Camping tips Highway 1

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Camping tips Highway 1

Bericht door EstherJ »

Hoi Allemaal,

In deze Coronaperiode ben ik allereerst heeeeeeeel hard aan het hopen dat onze trip naar Amerika in september gewoon door kan gaan!
Toch ben ik een beetje met de planning bezig. Veel campings zijn al gereserveerd, maar ik moet er nog een of twee op Highway 1.

We rijden vanuit Yosemite naar highway 1 en onze eerste overnachting hebben we gepland op San Simeon Creek campground (3 op 4 oktober).
We hebben daarna nog 2 volle dagen om tot San Francisco te rijden. 6 oktober moeten we onze camper voor 11.00 uur bij Apollo inleveren.
Ik weet dat de route andersom, dus richting LA rijden mooier / makkelijker is, maar dit past niet goed in onze planning.

Wat zijn nog meer mooie plekken om te stoppen / overnachten?
In eerste instantie wilde ik helemaal door rijden naar omgeving Santa Cruz om daar te 2 nachten te zijn en eventueel nog een tour voor walvis / dolfijnen spotten kunnen boeken.
Maar nu twijfel ik een beetje of we niet beter een tussenstop halverwege kunnen pakken. De laatste nacht wil ik in ieder geval zo dicht mogelijk bij San Francisco overnachten zodat we 's ochtends niet zo ver meer hoeven te rijden om de camper in te leveren.

Tips voor interessante campgrounds en must sees zijn welkom!! :clap:

Groet, Esther
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping tips Highway 1

Bericht door Martin & Marianne »

Bij Big Sur kun je mooi kamperen, wij stonden vorig jaar september bij Pfeiffer Big Sur SP. Zie daarvoor en voor Monterey en omgeving ons reisverslag.
Je bent wel laat als je nu nog iets aan de kust moet reserveren; het is daar meestal direct volgeboekt zodra reserveren mogelijk is (meestal 6 maanden van te voren).

De kust is van zuid naar noord net zo mooi als van noord naar zuid hoor! Je zou ook de route kunnen doen die zoals wij wij vorig jaar deden; dan rij je de kustweg in beide richtingen.

Marianne
EstherJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 nov 2019, 20:43

Re: Camping tips Highway 1

Bericht door EstherJ »

Hoi Marianne,

Bedankt voor je reactie!
Inmiddels heb ik een plekje gereserveerd bij Pfeiffer Big Sur SP! Ik ga zeker nog je reisverslag lezen. :thumbup:

Voor de laatste nacht heb ik een plekje gereserveerd op New Brighton State Beach campground. Ik zag inderdaad dat er al veel plekjes weg waren, maar gelukkig kon je ook dit weekend pas reserveren voor die plekken. De plaatsen met Hook-up waren helaas al weg, maar op beide campgrounds een mooi plekje gevonden.

Hopelijk zit het ons mee en kunnen we in september gewoon vertrekken!

Groet, Esther
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer