Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Hoi,
In de meivakantie gaan we naar de westkust.
Ik heb al veel hier gelezen, maar heb toch nog een vraag.
Ik moet van sf naar death valley. Ik heb daar 2 dagen/nachten reistijd voor.
Hoe kan ik het beste? Ik lees veel over dichte wegen of passen?
BVD
Joris
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van sf naar dv in april 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo, welkom op het forum!

Het aardige van GoogleMaps is dat het rekening houdt met gesloten wegen en passen. Je kunt dus nu eenvoudig zien welke mogelijke routes er zijn tussen SF en Death Valley. Waar precies in DV ga je overnachten? En heb je nu één of twee overnachtingen tussen SF en DV? Het is ook wel goed om aan te geven of je er begin of eind april bent. En of je nog iets wilt bezoeken onderweg of dat je alleen maar de snelste route zoekt.

Marianne
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van sf naar dv in april 2020

Bericht door Joris100 »

Dat van Google Maps wist ik niet! Goed om te weten 👍🏼

Ik heb 2 nachten die ik nog moet boeken tussen sf en furnace creek DV.
Ik kijk naar Yosemite en sequoia park maar het is niet echt duidelijk hoe het weet gaat zijn eind april.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van sf naar dv in april 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou een overnachting in Yosemite kunnen overwegen. En dan nog een overnachting tussen Yosemite en Furnace Creek. Eind april zou de Sonora Pass open kunnen zijn. Dat is Hwy 108, die loopt ten noorden van de Tioga Road. Als overnachting kun je dan kiezen voor Lee Vining of Mammoth Lakes. Mocht de Sonora Pass nog dicht zijn dan kun je onderlangs rijden. En overnachten in Oakhurst of Fresno of nog iets verder, afhankelijk van hoeveel tijd je in Yosemite wilt doorbrengen.

Het weer is natuurlijk onzeker maar Yosemite Valley is normaal gesproken wel goed bereikbaar in die periode. In Sequoia heb je meer kans op een late sneeuwbui.

Marianne
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van sf naar dv in april 2020

Bericht door Joris100 »

Dank je wel, ik ga eens goed op de kaart kijken !
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Hoi Marianne En anderen
Ik heb op de kaart gekeken en het lijkt me een goed plan.
Vanuit sf rijden we dan naar Yosemite en zoeken een overnachting
De andere overnachting willen we mammoth lakes doen en dan de volgende dag doorrijden naar furnace creek.
Heeft iemand dan nog tips welk hotel in Yosemite voor de zeg maar eerste nacht ?

Gr Joris
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Ik wil mammoth lakes gaan boeken
Het is wel bereikbaar rond 25 april met een huurauto ? Weet iemand dat ? Ik zie namelijk besneeuwde plaatjes op de hotel site
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door sanook »

Voor accomodatie in Yosemite zelf kun je hier kijken: https://www.travelyosemite.com/
(op dit moment is er maintenance zie ik en kun je niet boeken, zal waarschijnlijk over paar uurtjes wel weer werken)
Meestal is er niet heel veel meer beschikbaar een paar maanden van te voren, maar waarschijnlijk zijn er nog wel plekken in Curry Village. Dat zijn officieel tenten maar ze hebben een houten vloer en normale bedden. Check wel even dat je een tent neemt met verwarming want kan nog behoorlijk koud zijn in april.
Je kunt ook kiezen om buiten de vallei te overnachten (bv El Portal) maar dan krijg je wel extra reistijd van/naar de vallei dus daarom is het aan te raden om in de vallei te overnachten (via bovengenoemde website)
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Dank je wel , ik ga straks kijken

Is het allemaal wel toegankelijk en te rijden rond 25 april dat iemand weet ? Direct boek ik van alles en kan ik er niet komen met een huur auto
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Ik heb nog een optie / idee.

Vanuit sf naar lake tahoe ( 3,5u rijden) en daar overnachten
Volgende dag rijden naar mammoth lakes ( kleine 3 uur ) en daar overnachten

Weet iemand of dat te rijden is qua weer en of het de moeite is ?
Ik weet anders niet hoe ik in mammoth lakes moet komen met een dichte tioga pass
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Joris100 schreef:
11 jan 2020, 13:21
Ik weet anders niet hoe ik in mammoth lakes moet komen met een dichte tioga pass
Ehhh, daarvoor had ik toch de Sonora Pass genoemd? Het is niet zeker of die open is maar de kans is aanwezig. Je zult in die tijd van het jaar alle opties open moeten houden. Niets boeken of alleen annuleerbaar boeken.
Voor de openingsdata van de Soroa Pass in de afgelopen jaren zie hier.
Ten noorden van de Sonora Pass heb je ook de CA88; die is in principe het hele jaar open.

De wegen aan de oostkant van de Sierra's zijn in principe open. Ook in Mammoth Lakes. Voor de actuele toestand zie https://roads.dot.ca.gov.

Wij hebben meerdere keren in Mammoth Lakes overnacht, maar de laatste keer zaten we in Lee VIning, en ik vond dat eigenlijk wel zo leuk (zie ons 2019-verslag). ML heeft wel meer keuze. Je kunt daar altijd zonder reserveren in de Motel6 terecht, maar er zijn meer mogelijkheden. Ook in het weekend.
Voor de Sonora Pass en de route naar DV kun je eens kijken in ons 2013-verlsag. En zie ons 2006-verlsag voor de route van Lake tahoe naar Yosemite.

Voor een overnachting in Yosemite kun je kijken naar iets in het park (via www.travelyosemite.com) of naar El Portal. Er is wellicht een kans dat je het park niet binnenkomt als er sprake is van late sneeuwval. Accommodatie in het park kun je tot een week van te voren gratis annuleren. En ik denk dat je dan al wel een aardig beeld hebt van de kans op winterse buien. Hou daarvoor www.nps.gov/yose in de gaten (onder current conditions).

Heb je al bedacht wat je in DV wilt doen?

Marianne
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Als ik op de link van de sonora pass kijk dan was die de laatste jaren pas vanaf mei open. Dus ga ik er even voor het gemak vanuit dat zowel de tioga pass als de sonora pass dicht zijn.

Dan kan ik alleen via de 88 of onderlangs via Bakersfield in DV komen ?
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Marianne ; ik hoop dat je dit leest. Ik zie dat jij overal al bent geweest daar dus jij zal t wel weten.
Vanuit sf naar lake tahoe is toch te doen in april? Via route 80-Sacramento en dan route 50.
Is ook mooi daar lijkt me?

En dan vanaf South lake tahoe naar mammoth lake ( route 395) ?

Lijkt me mooier dan onderlangs en dan kunnen we gewoon nu al gaan boeken.
Wij zijn niet zo bekend daar en ik heb geen zin in sf nog te moeten gaan kijken welke pas er wel of niet open is en dan hotel boeken.

Is het een goede optie ?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Als je graag naar Lake Tahoe wilt, kan dat natuurlijk op die manier. Je wilt dan niet naar Yosemite? Ik vraag me af of Lake Tahoe in die tijd van het jaar leuk is. Het is dan echt tussenseizoen; te laat voor de sneeuw en te vroeg voor wandelingen (denk ik) en activiteiten op het meer. Maar het is wel mooi om te zien.
Maar als ik voor dezelfde keuze zou staan zou ik hopen op de Sonora Pass, en dan 1 nacht Yosemite Village en 1 nacht Lee Vining doen. Je kunt dan wellicht naar Bodie (ook even afhankelijk van de omstandigheden) en naar Mono Lake (neem de ingang aan de 120).
En als de Sonora Pass gesloten is, zou ik de CA88 nemen, of een extra overnachting in Yosemite (of in Oakhurst) en dan in 1 dag doorrijden (onderlangs) naar DV. Maar dat zou ik alleen doen als het mooi weer is in Yosemite en er voldoende trails open zijn. Wellicht is de Glacier Pont road open. De weg onderlangs (via Bakersfield inderdaad) is qua route het minst interessant, maar wel het snelste.

Jullie reis start in San Francisco? Dan kun je vlak voor vertrek checken hoe het staat met de passen en de weersverwachting. Als je graag iets wilt boeken kan dat, maar echt nodig is het niet. Doe wat je prettig vindt. Boek eventueel op meerdere plaatsen en annuleer dan een van beide. Tegen die tijd kun je hier zo nodig nogmaals om advies vragen.
Joris100 schreef:
12 jan 2020, 14:05
Als ik op de link van de sonora pass kijk dan was die de laatste jaren pas vanaf mei open. Dus ga ik er even voor het gemak vanuit dat zowel de tioga pass als de sonora pass dicht zijn.
De Tioga Pass is zeker gesloten, Maar dat de Sonora Pass de afgelopen jaren pas in mei open is gegaan zegt niets over dit jaar. Dus hou het in de gaten.

Marianne
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Ik wacht het in ieder geval nog maar even af
Benji86NL
Amerika-ontdekker
Berichten: 29
Lid geworden op: 31 jan 2019, 09:24
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Benji86NL »

Wij hebben afgelopen augustus in Merced overnacht vanaf San Francisco, maar daar moet ik gelijk bijzeggen dat wij via Sillicon Valley richting San Jose zijn gereden voor het Winchester Mystery House en vanuit daar een middagje Santa Cruz hebben gedaan. We waren toen rond de klok van 19:00/20:00 in Merced van waaruit we via Yosemite en Mammoth Lakes naar Bishop zijn gereden om daar te overnachten en de volgende ochtend waren we met een 1,5 uur in Death Valley. Moet ik natuurlijk wel bij zeggen dat de Tiogo Pass toen open was, dus dat scheelde, maar die zal rond die tijd niet open zijn.

Is het niet iets om in Bakersfield te overnachten en vanuit daar naar Death Valley te rijden? Dan heb je twee reisdagen van pak 'm beet 4 uurtjes, dus tijd zat om het op je dooie gemakkie te doen en onderweg nog het eea te doen. Wij hebben voor onze vorige vakantie ook gekeken naar een overnachting in Yosemite, maar dat was echt achterlijk overpriced.
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Hier ben ik weer
Ik blijf op de sites lezen dat sonora pas en tioga pass dicht zijn

Ik start in sf en wil dan naar lake tahoe
Daar overnachten we
Dan vanaf lake tahoe , via de 395 , naar lee vinding/mono lake en daar overnachten
Dan heb ik de sonora pas toch niet nodig.

Daarna door naar furnace creek en daar hebben we ook een hotel

Dat moet toch kunnen eind april?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42136
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Martin & Marianne »

Joris100 schreef:
26 feb 2020, 18:39
Ik blijf op de sites lezen dat sonora pas en tioga pass dicht zijn
Ja, ze zijn nu dicht. Wat lees je precies en waar lees je dat? "De" sites is nogal vaag. :wink:
Niemand weet wanneer de passen open gaan.
Wat ik wel weet is dat er tot nu toe heel weinig sneeuw is gevallen. Dus een vroege opening behoort zeker tot de mogelijkheden. En als de Sonora Pass open is lijkt mij dat de mooiste optie. Maar als je graag iets anders wilt doen dan kan dat natuurlijk.

Als je naar Lake Tahoe gaat heb je inderdaad niets met de Sonora Pass te maken. Dat kun je toch ook zelf zien op een kaart? De Sonora Pass is de CA108. En ik had al aangegeven dat het kan, via Lake Tahoe. Als je nu op googlemaps de route van SF naar South Lake Tahoe ingeeft, dan zie je toch een rechtstreekse route? Idem voor het stuk van Lake tahoe naar Lee Vining.

Kijk eens op onderstaand kaartje.
De blauwe route neem je als je naar South Lake Tahoe gaat. Ten zuiden daarvan (de grijze lijn) is de CA88. Die is ook het hele jaar in principe open.
Nog zuidelijker loopt de 4 (Ebbetts pass). En dan de 108 (Sonora Pass, tussen Sonora en Bridgeport) en dan de 120 (Tioga Pass).

image.png
Marianne
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7953
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Pete.Z »

Staatsroute 88 over de Carson pass is het hele jaar open, en (volgens mij) de mooiste route naar Tahoe.
Vanaf Stockton kan je de 88 blijven volgen.

http://www.carsonpass.com/winter/curren ... tions.html
Joris100
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 10 jan 2020, 16:40

Re: Van San Francisco naar Death Valley in april 2020.

Bericht door Joris100 »

Hoi Marianne
Dank voor je reactie
Tuurlijk begrijp ik dat als ik naar South lake tahoe ik de sonora pas niet nodig heb
Het ging me erom of ik de pas nodig heb om bij lone Pine te komen maar dat is niet zo

Ik heb lake tahoe intussen geboekt
Ik kijk nu naar lone Pine en mammoth lakes
Weer jij ( of iemand anders ) wat het “ leukste “ is ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer