Kajakken bij Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Kajakken bij Page

Bericht door AnneMouse »

Hallo allemaal,

Ik heb het forum al doorgezocht op dit onderwerp, maar ik kom er toch niet helemaal uit.

Wij willen (juli 2020) een dagje gaan kajakken in Page (de canyon in). Nu wil ik geen georganiseerde tour doen (best prijzig) maar zelf huren.
Nu hebben wij een camper, dus zelf de kajaks gaan vervoeren (ophalen en op een andere plek te water) wordt hem niet. Dan blijft alleen Antelope Point Marine over toch?

Nu mijn vragen:

1. Wij zijn onervaren op dit gebied, dus is de afstand te doen? Hoelang doe je er ongeveer over?
2. Is het verstandig om de kajaks nu alvast te reserveren? Ik las ergens over de flinke borg en dat ze moeilijk doen met terugbetalen van de borg (vanwege de vroege reservering)?

Groetjes, Annemarie.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kayakken Page

Bericht door moon29 »

Hoi Annemarie

Het is ook onervaren goed te doen. Wij deden het afgelopen zomer. Wij waren 6 uur na vertrek weer terug in de haven. Zie ons verslag.

Ik vermoed dat je van mij hebt gelezen over de problemen met de borg.
Ik zou zeker voor juli wel reserveren maar niet te lang van te voren. Maar max 120 dagen van te voren reserveren. Dan kunnen ze borg gewoon terugstorten op cc en ontstaat het probleem niet.

Wij vonden het kayakken overigens super leuk om te doen!
In 2014 gingen we met speedboot over Lake Powell. Dat was ook heel gaaf. Maar wel stuk duurder.

Groetjes
Monique
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Kayakken Page

Bericht door AnneMouse »

Hoi Monique,

Bedankt voor je antwoord!
Dus als je inderdaad te vroeg boekt, onstaan er problemen met de borg? Dus voor de zekerheid rond maart gaan reserveren.

Klopt het trouwens dat je onderweg ook plekken heb waar je je kayak aan land kan zetten en even kan plonsen in het water? Of kan dat alleen op het einde//bij de canyon?

Groetjes,
Annemarie
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kayakken Page

Bericht door moon29 »

De wanden zijn overal steil omhoog vanuit het water dus daar heb je weinig mogelijkheid toe als op een enkele plek tot aan de antelope canyon vertakking. En natuurlijk daar waar je de canyon onloopt
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kayakken Page

Bericht door tomhster »

Er is een andere te water laat plaats halverwege waar je langskomt (dat voordeel hebben de mensen met een kano op het dak dus). Dat is vrijwel de enige plek waar je een break zou kunnen maken. Ik vond de afstand wel te doen, maar mijn reisgezelschap vond het te ver om ver de Canyon in te varen. Wij hebben overigens geen problemen gehad met de borg. Deze werd vooraf gereserveerd op de credit card en na afloop meteen weer vrij gegeven.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Kayakken Page

Bericht door moon29 »

Dat vrijgeven kan alleen wanneer het niet langer dan 120 dagen staat gereserveerd werd ons gezegd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Kayakken Page

Bericht door Galapogos »

Wij hebben afgelopen juni de kaaktocht vanaf Antelope Point Marina naar Antelope Canyon gedaan. Ook in het hoofdkanaal (vóór de aftakking naar Antelope Canyon) waren er echt wel regelmatig plekken waar je je kajak op het droge kon slepen. Wij hebben dat ook gedaan op de terugweg. We waren toen best moe en op de terugweg hadden we wind tegen.
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kayakken Page

Bericht door Eduardus »

AnneMouse schreef:
06 jan 2020, 17:48
Wij willen (juli 2020) een dagje gaan kayakken in Page (de canyon in). Nu wil ik geen georganiseerde tour doen (best prijzig) maar zelf huren.
Nu hebben wij een camper dus zelf de kayaks gaan vervoeren (ophalen en op een andere plek te water) wordt hem niet. Dan blijft alleen antelope point marine over toch?
Ik las mee in deze vraag, maar heeft iemand hier ervaringen mee / antwoord op?
Wat zijn de mogelijkheden om via Antelope Point Marina met een kajak te water te gaan en hoe geraken we daar?
We reizen met een 27ft camper..
In de ochtend hebben we een tour in Antelope Lower Canyon.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Kayakken Page

Bericht door HennyCox »

Eduardus schreef:
09 feb 2020, 16:09
Ik las mee in deze vraag, maar heeft iemand hier ervaringen mee / antwoord op?
Wat zijn de mogelijkheden om via Antelope Point Marina met een kajak te water te gaan en hoe geraken we daar?
We reizen met een 27ft camper..
In de ochtend hebben we een tour in Antelope Lower Canyon.
Via dezelfde weg als naar Lower Antelope Canyon, de 222. Voor de Lower ga je na 900 meter linksaf na de afslag vanaf de 98.
Voor Antelope Point Marina blijf je de 222 volgen en kom je vanzelf bij de haven, kan niet missen.
Hier betaal je ook weer fee om naar de haven te mogen. Hier is een grote parkeerplaats .
Kajaks liggen al klaar in het water...en peddelen maar :thumbup:
Superleuk om te doen. Loop aan het eind ook een stuk de canyon in, echt mooi.
Veel plekken om de kajak aan de kant te trekken zijn er echt niet hoor, alleen in het begin van de tocht.
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kayakken Page

Bericht door Eduardus »

@HennyCox dank je wel voor je snelle reactie :thumbup:
Nog een vraagje, moeten de kajaks van te voren gereserveerd worden en van welke maatschappij zijn de kajaks die er liggen?
Of is er maar 1 maatschappij die op die locatie zijn kajaks heeft?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Kayakken Page

Bericht door HennyCox »

Wij hadden ze van te voren gereserveerd, volgens mij is er daar in de haven maar 1 verhuurder.
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Kayakken bij Page

Bericht door Matala »

Hebben er meer mensen ervaring met kajakken naar Antelope Canyon? Ik lees op blogs ''enge verhalen'' over een heel zware terugweg met harde wind en hoge golven. Hebben jullie dit ook zo ervaren, of valt het wel mee? En hebben mensen ervaring met het bevestigen van de kajak op de auto?
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1298
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Kajakken bij Page

Bericht door ONYX666 »

Kajak op auto is goed te doen, wij werden geholpen en daarbij kun je ook zien hoe het zelf te doen. Bovendien is het goedkoper en scheelt het een stuk kajakken.

Wij hadden terug ook meer wind en golven, maar ondanks dat er in onze groep onervaren kajakkers zaten was het goed te doen. Evt neem je een pauze op de terugweg.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kajakken bij Page

Bericht door Martin & Marianne »

@Matala Misschien heb je iets aan dit topic. Of probeer zelf ook de zoekfunctie voor meer ervaringen.

Marianne
Carienne
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 feb 2020, 23:48
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Kajakken bij Page

Bericht door Carienne »

De wind kan inderdaad wel stevig zijn op de terugweg, we waren mer gids geweest maar je zou denk ook alleen kunnen.
We hebben ook gekanoot van horseshie bend naar lees ferry.
Dit vond ik nog mooier!
Via kayak the colorado gehuurd, goede service.
Er kwam in de middag meer wind, ze kwamen regelmatig met bootje langs of het nog te doen was, zo niet dan pikten ze je op.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kajakken bij Page

Bericht door tomhster »

Het (vooraf) huren is het probleem niet, dat ging prima. Om echt de canyon in te gaan moet je wel een flink eind kanoën voor je daar aankomt. Wij waren met zijn tweeën in een kano en één had een schouderblessure. Daarom zijn we maar een stukje de feitelijke canyon in geweest, want je moet uiteraard ook weer terug. Ook het weer (zowel hitte als wind) en golfslag kan invloed hebben. Als je redelijk sportief bent is het te doen, maar de inspanning viel mij eerlijk gezegd wel wat tegen. Het is mooi, maar kanoën zal nooit mijn hobby worden, dat is mij nu wel duidelijk. Het vraagt fysiek dus meer dan de gemiddelde toeristische attractie. Je bent letterlijk uren aan het peddelen.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kajakken bij Page

Bericht door WeernaardeVS »

Een paar jaar geleden hebben wij de kano's ook in de haven gehuurd. Je moet dan wel iets verder peddelen dan bij de andere verhuurder, waaarbij je de kano zelf meeneemt op de auto.
De heenweg vonden wij goed te doen. Er waren bij ons veel jetski's en boten met hoge golven, maar de kano bleef stabiel liggen. In de canyon was er geen wind, wel een paar jetski's en een behoorlijk groot jacht.
De terugweg stond er meer wind en golven, dus het was iets zwaarder.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
tombourgui
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 apr 2010, 14:04

Re: Kajakken bij Page

Bericht door tombourgui »

Een maandje geleden hebben wij ook dit gedaan. Kayakken op voorhand gehuurd en geregeld dat we ze konden oppikken aan antelope point launch ramp, vond ik wel handig zonder dat we gewoon meteen naar daar konden ze ophalen ipv ze zelf op de wagen te moeten binden en al dat gedoe. Hebben wel even moeten helpen om die tot aan de waterkant te krijgen, wat een beetje sukkelen was (zijn niet echt lichte dingen). Ik weet niet of ik hier links naar de partij mag posten waar wij gehuurd hebben, maar alles was wel vrij goed geregeld.

Ons gezelschap was wel allemaal vrij sportief aangelegd, en vonden het al bij al wel meevallen. Er is inderdaad wel wat effort voor nodig maar niet de "lijdensweg" zoals ik het vooraf ook bij sommige reviews had gezien. Om je een idee te geven: Volgens mijn horloge was het ongeveer 5km one way vanaf antelope point marina tot het verste punt waar je kon geraken met de kayak. In het heengaan hebben we daar een uurtje over gedaan, terugkeren anderhalf uur.
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Kajakken bij Page

Bericht door Matala »

Bedankt voor alle reacties! Zou jij de naam van de verhuurder willen doorgeven, tombourgi? Volgens mij is dat geen probleem om te doen!
tombourgui
Amerika-ontdekker
Berichten: 91
Lid geworden op: 21 apr 2010, 14:04

Re: Kajakken bij Page

Bericht door tombourgui »

Zeker, ik had via https://www.kayakpowell.com/ gehuurd. In de FAQ staat er ergens dat er ook aan de boat ramp kon afgeleverd worden, mailtje gestuurd om te bevestigen dat ik ze graag daar had opgepikt, en snel bevestiging gekregen dat het in orde was.

We moesten wel een waiver dan op voorhand virtueel invullen, maar dat vermijd dat je langs hun office moet gaan voor dat geregel - spaart ook weer wat vakantietijd... :)

Veel plezier !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer