Drukte Yosemite NP tijdens Labour Day-weekend.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Drukte Yosemite NP tijdens Labour Day-weekend.

Bericht door gera_r »

We zullen in de nazomer een roadtrip doen door Californië. Ik kom er nu achter dat er een misplanning in zit v.w.b. Yosemite. We zitten precies daar in het Labour Day-weekend. Ik kom berichten tegen over drukte in dit park, files, afgezette wegen, enz. Helaas kan ik vanwege al diverse vastgezette (dus niet meer annuleerbare) overnachtingen langs onze route niets meer aan veranderen. Dus tja, op hoop van zegen dan maar ...

Op zondag komen we vanuit Fresno en willen we richting de vallei. We overnachten dan daarna in Mariposa. Op maandag willen we de Tioga-road rijden en dan eindigen aan de andere kant van het park. Ik verwacht dat de zondag het grootste probleem op zal leveren.
Ik vraag mij af:
In hoeverre gaan wij te maken krijgen met afgesloten wegen? En welke wegen zijn dat dan? Je moet toch naar je volgende overnachtingsplek kunnen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Drukte Yosemite NP tijdens Labour Day-weekend.

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hadden vorig jaar ook een planningsfout gemaakt. :wink: Wij reden toen op de zaterdag van het Labor day weekend naar Wawona. Daar viel het erg mee met de drukte. En bij de Mariposa grove de volgende dag was er eigenlijk ook niets aan de hand. Wij reden toen op zondag van Wawona naar Tuloumne Meadows, en toen moesten we helaas mee met de stroom auto's die de vallei in reden. Zie hier ons verslag van die dag.
Bij de Tioga Road was het niet bijzonder druk, vergelijkbaar met een gewone dag in de zomer. Wij liepen de wandeling rond de Pothole Dome (aanrader) en konden de auto zonder problemen parkeren.

Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat de wegen afgesloten waren - het zal in het Memorial Day weekend erger zijn denk ik - Maar dat betekent niet dat het fijn is, ook al kun je wel het pak in. Met een overnachting in Mariposa zit je wel wat onhandig; kun je niet iets in het park nemen? Zelfs als je geen files hebt kost het je van Fresno tot aan de vallei en dan naar Mariposa al 3,5 uur aan rijtijd. En dan de volgende dag van Mariposa naar de Tioga Pass is ook weer een flink stuk rijden. Je hebt dan minder last van het verkeer richting de vallei dan wij hadden vermoed ik.
Ik vermoed dat ze de 140 en 120 altijd wel open houden, maar dat alleen de toegang tot de vallei afgesloten zal worden.

Heb je overal niet-annuleerbaar geboekt? Iets vastleggen betekent niet per definitie dat het niet meer te annuleren is.

Vanuit Mariposa rij je deze route. Wij kwamen via de Wawona Road en moesten dus iets verder nog richting de vallei. Maar op zondag zul je wel te maken krijgen met grote drukte als je naar de vallei rijdt.

Yosemite route.png
Marianne
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Drukte Yosemite NP tijdens Labour Day-weekend.

Bericht door gera_r »

Bedankt voor je antwoord Marianne. Ook voor je link.
Helaas, de overnachting in Mariposa ligt vast. Of je moet een manier weten om bij booking.com geboekte accommodatie die niet annuleerbaar is, geannuleerd te krijgen? Aan de andere kant, vind ik het prijsverschil voor een locatie in het park wel erg groot en in een tent wil mijn man niet. Dan liever een uurtje verder rijden aan het eind van de dag.
Wel heb ik nu ons hotel in Fresno geannuleerd en ga kijken of ik iets kan vinden in Oakhurst. Scheelt toch ruim 50 minuten voor de eerste dag, dat we vroeger in de vallei kunnen zijn.
Voor de Tioga road hebben we de hele dag, dus dan lijkt het me, dat als we op tijd vertrekken, het eerste stuk wel te doen moet zijn. Ging mij voornamelijk over het afsluiten van wegen. Leek me zo raar, en ondenkbaar, als ze doorgaande routes gaan afsluiten.

En oh ja, heb niet overal niet-annuleerbaar geboekt, ongeveer een kwart en op verspreide locaties. Maar dan nog, de route omdraaien was ook niet echt een optie, want dan zouden we de kust van onder naar boven rijden en dat vind ik minder mooi/fijn dan van boven naar onder....
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer