Torrey - Monument Valley onderweg

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Jolanda68 »

Ik ben momenteel de route van Torrey naar Monument Valley aan het bekijken. Ik heb al e.e.a gelezen hierover maar heb toch nog wat vragen. Misschien zijn er nog tips. @Dude kan het dat je link naar het reisverslag niet meer werkt?

Ik heb de volgende route in gedachten:

Torrey via de 24 en 95 (Hite Overlook) via de 275 naar Natural Bridges.

Daarna via de 261 over de Moki Dugway.

Dan de afslag naar Muley Point Road (heen en terug).

Dan weer verder via de 261, de 316 op naar Goosenecks State Park (heen en terug).

Daarna weer via de 261 verder, de Valley of the Gods Road oprijden en volgen waardoor je op de 163 uitkomt (Mexican Hat Rock en Forest Gump Hill) naar Monument Valley (1 overnachting).

Is dit niet teveel? We kunnen er in principe de hele dag over doen want we hebben een overnachting in Monument Valley deze keer. Maar ik zie ook nog Goblin Valley State Park en Little Horse Canyon in de buurt liggen, waar we ook nog nooit geweest zijn :D . Dan wordt het pas echt veel :wink: .

Verder zou ik graag willen weten of ik de route in de juiste logische volgorde heb staan, of beter eerst naar .....en dan naar.....

Is de Valley of the Gods Road (ongenummerde weg?) te doen (standaard SUV).

Is er nog iets anders wat we niet “mogen” overslaan?

Alvast bedankt voor de hulp :thumbup:
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Tipsy_1 »

en dan vergeet je nog little egypt en leprechaun canyon :lol: Of Factory butte :lol:
Deze route is wel een van de mooiste routes van amerika waar je je dagen kan amuseren.
Maar gewoon de rit op zich is al zalig.
Gewoon lekker genieten en als je niet heel je planning afkrijgt (bvb natural bridges of valley of the gods, dat is zeker mooi maar niet mooier dan de rest van de route) dan is dat maar zo.
Little wild horse canyon vond ik persoonlijk wel een toppertje! Maar ik heb al gehoord dat het daar heel druk kan zijn. Wij deden het 's avonds en toen was het er lekker rustig.
Leprechaun Canyon en Little Egypt zijn trouwens relatief korte stops die niet veel tijd in beslag nemen.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door josea »

Wij deden precies die route afgelopen jaar, zie ons verslag op 2-6-2019.
Het was in één dag goed te doen, maar Leprechaun Canyon hebben we niet gedaan. Little Egypt was ook leuk, je moet wel weten waar het ligt, anders rijd je er zo voorbij (je ziet het niet vanaf de weg).
Als je voorzichtig rijdt, is Valley of the Gods goed te doen met standaard SUV, die hadden wij ook,

Little Wild Horse Canyon en Goblin Valley is hier niet echt bij in te passen. Wij deden die wel, maar dan de dag daarvoor al. Was inderdaad wel een topper van de vakantie, maar ik weet dus niet of je daar tijd voor hebt, dat ligt aan je route.
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door IngridZw »

Wat betreft de volgorde lijkt het mij handiger om eerst de route Valley of the Gods te rijden en daarna de 163 en een klein stukje 261 de afslag naar Goosenecks SP te pakken. Zodat je niet vanuit Goosenecks SP weer een heel stuk terug rijdt richting de afslag Valley of the Gods. Kijk maar op Google Maps.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Wadu »

Ik heb in 2019 ook het traject Torrey -> mexican hat gedaan.

Via Hite Overlook naar Moki Dugway , Valley of the Gods en Goosenecks SP.

Valley of the Gods was prima te doen met onze Nissan Murano.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Jolanda68 »

Nog meer :clap: , heb ik ook genoteerd @Tipsy_1 :thumbup: . @josea wat leuk dat jullie het ook zo gedaan hebben, ik heb nu volgens Google maps ruim 6 uur rijtijd, hebben we nog nergens gestopt :wink: . @IngridZw bedankt voor de tip over de route, ik heb op de pc gekeken (zie je het beter dan op de telefoon :wink: ) en inderdaad ik heb het zo gedaan zoals jij zei.
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door josea »

Dat klopt wel, wij hadden ook ongeveer 5 uur rijtijd, maar wij begonnen in Hanksville.
In die rijtijd zit echter wel de rondrit door Natural Bridges en Valley of the Gods bij, en dat is ook meteen een gedeelte van de bezienswaardigheden.

Verder hoefden we pas laat in Monument Valley te zijn, want de rit daar in het park deden we de ochtend erop.
Dus 9.00 vertrekken en 18.00 aankomst MV was tijd genoeg om nog even rond te wandelen bij Little Egypt, bij de brug over de Colorado River, een wandeling naar beneden te maken bij Natural Bridges, en korte stops te maken bij Moki Dugway en Goosenecks en in Valley of the Gods.

Als jullie om 8.00 vertrekken moet dat ook allemaal wel lukken. Kun je ook nog even een zijweg naar Factory Butte inrijden (tussen Torrey en Hanksville).

Leprechaun Canyon wordt dan wel een uitdaging om er nog bij te doen, dat kost toch ook zeker 1 - 1,5 uur.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Martin & Marianne »

In welke tijd van het jaar gaan jullie? En heb je de dag ervoor tijd voor Capitol Reef of wil je daar ook nog iets doen voor je vertrekt?
Wij reden eens van MV naar Bryce in 1 dag, met een bezoek aan Natural Bridge.
In 2013 reden we van Monticello naar Capitol Reef met een bezoek aan Litte Egypt en Goblin Valley. En in 2017 reden we van Mexican Hat via Gooseneck SP naar Capitol Reef en reden we per ongeluk Little Egypt voorbij. We waren toen al rond lunchtijd in Capitol Reef. Misschien heb je iets aan aan onze verslagen.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Coyote »

Jolanda68 schreef:
27 feb 2020, 20:09
Is de Valley of the Gods Road (ongenummerde weg?) te doen (standaard SUV).
Het is al gezegd maar Valley of the Gods is prima te doen met een standard SUV. Ik denk zelfs wel met een gewone auto. Reed 'm vorig jaar nog (voor de 3e keer) en had de indruk dat de weg veel beter is dan voorgaande jaren. Er zijn enkele stukken die wat minder zijn maar ik heb met een Mustang Cabrio wel mindere wegen bereden.

Qua tijd heb ik er ruim een uur over gedaan. Je wilt natuurlijk wel regelmatig even stoppen om van het uitzicht te genieten.

Wat ik juist zo mooi aan deze dirt road vind is de weinige andere auto's. Even verderop in Monument Valley rijdt iedereen in colonne de onverharde weg terwijl je je hier af en toe alleen op de wereld waant. Althans, dat was bij mij zo. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Dude »

Jolanda68 schreef:
27 feb 2020, 20:09
@Dude kan het dat je link naar het reisverslag niet meer werkt?
Dat klopt, mijn website is down. Blijkbaar halen ze dat offline als je stopt met betalen :wink: :blink: :mrgreen:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
1N9R1D
Amerikafan
Berichten: 148
Lid geworden op: 21 jan 2019, 16:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door 1N9R1D »

Wij rijden dezelfde route eind april.

- vertrek vanuit Torrey
- Leprechaun Canyon
- Hite Overlook
- Muley Point
- Mogi Dukway
- Goosenecks State Park
- Forrest Gump Point
- Monument Valley - Valley Drive

En daarna met een koud drankje de zonsondergang bekijken vanaf de veranda van hopelijk de mooist gelegen cabin van The View :love10:
En dan 's nachts de wekker voor de Melkweg en 's morgens vroeg weer op voor de zonsopgang... Slapen doen we thuis wel weer :lol:
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Torrey - Monument Valley onderweg

Bericht door Jolanda68 »

Bedankt voor de reacties, ik ga ervan uit dat het zo gaat lukken. We zijn begin juni in Capitol Reef en hebben daar dan al een volle dag de tijd gehad :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer