Death Valley, Valley of Fire en Red Rock National Conservation Area.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
butterfly
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Death Valley, Valley of Fire en Red Rock National Conservation Area.

Bericht door butterfly » 29 feb 2020, 13:27

Dit jaar zouden we eigenlijk niet naar Amerika gaan. Wij vinden het altijd fijn om 1 rondreisvakantie te hebben en 1 zon-zee-relaxvakantie. De rondreis maken we dit jaar in Italië, dus voor die andere dacht ik oorspronkelijk aan Zuid-Europa.
Maar ... toen vond ik mooie ticketprijzen naar het zuidwesten en besloten we het relaxen in San Diego te doen, en bij mijn zwager te logeren, en dit te combineren met een paar dagen Las Vegas, lekker aan het zwembad en 's avonds gezellig over de Strip.
Nu willen we wel wat zien, maar geen complete rondreis maken, het blijft een relaxvakantie.
We zijn nog nooit in Death Valley geweest, dus ik dacht om van San Diego naar Death Valley te rijden. Volgende ochtend nog tijd voor Death Valley, daarna naar Valley of Fire of naar Red Rock National Conservation Area en vervolgens slapen in Las Vegas.
We vertrekken vanaf Los Angeles om 17.00 (dus 14.00 op het vliegveld) we gaan dan natuurlijk de dag daarvoor al naar Los Angeles, want we willen geen onverwachte tegenslagen krijgen op die laatste dag. Ik dacht om vanaf Las Vegas eerst naar Red Rock of Valley of Fire te rijden en dan naar Los Angeles te rijden.

Welk park zou beter waar in te passen zijn? Of heeft iemand een beter idee, binnen dit tijdsbestek?
Waar overnachten we het best in Death valley als we het zo kort bezoeken?
Hoeveel tijd moet ik voor deze parken ongeveer uit trekken?
We gaan eind september, begin oktober.
Bedankt alvast voor het meedenken.

Terpies
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Death valley, valley of fire en Red Rock national conservation area.

Bericht door Terpies » 29 feb 2020, 13:59

Qua ligging is Red Rock meer in de richting van LA (valley of fire ligt noord oostelijk van LV, red rock ten westen).

Beide zijn de moeite waard, dus het is meer afhankelijk van de rest van je planning onderweg naar LA.

In je post geef je eerst aan na DV naar een van beide parken te gaan, verderop in je post geef je aan dat je een van beide parken wil doen op de route naar LA vanaf LV...

Waar kom je exact vandaan voordat je door DV rijdt? Rijd je ineens van SAN Diego naar Death Valley of heb je nog een tussenstop?
Rij je vanaf San Diego via Joshua tree/Mojave naar LV of pak je de route via Yuma?

butterfly
Amerikakenner

Re: Death valley, valley of fire en Red Rock national conservation area.

Bericht door butterfly » 29 feb 2020, 14:12

Ik bedoelde of/of. Dus Red Rock of aan het begin of aan het eind. En Valley of Fire op dat andere moment.
Ik denk dat we vanaf San Diego in een keer naar Death Valley rijden. Joshua Tree zijn we wel eens geweest. Ik had eerst wel in mijn gedachten om via Anza Borrega te rijden, maar ik denk dat dat iets te veel gaat worden op 1 dag.

iLoveStedentrips
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Death Valley, Valley of Fire en Red Rock National Conservation Area.

Bericht door iLoveStedentrips » 02 mar 2020, 16:25

Je kan altijd overwegen om de Valley of Fire op een ochtend te doen na het ontbijt. Als je paar dagen in LV bent dan heb je misschien zin in iets anders en de Valley of Fire is toch vaak erg warm in de middag, afhankelijk van je reistijd natuurlijk, kan je dan aan het zwembad liggen. :lol:

Red Rock Canyon ligt helemaal op je route, maar kan ook heel eenvoudig tijdens een ochtend vanuit LV.
1997: Zuidwesten USA
2015: Florida
2017: Zuidwesten USA
2019: Las Vegas e.o.
2020: Florida
Informatie en ervaringen op Rondreizen Noord-Amerika - Gratis informatiebladen downloaden

AnitaV
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door AnitaV » 03 mar 2020, 10:33

Ik denk dat the Valley of Fire in april een mooie optie is. Dan is het er nog niet te warm en het is er zo mooi.
Probeer de Fire Wave te combineren met Pastel Canyon. Dat is een kleine canyon waar je vanaf de Fire Wave in een paar minuten naar toe loopt.
White Domes is ook mooi.
Valley of Fire heeft op mij meer indruk gemaakt dan Red Rock, maar ieder bepaalt dat natuurlijk voor zichzelf.

Kijk eens naar het verslag van Elly in 2020. Daar staan de Valley of Fire en Red Rock.
https://michelly.nl/album/2020_USA/index.html

Besteed genoeg tijd aan Death Valley. Het is van een buitenaardse schoonheidd. Artist's Dome is in de namiddag het mooiste qua licht. Ga bij Dante's View iets verder dan het geijkte punt. Dan kijk je zo mooi weg over Death Valley.

butterfly
Amerikakenner

Bericht door butterfly » 03 mar 2020, 11:11

Bedankt voor jullie reacties. We gaan niet in april maar eind september, begin oktober :wink:
Het verslag van Elly had ik al gelezen, dank je wel voor de tip.

Ik denk dat we vanaf San Diego naar Death Valley rijden. De volgende dag de uitzichtpunten in het park doen en tegen de avond aankomen in Las Vegas. Dan heb ik bijna een hele dag voor het park, dat zal toch wel genoeg zijn? Iemand een goed idee waar we het beste kunnen overnachten? Zijn er redenen om speciaal in het park zelf te moeten overnachten, of kan ik ook iets ervoor een (goedkopere) overnachting nemen?

Valley of Fire zullen we dan als dagtrip vanaf Las vegas doen, en als we de laatste dag terugrijden naar Los Angeles bezoeken we eerst Red Rock. Is het aan te raden dit park te nemen of ligt er een mooier alternatief tussen Las Vegas en Los Angeles?

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 03 mar 2020, 11:22

Persoonlijk zou ik vanaf San Diego via Red Rock Canyon SP naar Lone Pine (net voor Death Valley) rijden en daar overnachten. Let op: dit is niet dezelfde Red Rock nabij Las Vegas! Deze ligt ten westen van Ridgecrest en is een klein half uurtje om. Maar wel een leuk parkje waar je twee kleine wandelingen kunt doen. Daarna naar Lone Pine voor de prachtige Alabama Hills met de mooie wandeling naar de Mobius Arch. Persoonlijk vind ik dat een van de mooiste plekken van die regio.

De dag erna kun je rustig de tijd nemen voor DV en misschien zelfs een kleine wandeling doen (bv Golden Canyon, Mosaic Canyon of Natural Bridge) en overnachten in Vegas.

Op weg naar LA kun je de andere Red Rock inderdaad aandoen. Ik zou daar vroeg zijn, want het is een erg populaire plaats. Ik ben omgedraaid toen er een file vanaf de exit op de snelweg stond het park in.

Onderweg naar LA kun je in het bijzondere plaatsje Primm nog de Premium Outlets aandoen mocht je van shoppen houden. Een lunchstop in Barstow is ook wel leuk.

Voor de rest is er niet veel te doen onderweg.

Succes en have fun!
Groetjes,
Daniel

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 03 mar 2020, 13:03

Voor de rest is er niet veel te doen onderweg.
Bij Barstow kunnen ze naar Western Railroad museum, route66 museum of Calico Ghost town.

Ze kunnen aangezien ze misschien die ochtend Red Rock aandoen doorrijden richting LA van Victorville/Phelan doorrijden richting Angeles National Forest en daar nog wat tijd doorbrengen. Er valt best wat te zien, ondanks dat je ook gebonden bent aan die megasaaie snelweg

butterfly
Amerikakenner

Bericht door butterfly » 03 mar 2020, 14:51

Bedankt weer voor de bruikbare tips!
Redrock bij Death valley ga ik zeker opschrijven, en dan overnachten in Lone Pine dat klinkt ook wel mooi.
Ook goed om rekening te houden met de drukte bij Redrock bij Las Vegas. We zullen eens kijken hoe laat we dat het beste kunnen bezoeken. En het route 66 museum in Barstow klinkt ook wel leuk ( Callico zijn we al eens geweest) Ik ga het allemaal opschrijven. De outlet vlakbij Los Angeles is ook wel leuk, maar eigenlijk wilden we proberen om alleen handbagage mee te nemen, dat gaat dan zeker mislukken :lol: Super bedankt allemaal!
Zo heb ik toch ook nog de nodige mooie bezienswaardigheden naast onze relax vakantie :thumbup:

Ik zat eens te kijken of we valley of fire ( in de ochtend) kunnen combineren met een strandje aan lake mead. Ik heb Boulder Beach bij de Hooverdamm gevonden en Willow beach. Iemand hier ervaring mee?

Mrvanilla
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mrvanilla » 03 mar 2020, 15:34

Ik zou overigens sowieso via de Norhshore Road naar Valley of Fire rijden en niet via de saaie I15. Prachtige, rustige route langs Lake Mead en door de heuvels.

Wellicht dat daar wat strandjes te vinden zijn? Ik weet dat daar een haventje zit met sportboten, maar misschien ook wel wat strandjes.

Succes.
Groetjes,
Daniel

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman » 04 mar 2020, 09:32

Ik denk dat er hier verschillende zaken door elkaar gehaald worden.
Er is Red Rock Canyon State Park in Californië en je hebt dan ook nog Red Rock Canyon National Conservation Area (Nevada) én Red Cliffs National Conservation Area (Utah).
Dit laatste is wellicht te ver voor jullie maar ik zou hoe dan ook altijd VOF verkiezen boven de andere 2. De schoonheid van VOF steekt mijlenver uit boven die andere.
Maar.... als je VOF echt wilt beleven kan je er niet “zo maar even” naartoe rijden voor een paar uurtjes.
Zie via onze indexpagina voor directe bloglinks naar alle parken waarvan hier sprake.

butterfly
Amerikakenner

Bericht door butterfly » 04 mar 2020, 19:27

Ik had wel begrepen dat vlakbij Las Vegas het RedRock National Conservation area lag, en op weg van San Diego naar Death Valley Redrock Canyon statepark. Ik snap dat het mooier is om een overnachting bij Valley of fire te hebben, maar we hebben toch min of meer besloten om het vanuit Las Vegas te bezoeken. ( desnoods gaan we heel vroeg weg) Misschien dat we net zo onder de indruk raken als jullie en dat we dit bij een echte rondreis in de komende jaren wel uitgebreider op het programma zetten.
Bedankt voor je yoevoegingen en de link naar je site overigens. ( ik heb jouw site al vaker bezocht en staat altijd boordevol inspiratie :thumbup: )

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer