Is reserveren in november ook nodig?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jtburgers
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 feb 2020, 20:36
Aantal x V.S. bezocht: 0

Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door jtburgers »

Beste Amerikakenners.
Onze ervaring in Canada in het voorseizoen was: reserveren niet nodig. Hoe is dat in het Zuidwesten van Amerika?
We reizen een maand vanaf 29 oktober 2020. Word een beetje zenuwachtig van al die reserveringsvragen ...
Groet Tine.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: is reserveren in november ook nodig

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt mij in november niet nodig.
Hoewel in sommige parken in de weekenden reserveren misschien wel handig is.
Hangt er ook vanaf welke parken je wilt bezoeken en of je graag in de parken zelf wilt overnachten.

Marianne
lynn
Amerikafan
Berichten: 228
Lid geworden op: 06 mar 2011, 18:29
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door lynn »

Ik boek alleen in het hoogseizoen. Heb wel een boekingsap op mn telefoon dus kan onderweg altijd ergens vooruit boeken als ik daar de behoefte aan heb. Ideaal en toch flexibel.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door Mrvanilla »

Hangt er vanaf waar je wilt overnachten. Ik was vorig jaar eind oktober in Yosemite en zowel het park als El Portal zat gewoon helemaal vol. Plaatsen als Grand Canyon verwacht ik ook wel vol. Voor de rest is de bonnefooi prima mogelijk denk ik.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik lees nu dat je met een camper reist.
Volgens mij is het dan geen probleem om iets te vinden. Het enige nadeel kan zijn dat niet alle campings open zijn.
En in parken ls Death Valley is het dan hoogseizoen, dus daar zit het wellicht wel vol.

Ik gaf het ook al in een ander topic aan: maak een routetopic, dan weten we wat de plannen zijn en kunnen we beter adviseren.

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door jojostravelusa »

Vergeet niet dat er in het zuiden in de winter een hoop snowbirds overwinteren. (veelal) ouderen die in het noorden wonen en in de winter met de camper een aantal maanden (of langer) in het zuiden de kou ontvluchten. Daardoor is het op een aantal plaatsen drukker dan ze zou verwachten in de winter.
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door JaapjeInAmerika »

Wij reserveren eigenlijk nooit. Ook niet in de zomer. Je moet dan natuurlijk wel een beetje flexibel zijn.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door Pete.Z »

Reserveren is nooit nodig, TENZIJ je echt persé op een specifieke plaats wilt overnachten, nationaal park b.v.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42023
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door Martin & Marianne »

Maar als je met de camper gaat is dat nor maal gesproken toch wel wat je wilt? In het park overnachten?

Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7926
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door Pete.Z »

Lijkt mij wel, maar ik ken ook mensen die van Walmart naar Walmart rijden, lekker gratis......
swissdutchie
Amerikakenner
Berichten: 442
Lid geworden op: 09 jan 2011, 22:54
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Is reserveren in november ook nodig?

Bericht door swissdutchie »

Hou ook rekening met feestdagen/ lange weekenden zoals Thanksgiving. Dan kan het op sommige plekken juist weer wel druk zijn. Daarnaast heb je helemaal in het zuiden (bij voorbeeld rondom Tucson) inderdaad de snowbirds. Omdat het daar in de zomermaanden erg heet is, begint daar het hoogseizoen eigenlijk pas eind oktober. Tenslotte kun je ook verder noordlijk op sommige dagen volle campings aantreffen, want juist doordat veel campings al gesloten zijn, is het op de resterende extra druk. Dus of je wel of niet moet reserveren zal veelal afhankelijk zijn van jullie routeplanning en hoe flexibel jullie zijn. Als jullie niet per se op een bepaalde camping in een bepaald park willen overnachten en als het jullie niets uitmaakt om een keer verder te moeten rijden dan gepland of op het terrein van de Walmart te overnachten, dan kun je zeker ook op de bonnefooi reizen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer