Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door Yesse »

Hi allen,

Wij vliegen rond april naar Las Vegas om wat plekken te zien die we tijdens een vorige reis over hebben geslagen (zoals Monument Valley en Antelope Canyon) . Omdat we graag onze route open houden zodat we rekening kunnen houden met weersvoorspellingen en last-minute keuzes hebben wij voor onze reizen vaak een idee over de route en maken we een ruim overzicht (in Google maps) van alle mogelijkheden in de aanrijdbare omgeving (en wij vinden rijden eigenlijk geen straf dus dat is ruim genomen). Ik heb inmiddels een hoop rondom de overgang tussen Arizona en Utah en New Mexico en Colorado gevonden maar voor het wat zuidelijkere stukje heb ik nog niet veel gevonden. Terwijl ik iets als Saguaro NP, Guadalupe NP en White Sands NM toch best aantrekkelijk vind om mogelijk te bezoeken.

Hebben jullie nog ideeën die wij op ons overzicht mee kunnen nemen? Nog even m.b.t. wie wij qua reizigers/toeristen zijn:
- We houden van natuurschoon, maar maken vaak één of twee korte hikes. We zijn dus geen hardcore hikers. Onze reizen zijn dan ook vaak wat afwijkend ten opzicht van sommigen op dit forum: 2-4 uur reistijd met onderweg een plek om te bezoeken (zo hebben we bijv. in Bryce de Peek-a-boo loop gedaan en hebben we de rest alleen maar de uitzichtpunten gepakt).
- Man is gek op geschiedenis en de (semi-)ongerepte ghost towns.
- Steden zijn aan ons vaak niet echt besteed maar als er iets speciaals te bezoeken is dan rijden we soms wel even langs

Reisverslagen in deze gebieden (naast die al genoemd zijn in het overzicht op dit forum) zijn uiteraard ook van harte welkom!
Gebruikersavatar
lyan
Amerikakenner
Berichten: 1238
Lid geworden op: 16 sep 2010, 20:51
Partner van: laguna62
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: groningen
Contacteer:

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door lyan »

Misschien kan je iets halen uit ons reisverhaal van afgelopen oktober/november. We trokken Van Las Vegas naar Austin en weer terug. Ik vond de omgeving van Tucson erg leuk, er is daar erg veel te bekijken. www.sijbringopreis.nl reis 2019-2
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door nieuwenoord »

Wij hebben in 2016 in april ook een dergelijke reis gemaakt:

Www.tijmesusa.wordpress.com
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door Yesse »

Top! Ik haal altijd een hoop inspiratie uit reisverslagen! :thumbup:
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door Trails »

Wij waren in maart 2017 4 weken in het zuiden van Arizona en kwamen tijd te kort om alles te zien/doen wat op de planning stond.
Hier ons verslag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/Arizo ... gorde.html

Tussen Page en Monument Valley is een bezoek aan Navajo Nat. Mon. ook zeker een bezoek waard.
Hier het verslag van die dag:
https://www.schoutenjanssen.nl/nl/weste ... 20okt.html
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2166
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door jojostravelusa »

Wij waren in 2014 in het zuiden van Amerika. We bezochten o.a. White Sands, Saguaro en Catalina State Park. Tombstone vonden we ook een aardige stop.
Ons reisverslag kun je vinden op
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... iding.html
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door Tantelotje »

Ennnnn.... misschien heb je ook nog iets aan ons verslag uit 2018 waar we onder andere door Arizona en New Mexico zijn gereden.
Zo vonden wij Chiricahua NM echt een superleuk parkje!
Yesse
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 25 sep 2016, 09:11
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door Yesse »

Bedankt allen! Ik heb alweer wat plekjes toegevoegd aan onze lijst. We hebben in ieder geval een hoop om uit te kiezen als het zo ver is! :clap:
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door kalaman »

Via onze indexpagina kan je alfabetisch én per staat zoeken op plaatsen die we beschreven hebben in onze blogs: http://kalamanindex.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: Tips Zuid-Arizona en New Mexico

Bericht door Dude »

En als je nog meer insider tips wil hebben voor Tucson en omstreken, kan je me altijd gerichte vragen stellen. Ik ben redelijk op de hoogte aangezien ik hier woon :wink:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer