalbare vlucht boeken...;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer