Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door jill1234 »

Afgelopen zomer een eerste rondreis met de camper gemaakt; in de parken verplaatsten we ons per shuttlebus en de camper bleef fijn op zijn plek. Dit was in Yosemite, Bryce, Zion en Grand Canyon.
Volgend jaar (zomer 2021) willen we weer een een camperreis doen, maar dan met o.a. Arches, Capitol Reef, Canyonlands, Dead Horse State Park en wellicht nog Yellowstone en Grand Teton.
Wat ik zo lees rijden daar geen shuttles en in het hoogseizoen voorzie ik dus problemen met parken met de camper.
Wat is jullie ervaring? Uiteraard vroeg op pad, maar is dat afdoende?
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: vervoer in de parken

Bericht door Trails »

Tja, wij vonden in oktober 2017 het parkeren met een camper (27 ft) een ramp. Met name in Arches NP en Canyonlands NP.
En ja, je moet er vroeg zijn. Dat waren wij ook en op de eerste stop heb je dan nog plek maar voor de 2e stop ben je dan eigenlijk al te laat. Het grootste probleem was dat op het toch al beperkte aantal parkeerplekken voor campers vaak personenauto's geparkeerd stonden, terwijl die vaak toch hun auto op andere plekken kwijt konden.
In Arches NP reden we in polonaise weer terug naar de uitgang. Wij voorop en stiekem lekker wat langzamer rijden... 8)
Dead Horse Point SP vonden we een verademing. Genoeg parkeerplaatsen en super mooi en rustig.

In Capitol Reef NP konden we in 2017 nog net een plekje langs de weg vinden om naar de Hickman Bridge te lopen en afgelopen oktober deden we daar een onbekendere wandeling. Dus rustig omdat niemand er komt.
Verder hebben we afgelopen sept./okt. grotendeels een route gedaan die "men" niet snel doet. Dus heerlijk rustig, geen Europese toeristen maar een enkele Amerikaan en supermooie dingen gezien en wegen gereden.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Je moet er inderdaad rekening mee houden dat parkeren een probleem kan zijn. Dat geldt niet alleen voor campers maar ook voor auto's. Wij hebben wel meegemaakt in Yellowstone dat er geen parkeerplaats vrij was voor auto's maar dat er nog wel vrije camperplaatsen waren.
Kijk voor bijvoorbeeld Arches eens hier: https://www.nps.gov/arch/planyourvisit/traffic.htm om een idee te krijgen. Ik zou daar zeker een overnachting in het park plannen zodat je in elk geval bij Devils Garden geen parkeerproblemen hebt. En maak gebruik van de avonduren, dat scheelt heel veel qua drukte. Misschien daarom zo vroeg mogelijk in de zomer gaan zodat je lange dagen hebt.

Wij waren vorig jaar in september in Arches. We kwamen er de eerste dag tegen zonsondergang aan en toen hadden we geen probleem met parkeren. Maar ik moet zeggen dat we het niet bij Delicate Arch hebben geprobeerd. De volgende ochtend stonden we in de file om het park binnen te komen. Bij de Windows Section was het ongelooflijk druk maar bij Park Avenue konden we zonder problemen parkeren. Het is daar en in andere parken vaak een kwestie van geluk hebben. En je planning flexibel houden.

Marianne
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door jill1234 »

Bedankt voor de reacties; mmm, dat vind ik wel een dingetje. Vond het nu zo ideaal; kamperen in de parken en met de shuttle op pad.
Afgelopen zomer dus eigenlijk nooit last gehad van de drukte, waar zo vaak over geschreven wordt.
Maar dat is in Moab en omgeving dan dus een ander verhaal. In verband met de schoolvakanties van de kinderen kunnen we op zijn vroegst de laatste week van juli weg.
Hoe is het in het Noordwesten qua drukte? denk aan Olympic, Mount Ranier, Glacier etc?
Ik twijfel zo, heb geen zin in elke dag stress om te parkeren....dan liever naar een ander gebied waar je of wel met de shuttles kan of wel waar het gewoon rustiger is...
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
UitHolland
Amerikafan
Berichten: 213
Lid geworden op: 30 aug 2014, 18:38
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: the Netherlands, Planet Earth, Earth-Moon System, Solar System, Milky Way Galaxy, Local Group, Virgo

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door UitHolland »

Wij waren afgelopen augustus in noordwesten we hadden de vakantie maximaal naar het einde van de zomervakantie gepland ivm ticketprijzen viewtopic.php?f=36&t=72433
Auto + hotel dus wij zagen de problemen van Campers niet, daarbij zijn wij vroege vogels, wij merken niet snel de problematiek met parkeren.
We kozen ervoor direct naar de NP's tegaan zodat we eigenlijk nauwelijks behoefte was om slaapritme aan te passen, lekker vroeg opweg, beat the heat & beat the crowd.

Olympic en dan bijvoorbeeld Huricane Ridge, daar staat vanaf +-12.00 gewoon een file om omhoog te mogen rijden. De dag daarna reden we voor zonsopkomst naar boven veel leuker, tenzij er die dag een fietstocht is georganiseerd want dan kom je niet meer beneden. :lol:

Verder vonden we deze hoek van de US heel tof om te zien en we hebben ons enorm verbaasd. Wij vonden Mt Rainier en Lassen echte onbekende pareltjes. Maar er zeten nog veel meer verassingen in deze reis.

Ontzettend veel watervallen gezien, veel te veel eigenlijk. :mrgreen:

Zie de lege parkeerplaatsen: Paradise picnic area 7 augustus 2019 12:25
Maar denk niet dat dit ook zo bij het visitors center is hoor.
Wij dachten dat we een verboden bordje gemist hadden... even nagevraagd :lol: niets aan de hand.
Op de achtergrond zie je Mt Rainier...
Lokatie https://www.google.com/maps/place/46°46 ... 21.7423664
IMG_0236.jpg
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door IngridZw »

In het hoogseizoen zal het in alle nationale parken druk zijn. Wij hebben in 2015 o.a. Yellowstone, Grand Teton en de parken bij Moab bezocht. Wel met een auto trouwens. Vreemd genoeg hebben we de drukte die sommigen beschrijven niet als zodanig ervaren. Het zijn wel unieke parken. Om deze parken te vermijden vanwege eventuele parkeerproblemen lijkt me ook wel weer zonde.

Overigens wordt het parkeren van grote campers ook steeds lastiger in andere landen. Wij hebben dit vorig jaar gemerkt in Frankrijk. Nu hebben wij een bus campertje, maar op sommige plekken worden de grote campers alleen nog toegelaten op parkeerplaatsen ver verwijderd van bezienswaardigheden of toeristische stadjes, Je bent dan afhankelijk van een fiets of openbaar vervoer om er te komen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door jill1234 »

Het is uiteraard zonde om parken niet aan te doen vanwege de drukte en zoals al in mijn openingspost gezegd: afgelopen zomer hebben wij eigenlijk geen last van de drukte gehad maar dat kwam natuurlijk grotendeels door het feit dat we in de parken kampeerden en dan met de shuttle gingen.
Stel dat je om 8 uur in een park bent, is dat vroeg genoeg? Denk aan Arches en Canyonlands. En Yellowstone moeten we nog uitzoeken of we dat wel of niet (deze keer) doen; ook daar zul je vaak moeten parkeren bij de bezienswaardigheden onderweg.
Lastig allemaal. Noord West met stukje Canada lijkt ons ook heel mooi, maar eigenlijk willen we eerst terug naar Zuid West; Death Valley nu niet gedaan en willen we dit keer vanuit Las Vegas of Beatty een dagtrip van maken met auto (1 dag auto huren); man en kinderen willen ook graag nog terug naar Vegas en Moab staat ook al lang op het wensenlijstje, evenals Yellowstone.
Vroeg opstaan vinden we niet erg, dus 7 uur op pad is geen punt; vraag is of dat op tijd is.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door Evita2017 »

Wij zijn al enkele malen met een camper op pad geweest in juli en augustus oa in Canada en de USA. Wij overnachten altijd in de Nationale Parken of State Parks. Veel mooier en rustiger dan commerciële campings. Het grote voordeel is dat je dan 's ochtends al in het park bent, indien je dan op tijd vertrekt valt het wel mee met parkeren. In de drukke parken oa Yellowstone, Canyonlands, Grand Teton, … (zonder shuttlebus) vertrokken we heel vroeg (rond 6.30u of 7.00 u), kinderen nog in pyama, zonder ontbijt, naar de meest populaire bezienswaardigheden of trails. Ontbijten deden we in de camper op de parking voordat we vertrokken naar een wandeling. Het voordeel is dat het ook nog heel rustig is bij de wandelingen. 's middags picknicken onderweg op een van de vele mooie picknickplaatsen (voordeel van de camper is dat je alles bij hebt). Namiddag was het soms even zoeken naar een parkeerplaats maar met wat geduld en soms wat geluk is het nooit echt een probleem geweest. En zoals hiervoor reeds aangehaald: wees flexibel. En boek de campings in de NP stipt op tijd, anders val je dikwijls uit de boot.
Veel plezier met voorbereiden!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het vooral belangrijk is dat je op plaatsen waar mensen lang blijven staan op tijd bent. Voor die bezienswaardigheden waar je in 10 minuten uitgekeken bent komt er altijd wel snel weer een plaatsje vrij. Maar bij trailheads van langere wandelingen duurt het lang voor er weer iets vrij komt.
Evita2017 schreef:
13 jan 2020, 12:14
's middags picknicken onderweg op een van de vele mooie picknickplaatsen (voordeel van de camper is dat je alles bij hebt).
Wij hebben een koelbox mee, en picknicken ook onderweg. :wink:

Jill; met de auto is geen optie?

Marianne
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door jojostravelusa »

Als je in het park overnacht, dan kun je, behalve 's ochtends vroeg, ook 's avonds na het eten nog op pad. Dan is ook een groot deel van de meute weer vertrokken. Dan heb je sowieso geen last van bussen met Aziaten die voor je foto gaan staan.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door jill1234 »

We willen inderdaad net als afgelopen zomer in de parken zelf overnachten; hebben in 3 weken maar 2 nachten op een commerciële camping gestaan. Inderdaad heb je dan als voordeel dat je als je er vergeleken dagjes mensen al vroeg bent en ook inderdaad einde van de dag nog wat kan doen.
Ik denk dat we ons er niet moeten door laten tegen houden en inderdaad bijvoorbeeld ook vroeg weg en pas op een parkeerplaats bij een bezienswaardigheid ontbijten.

Marianne: camper is wel echt een must; dat is ons echt heel goed bevallen.

Ik moet me maar eens goed gaan inlezen; heb nog geen goed beeld van hoe ver de campings in de parken van de bezienswaardigheden af liggen en hoe ver de bezienswaardigheden uit elkaar liggen.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Annika
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 apr 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door Annika »

Ons is afgelopen zomer de Escape Campervan heel goed bevallen. Wel het gemak van een bed en een keuken, maar een stuk kleiner. We pasten gewoon op een 'normale' parkeerplaats, dus hadden minder gedoe met parkeren. Wij waren in het hoogseizoen, dus we zijn af en toe wel een volle parkeerplaats tegen gekomen, maar over het algemeen ging het heel soepel.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door Dutchess »

@Annika - dat lijkt me ook heel leuk om te doen, zo'n Escape Campervan (ze krijgen binnenkort ook een vestiging in SLC), maar voor een gezin lijkt me dat wat krap.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door jill1234 »

Annika schreef:
14 jan 2020, 16:11
Ons is afgelopen zomer de Escape Campervan heel goed bevallen. Wel het gemak van een bed en een keuken, maar een stuk kleiner. We pasten gewoon op een 'normale' parkeerplaats, dus hadden minder gedoe met parkeren. Wij waren in het hoogseizoen, dus we zijn af en toe wel een volle parkeerplaats tegen gekomen, maar over het algemeen ging het heel soepel.
Dat is voor ons met 2 tieners echt te klein ;-) Hebben ze afgelopen zomer gezien en was zeker een optie als we met 2 waren. De Jucy is ook leuk, past ook op 1 parkeerplaats.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1544
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door jill1234 »

Ik denk dat ik toch maar lekker verder ga met plannen en in de drukke parken gewoon echt vroeg op pad ga en voldoende tijd neem zodat je altijd de dag er na eventueel nog iets kan doen wat niet gelukt is de vorige dag.
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Annika
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 apr 2019, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vervoer in de parken tijdens reis met camper.

Bericht door Annika »

Ja, ik kan me voorstellen dat jullie dat te klein vinden. Er is wel een optie inclusief daktent, dan kun je wel met meer personen. Maar ik denk dat met z'n 2en in zo'n busje wel beter vol te houden is
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer