Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door Jolanda68 »

Begin juni gaan we van LV naar Zion en hebben een dag voor VoF. We willen de Fire Wave hike doen. Ik zag dat je deze kunt combineren met de Seven Wonders Trail zodat je langs Pink-Pastel Canyon komt. Het lijkt niet zo makkelijk te vinden te zijn na de Fire Wave. Heeft iemand ervaring met deze wandeling? Het zal ook warm zijn, dus we zullen veel water meenemen.

Verder zouden jullie via de I15 gaan of over de 167?
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 516
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door Robbie&Irene »

Prima te combineren: https://www.alltrails.com/explore/recor ... state-park Je zal wel moet parkeren bij de parkeerplaats voor de Fire Wave.
niels
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 28 mei 2006, 14:17

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door niels »

We zijn er dit jaar eind april geweest en hebben de Seven Wonders Trail ook gelopen, echt de moeite waard. Waar iedereen op de Fire wave parkeerplaats naar links ging naar de fire wave trail gingen wij als enige naar rechts. En onderweg ongeveer niemand tegen gekomen tot we bij Fire Wave kwamen. De seven wonders trail is niet gemarkeerd dus zorg voor een erg goede route beschrijving maar het beste is met gps. Zo hebben wij hem gelopen en dan is het soms nog zoeken naar de 7 wonderen onderweg.
Als je hem rechtsom loopt (dus als laatste Fire Wave) dan is de pink pastel canyon eigenlijk niet te missen. Het is gewoon de weg oversteken. Je moet wel eerst nog even naar links heen en terug langs de weg voor het Nike teken.

Maar zeker doen, Gr Niels
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door jojostravelusa »

https://www.smartrippers.com/en/site/va ... loop-trail
Ik had deze site gevonden en wij gaan hem in april lopen.
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb inderdaad ook AllTrails en zag daar deze wandeling, maar ook opmerkingen op internet dat de Seven Wonders trail niet zo makkelijk te volgen is. Ik heb de route nu zelf gemaakt in AllTrails en waypoints van o.a. de Pink canyon en Nike Rock erin op genomen. We gaan daar dan mee navigeren. Als iemand interesse heeft, hij staat in ons weblog onder de pagina “route”. Misschien iets voor jullie Jojo?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door kalaman »

Hebben die meerdere keren gedaan, zowel in de winter als in april. Wist zelfs helemaal niet dat die een naam had, of misschien is dat heel recent.
Bij ons stond er in elk geval niets aangegeven en zijn er uiteraard ook geen wegwijzers of wat dan ook, maar misschien is dat nu ook anders. Bij ons was de laatste keer in april 2017.
Kijk anders eens naar onze blogs, via de indexpagina gaat dat makkelijkst om Valley of Fire te zoeken.
Hou in elk geval rekening met zeer hoge temperaturen want in de Pink Canyon loop je echt pal tussen de hete rotsen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door jojostravelusa »

Jolanda68 schreef:
19 jan 2020, 19:27
Misschien iets voor jullie Jojo
Dank je. Ik heb de link opgenomen in ons roadbook.
Gebruikersavatar
avsboz
Amerikakenner
Berichten: 602
Lid geworden op: 23 nov 2011, 19:41
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door avsboz »

Fire Wave (vanaf P3 de weg oversteken) is algemeen bekend (mooiste zicht heb je s middags)
Maar van die zelfde P3 kan je ook naar Crazy Hill. Vanaf de parking niet de weg over, maar juist de andere kant op en dan een smal spoortje/wash volgen. Makkelijk te doen in 5-10minuten. Crazy Hill is maar klein, maar heeft wel mooie 'swirl-kleuren' in de ochtend.
In 2018 waren wij daar (veel) te laat in de middag.
Grt,
Andries


2012-2014-2015-2016-2018 USA Blogs: http://avsboz.wordpress.com/
Jolanda68
Amerikafan
Berichten: 162
Lid geworden op: 03 aug 2009, 18:24
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door Jolanda68 »

Ik heb de “wonders” gevonden en in de kaart gezet, hopelijk gaan we ze dan vinden via de GPS :geek2:

Afbeelding

@kalaman Ik ga zo eens kijken op jullie website, misschien zie ik nog wat tips :thumbup:
Bijlagen
image.jpeg
image.jpeg (77.96 KiB) 2059 keer bekeken
Cobert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door Cobert »

Vorig jaar heb ik dit topic ook gevolgd, nu kom ik hier graag even op terug. Ik volg Valley of Fire op Insta. (valley.of.fire). Daar zag ik een bericht van 17 november met de boodschap dat de Seven Wonders loop sinds kort een officiële, gemarkeerde trail is. Startpunt vanaf P3. Ik vind het wel een geruststellende gedachte, aan de andere kant zal het misschien ook wel wat drukker zijn op de trail. Wij hadden deze route voor 2020 al in ons Roadbook opgenomen, maar het leek me toch wat griezelig. Je zal maar verdwalen midden in de woestijn. Nu nemen we hem absoluut weer in ons Roadbook op voor de reis in 2022.
Mochten er nog meer mensen zijn die twijfelen aan deze hike dan helpt dit misschien.
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Peterentruus
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 23 dec 2013, 16:41
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Midden Limburg
Contacteer:

Re: Valley of Fire Fire Wave en Pink-Pastel Canyon

Bericht door Peterentruus »

In 2019 de hele loop gelopen. Een top wandeling voor rotsenliefhebbers.
Om niet te verdwalen hebben we de route van openstreetmap geïmporteerd in Basecamp als wandeling ‘nagetrokken’ en overgezet naar de wandelGPS (Garmin). De wandeling was toen geheel niet gemarkeerd (m.u.v. De fire wave) en was prima te doen. Soms was het even zoeken voor de juiste doorgang, maar doordat de route ingetekend was zagen we ook snel waar we fout zaten.

Zoals Kalaman al aangeeft: het kan heet zijn dus zorg voor water en een snack.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer