Van Fruita naar Moab met een camper

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Claubo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Van Fruita naar Moab met een camper

Bericht door Claubo » 29 feb 2020, 18:31

Hallo allemaal,

Wij gaan op dag 8 van onze vakantie (eind juli) van Capitol Reef naar Moab reizen. We hebben in principe de hele dag de tijd, maar we willen wel voor 18 uur bij het visitor center in Arches geweest zijn om de tickets op te halen voor de Fiery Furnace Loop Tour voor de volgende ochtend.

Welke route zouden jullie nemen?
image.png
image.png
Is de zuidelijke route de omweg waard vanwege de UT95 en redden we dat qua tijd? Ik lees op het forum andere reistijden dan Google Maps aangeeft en we rijden ook nog met een camper.
Of toch de noordelijke route, zodat we ook nog bijv. naar Goblin kunnen?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Claubo
Amerika-ontdekker

Re: Van Fruita naar Moab met een camper

Bericht door Claubo » 29 feb 2020, 18:51

Excuses, ik zie dat we niet per se de tickets op deze dag hoeven op te halen. We wandelen pas op de 26e, de 25e hebben de Moab Jett gereserveerd.
Eigenlijk zijn we dus zo vrij als een vogeltje op deze dag, behalve dan dat ze ons wel verwachten op de Canyonlands rv resort & campground in Moab.

Trails
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Trails » 29 feb 2020, 19:14

Dan zou ik voor de 2e route gaan. De bovenste route hebben wij afgelopen oktober gereden (niet helemaal naar Moab maar naar Grand Junction) en ook in oktober 2017 (toen naar Moab).
Vanaf Caineville is de noordelijke route, in onze mening, een hele saaie route.
West USA: 1979, 1993, 2017, 2019
NYC: 1999, 2002, 2012, 2017
FL: 1986, 1992, 1997, 1998, 2008, 2010, 2012, 2014, 2016
Georgia: 2014, 2016
Arizona: 2017; CA-NV-UT-CO-AZ: 2017
Colorado, Wyoming & Utah: 2019

http://www.schoutenjanssen.nl

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 29 feb 2020, 19:33

Claubo schreef:
29 feb 2020, 18:31
Is de zuidelijke route de omweg waard vanwege de UT95 en redden we dat qua tijd? Ik lees op het forum andere reistijden dan Google Maps aangeeft en we rijden ook nog met een camper.
Of toch de noordelijke route, zodat we ook nog bijv. naar Goblin kunnen?
Goblin Valley kun je ook meenemen als je de zuidelijke route rijdt. Wij deden dat in 2013. We kwamen toen van Monticello dus ongeveer een uur minder reistijd dan jullie hebben. Kijk eens in ons verslag daarvoor. In plaats van Goblin Valley zou je ook Little Wild Horse Canyon kunnen doen. Dat deden wij vorig jaar. Toen namen we de noordelijke route. De 95 is wel veel mooier.
Als het even kan is het mooi om nog naar Arches te gaan om daar de zonsondergang mee te pakken. Zie daarvoor en voor Little Wild Horse Canyon ons 2019-verslag.

Marianne

josea
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Van Fruita naar Moab met een campe

Bericht door josea » 29 feb 2020, 20:19

Reis je met kinderen?
Dan zou ik de noordelijke route nemen. Is inderdaad minder mooi, maar kun je wel halverwege stoppen bij Goblin Valley en Little Wild Horse Canyon, superleuk met kinderen.
De zuidelijke route is misschien wel mooier, maar daar vinden de kinderen niet zo veel aan, is onze ervaring, die willen gewoon iets leuks doen, en Little Wild Horse Canyon is leuk!
Als je de zuidelijke route doet, kun je die LWHC niet echt meenemen, dat wordt te veel.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 01 mar 2020, 11:42

Claubo schreef:
29 feb 2020, 18:31
We hebben in principe de hele dag de tijd, maar we willen wel voor 18 uur bij het visitor center in Arches geweest zijn om de tickets op te halen voor de Fiery Furnace Loop Tour voor de volgende ochtend.
Dit is een erg populaire hike en ik vraag mij af of je voor de volgende ochtend nog wel tickets kunt krijgen. Destijds had ik ze enkele dagen van te voren gereserveerd.

Het systeem is echter veranderd zie ik. Voor de ochtendwandeling kun je nu tot 6 maanden van te voren reserveren. Voor de avondwandeling moet je je nog steeds melden bij het visitor center. Dan kun je tot 7 dagen vooruit reserveren.

Zie ook deze link.

Aangezien jullie eind juli gaan, kun je nu dus al tickets reserveren. Ik heb 'm 2x gelopen met een Ranger, echt een aanrader! :thumbup:

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

roelb
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door roelb » 01 mar 2020, 13:39

Ik ben ook fan van de Fiery Furnace, maar dan juist niet als georganiseerde tour. Leuk gebiedje om zelf te verkennen en ik heb eigenlijk nog nooit misgegrepen op permits (die je pas dezelfde ochtend kunt ophalen). En wij zijn geen vroege vogels, dus meestal pas rond 10am aanwezig.

En alle horrorverhalen van de NPS ten spijt, als je er een paar uur zelf hebt rondgelopen met een normaal richtingsgevoel dan kun je het hele gebied dromen. Het is ook maar 1 square mile. En als je "verdwaalt" dan zoek je simpelweg de vele voetstappen ergens in een wash en volg je die - dat is namelijk de tour route.

Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo » 02 mar 2020, 00:06

Bedankt voor alle reacties, we gaan kijken met behulp van jullie tips wat voor ons de beste optie is. We reizen inderdaad met kinderen, ze zijn dan 15 en 13.

De Fiery Furnace tickets zijn al gekocht, ik zat klaar toen het open gezet werd :) . En ze zijn inderdaad ook al uitverkocht voor de dag dat wij hebben geboekt. Je dient ze wel van te voren op te halen (4 dagen tot 1 uur van te voren geloof ik).
Goed om te horen dat de hike met de ranger positief was! Wij zijn ook erg benieuwd, ook leuk om meer info te horen van zo'n ranger.

Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo » 03 mar 2020, 12:00

Zou er 's ochtends om 8.30 uur nog genoeg parkeerplek zijn voor onze camper op de parking bij Fiery Furnace View Point?
Ik kan er weinig over vinden, behalve dan dat er in het algemeen in Arches weinig parkeerplekken zijn. Maar miss zijn we de drukte voor om 8.30 uur? En anders rijden we er 's ochtends vroeg eerst in onze pyjama's naar toe en gaan daarna ontbijten en aankleden :) .

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 mar 2020, 06:58

Het is geen grote parkeerplaats en er zijn ook geen aparte plaatsen voor campers volgens mij dus misschien niet gek om vroeg aanwezig te zijn. Aan de andere kant zullen er niet veel meer mensen zijn dan die die met de tour mee gaan. Sta je op Devils Garden of in Moab? In dat laatste geval moet je rekening houden met drukte bij de ingang.

Marianne

Claubo
Amerika-ontdekker

Bericht door Claubo » 04 mar 2020, 19:20

We staan in Moab zelf, op Canyonlands rv resort & campground. Na een paar nachten Fruita hebben we weer hier weer een full hookup :D
We zullen echt op tijd moeten vertrekken. Uiterlijk 9.15 moeten we er zijn. Maar het liefst ben ik er veel eerder. Just in case...

Er vertrekt trouwens een tour om 09:00 uur met 14 personen en om 09:30 weer eentje met 14 personen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 04 mar 2020, 19:23

Het lijkt mij sowieso een goed plan om pas daar te gaan ontbijten. Je kunt eens op Google streetview kijken hoe de parkeerplaats er uit ziet.

Marianne

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer