Overnachting, hoe lang van te voren?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door Renée76 »

In de zomer van 2021 willen we terug naar de vs. We richten ons op Seattle-LA waarschijnlijk
Nu weet ik van sommige andere parken (yellowstone)dat je echt al anderhalf jaar van te voren moet boeken. Is dat bij de parken op deze route ook nodig?
En ik zou graag naar havasu Galls willen. Met kinderen bij voorkeur. Die zullen dan 17 en 14 zijn. Is dat te doen voor hun?
Ik begreep dat het een pittige hike is met name ook door de hitte
Maar het is wel eentje van mijn bucketlist
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door Markstaal »

Ik weet natuurlijk niet de exacte route maar er zijn een aantal parken die je zeker een half jaar van te voren moet gaan boeken. Denk daarbij inderdaad aan Yellowstone (dit kan vaak al een jaar van te voren),maar vooral ook Yosemite is soms een uitdaging. Op de NPS sites kan je terug vinden hoe ver je deze van te voren kan boeken. Gaan jullie kamperen of in hotels?

Voor Havasu Falls moet je ook minimaal een jaar van te voren boeken, wellicht dat anderen hier je er meer over kunnen vertellen. Hou er wel rekening mee dat er een verplichte overnachting bij zit (of misschien zelfs 2) om deze tocht te kunnen doen. De watervallen zijn als ik het goed heb ook met helikopter te bezichtigen.
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door Renée76 »

Dat bij havasu overnachtingen verplicht zijn weet ik. Ik zou het liefste ook twee nachten willen blijven. Ook om bij te komen voor de terugwandeling.
Het was voor mij met name of ik voor de zomer al moet gaan kijken voor overnachtingen of dat dat ook na de zomer kan.
Ik meen dat Yellowstone in het voorjaar open gaat voor de zomer het jaar erna.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door Martin & Marianne »

Misschien goed om even aan te geven hoe je route loopt. Welke parken wil je bezoeken? Ik denk dat naast Yellowstone ook Grand Teton vroeg geboekt moet worden. Voor Yellowstone is dat mogelijk vanaf 1 mei. Er zijn wel altijd veel annuleringen dus ook later boeken is mogelijk. Ook leuk en een stuk goedkoper is in de parken op een camping overnachten.

Ik heb geen ervaring met de wandeling naar de Havasu Falls en ik ken je kinderen niet maar waarom zouden zij er meer moeite mee hebben dan jij ?
Bij ons waren de kinderen altijd veel betere wandelaars dan wij. Nog steeds trouwens. :wink:

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door Renée76 »

Sorry voor de late reactie, we hebben nog wat zitten zoeken naar onze voorkeuren.
Nu hebben onze kinderen een duidelijke voorkeur voor natuur, bossen en kust denk ik dat we het volgende doen
De precieze dagindeling weten we nog niet.
Seattle
Olympic
Mount Rainier
Mount hood
Crater Lake
Eureka
Lassen
Lake tahoe
Tioga pass
Yosemite
SF
Highway one
LA
Huis

We hebben hier ongeveer 3,5 week voor.
Belangrijke parken zijn met name olympic, Mount Rainier, Crater Lake en Lassen omdat die nieuw voor ons zijn
Yosemite zouden we graag doen vanwege de Panorama trail, verder hebben we daar al wat dingen gezien.
We hebben nu in ieder geval een grove route. Later gaan we wel fine tunen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij deden in 2006 een vergelijkbare route. Misschien heb je iets aan ons verslag. We gingen na Crater Lake wel direct naar Lassen, dus zonder de kust. In 2006 was er nog geen accommodatie in Lassen, maar nu zou je daar naar een cabin kunnen kijken. Lijkt mij erg leuk. Wellicht is dat iets wat erg snel volgeboekt is.

Marianne
Renée76
Amerikakenner
Berichten: 447
Lid geworden op: 22 jul 2014, 18:31

Re: Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door Renée76 »

Jouw route hebben we uiteraard al bekeken en is een beetje een leidraad geweest.

Lassen heeft inderdaad cabins tegenwoordig en die lijken me geweldig maar geen beddengoed dus effe kijken hoe we dat doen.
Ik ga komende weken eens kijken wanneer wat geboekt moet worden
Gebruikersavatar
JaapjeInAmerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 24 jan 2015, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Overnachting, hoe lang van te voren?

Bericht door JaapjeInAmerika »

In de zomer is het vinden van een overnachtingsplek inderdaad lastig als je midden in een park wilt verblijven. Wij reizen altijd op de bonnefooi. We nemen een tentje mee en slapen soms in een motel. Net hoe het uitkomt. In de zomer is echter het in sommige parken (bijv. in Olympic en Crater Lake) ook dan lastig om een slaapplek te vinden. Maar buiten het park zijn vaak dan wel voldoende opties. Vorig hebben hebben we bijv. in de buurt van Crater Lake gekampeerd langs de 62. Daar zijn heel vrij veel campgrounds. Ook kamperen we weleens backcountry, zoals vorig jaar in Lassen Volcanic. Het is een beetje een avontuur, maar daardoor ook wel weer erg leuk.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer