Camping Joshua Tree of Palm Springs?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Camping Joshua Tree of Palm Springs?

Bericht door Mandy van Polanen » 09 feb 2020, 16:18

Hallo allemaal,

Wij gaan dit jaar voor het eerst met een camper door West-Amerika reizen. We zijn er vanaf 29 juli voor drie weken, met onze kinderen van 11, 15 en 18.
Nu heb ik voor de meeste nachten al een camping uitgezocht, maar voor een overnachting bij Joshua Tree of Palm Springs kom ik er niet uit.
Ik merk dat de campings in het park zelf allemaal op first come first serve basis zijn. Nu zijn wij niet heel ervaren in Amerika, maar volgens mij loop je best een risico als je niet al heel vroeg in het park bent, en dat alles al vol zit. Dus het liefste leg ik het van te voren vast.
Wat is jullie ervaring? En welke camping zouden jullie aanraden?

Alvast bedankt voor jullie tips!!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Camping Joshua Tree of Palm Springs?

Bericht door Martin & Marianne » 09 feb 2020, 16:32

Hallo, welkom op het forum!

Het is niet voor niets dat je niet kunt reserveren, het is dan namelijk laagseizoen in Joshua Tree.
Het is wel de vraag of je daar wel wilt overnachten. Het is er te heel om iets te doen. Als een overnachting routetechnisch nodig is, dan zou je ook in Twentynine Palms kunnen kijken naar een camping met een zwembad.

Had je al gekeken op de NPS-site? Zie https://www.nps.gov/jotr/planyourvisit/campgrounds.htm

Marianne

Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy van Polanen » 09 feb 2020, 16:58

Hallo Marianne,

Dank je wel!

Oke, zo had ik het nog niet bekeken. Uiteraard zijn we op de hoogte van de warmte daar, en een camping met zwembad zou zeker erg aangenaam zijn. Alleen zijn die er niet in het park zelf. Vandaar ook mijn vraag. Ik heb welde recreation.gov site bekeken, maar nps.gov nog niet. Dat ga ik zeker doen, bedankt voor de tip. Als we in de buurt overnachten, is het dan wel waard om nog naar het park te gaan, of kunnen we beter ander moois in de omgeving bekijken?

Groetjes Mandy

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 09 feb 2020, 17:14

Als je in de buurt bent kun je de Park Boulevard meenemen (zie de kaart op de NPS-site). Maar misschien kun je beter je tijd ergens andere besteden, dat is zo niet te beoordelen. Daarvoor is het wel goed om je hele route eens te plaatsen.
Liggen de campings al wel vast? Voor de campings in de parken moet je inderdaad via recreation.gov reserveren, maar voor informatie is de NPS-site wel erg handig.

Marianne

Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy van Polanen » 09 feb 2020, 17:29

Ik zal inderdaad onze route plaatsen! Bedankt voor je enthousiaste reactie!
Las Vegas 2 nachten
Zion 1 nacht
Bryce 2 nachten
Moab 3 nachten
Monument valley 1 nacht
Grand Canyon 2 nachten
Kingman 1 nacht
Palm Springs 1 nacht
Los Angeles 2 nachten
Monterey 1 nacht
Yosemite 3 nachten
San Francisco 2 nachten.

We zoeken alleen nog een camping voor Joshua/ Palm Springs, Monterey en Yosemite. De overige campings zijn reeds geboekt!

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne » 09 feb 2020, 17:42

Je zou Joshua Tree over kunnen slaan. Dan heb je wel een lange rijdag vanuit Kingman maar je zou dan een extra overnachting langs de kust kunnen doen. Van La naar Monterey is namelijk wel erg ver!
En als je nog wat kunt schuiven zou ik ook een nacht Bryce minder doen en die gebruiken voor een overnachting in Capitol Reef (Fruita). Dan heb je nog voldoende tijd voor Bryce en je breekt de lange rit via de UT12 op die manier. Wij deden dat afgelopen september. weliswaar niet vanuit Bryce maar vanuit Exscalante. En toen via Capitol Reef naar Moab. Kijk eens in ons reisverslag daarvoor.
Je wilt niet naar Page?

Reserveren voor Yosemite is erg lastig; het is aan te raden om op 15 februari alvast te oefenen. Kom je op de 15e aan? Dan is het misschien niet gek om op 15 maart (om 15.00 uur) 4 nachten vast te leggen vanaf de 14e. Die eerste nacht kun je dan later annuleren. Je hebt een maand later namelijk kans dat een groot deel van de plaatsen vanaf de 15e al vol zijn.

Marianne

Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy van Polanen » 09 feb 2020, 18:08

De overige campings zijn allemaal al geboekt, dus de route aanpassen wordt lastig. We kunnen nog wel schuiven met Monterey en Joshua.
Ik heb eraan gedacht om iets onder Monterey te gaan zitten, zodat de afstand iets korter is. Of Kunnen we beter door rijden naar Monterey?

We nemen niet specifiek page, maar wel de Antelope Canyon mee (tour hebben we al geboekt), die pakken we mee als we van Monument Valley naar de Grand Canyon rijden. Lange dag en vroeg op, maar dat hebben we er graag voor over!

Een goede tip inderdaad voor Yosemite, we komen op de 14e aan in Yosemite dus dat zou dan mooi uitkomen...

Mrsgalaxy
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Mrsgalaxy » 09 feb 2020, 20:53

Drie jaar geleden hebben we in augustus met de camper op Emerald desert RV gestaan. Bij Palm Springs https://www.emeralddesert.com/
Juist omdat het zo heet was, was het niet duur en nog mooier: een schitterend zwembad (bijna) voor ons alleen. een leuke ervaring voor een nachtje. De prachtige grasvelden waren ook leuk na zoveel rode rotsen ;) mooi toiletgebouw met airco. Vaak kortingsbonnen in de zomerperiode. Voor ons voor herhaling vatbaar.

Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy van Polanen » 09 feb 2020, 21:51

Oh die ziet er inderdaad wel erg mooi uit zeg, bedankt voor de tip!

Julia760319
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Julia760319 » 14 feb 2020, 22:03

Wij waren twee jaar geleden met drie pubers ons rondje Zuidwest aan het doen, kwamen van Grand Canyon en gingen richting San Diego. Ons plan was te overnachten in Joshua Tree, maar dat hebben we ter plekke veranderd vanwege de enorme hitte en weinig faciliteiten op de rvplaatsen, ook waren enkele campings gesloten vanwege onderhoud.
We hebben wel een paar uur doorgebracht in het park en vonden het fantastisch, dus wat ons betreft écht niet overslaan. Het klimmen en klauteren op Jumbo Rocks maakte op de kinderen meer indruk dan Grand Canyon.
Dus misschien toch een overnachting in de buurt van het park regelen...

Jawstravel
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Jawstravel » 15 feb 2020, 10:02

Als je een RV hebt zou ik echt proberen in het park te camperen, het schijnt 1 van de beste plekken ter wereld te zijn voor stargazing, aangezien het er nog echt donker is.
Als je kiest voor buiten het park, neem dan de kant van Palm Springs, dit is een mega groot verschil met 29 palms bijvoorbeeld. Een local wist te vertellen dat er heel veel criminaliteit is in 29 palms, het plaatsje doet ook erg troosteloos aan.
—————————————
2004: NYC
2008: Zuidwesten
2009: Florida
2009: NYC & WAS
2010: Noordwesten & Canada
2011: NYC Canada & Bermuda
2012: Deep South
2017: Zuidwesten
2020: Zuidwesten

Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy van Polanen » 16 feb 2020, 16:18

Julia760319 schreef:
14 feb 2020, 22:03
Wij waren twee jaar geleden met drie pubers ons rondje Zuidwest aan het doen, kwamen van Grand Canyon en gingen richting San Diego. Ons plan was te overnachten in Joshua Tree, maar dat hebben we ter plekke veranderd vanwege de enorme hitte en weinig faciliteiten op de rvplaatsen, ook waren enkele campings gesloten vanwege onderhoud.
We hebben wel een paar uur doorgebracht in het park en vonden het fantastisch, dus wat ons betreft écht niet overslaan. Het klimmen en klauteren op Jumbo Rocks maakte op de kinderen meer indruk dan Grand Canyon.
Dus misschien toch een overnachting in de buurt van het park regelen...
Bedankt voor de tip, Jumbo Rocks staan op het to do lijstje!!
Nu nog overwegen wat we doen...in het park, maar dan pas ter plekke kijken of er nog plek is...of van te voren iets boeken en dan in Palm Springs verblijven...

Mandy van Polanen
Amerika-ontdekker

Bericht door Mandy van Polanen » 16 feb 2020, 16:20

Jawstravel schreef:
15 feb 2020, 10:02
Als je een RV hebt zou ik echt proberen in het park te camperen, het schijnt 1 van de beste plekken ter wereld te zijn voor stargazing, aangezien het er nog echt donker is.
Als je kiest voor buiten het park, neem dan de kant van Palm Springs, dit is een mega groot verschil met 29 palms bijvoorbeeld. Een local wist te vertellen dat er heel veel criminaliteit is in 29 palms, het plaatsje doet ook erg troosteloos aan.
Oke geen 29 palms dus...maar Palms Springs, goed om te weten!
We moeten dus echt gaan beslissen van te voren vastleggen en buiten het park, of in het park en op de bonnefooi... :think:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer