Kajakken bij Page

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
NikitaMenno
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2022, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kajakken bij Page

Bericht door NikitaMenno »

Dag allen :)
Wij gaan deze zomer eindelijk naar Amerika. Ik snap nog steeds niet goed hoe het zit met de kayak.. Waar raden jullie aan om deze te huren?? Ik las namelijk op deze site https://lakepowellpaddleboards.com/kayak-rentals-2/ dat ze enkel bij Wahweap afleveren wegens het watertekort… Terwijl wij graag ook de Antelope canyon in zouden willen kayakken. Is dat nog wel mogelijk, zo ja, via waar kunnen we dan het beste huren?!
Op deze site lijkt onze datum (27 juli) overigens al volgeboekt: https://www.kayakpowell.com/lake-powell ... ntals.html

Dank voor het meedenken!
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Kajakken bij Page

Bericht door HennyCox »

@NikitaMenno
https://antelopepointlakepowell.com/boa ... t-rentals/
Hier heb ik in 2019 een kajak gehuurd, perfect.
Je peddelt vanaf de haven linksaf en blijft aan de linkerzijde, de eerste canyon in, dit is de Antelope Canyon.
Op jullie datum nog beschikbaar nu:
image.png
NikitaMenno
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2022, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kajakken bij Page

Bericht door NikitaMenno »

@HennyCox wat super lief dat je zo snel al zo’n uitgebreide reactie plaatst :) Blijf me verbazen op dit forum. Klinkt super! Ga direct reserveren. De kayak ligt dan dus al in het water, toch, of moeten we ‘m zelf nog meebrengen??
NikitaMenno
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2022, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kajakken bij Page

Bericht door NikitaMenno »

@HennyCox huh, hoe kun jij online reserveren? Ik kom daar maar niet uit.. anders moet het telefonisch..

> Oeps, is me net gelukt! Zul je altijd zien ;)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Kajakken bij Page

Bericht door paulr »

Ik zou eerst even een email sturen met je plannen voordat je iets gaat reserveren. Wij waren 2 weken geleden in Page en wilden ook kajakken, maar schrokken ons rot over de waterstand ! In Weahwap kon je bijna over de steigers van de haven naar de overkant van het meer lopen !!! Lake Powell lijkt dus zowat opgedroogd… op sommige plekken kun je het water niet meer bereiken. Wij vonden het dus niet de moeite waard daar te gaan kajakken. Vraag bij elke specifieke verhuurder naar de situatie voor hun launch plek…
NikitaMenno
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2022, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kajakken bij Page

Bericht door NikitaMenno »

@paulr Wow echt ja? Ik vroeg het wel aan 1 van de verhuur maatschappijen, die zei dat het wel kon - en aan de andere kant brengen ze de kayak niet meer naar de plek waar je het water in moet juist vanwege t water. Heel gek.. hmmmm.. twijfel..
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Kajakken bij Page

Bericht door HennyCox »

NikitaMenno schreef:
25 jun 2022, 14:53
@HennyCox wat super lief dat je zo snel al zo’n uitgebreide reactie plaatst :) Blijf me verbazen op dit forum. Klinkt super! Ga direct reserveren. De kayak ligt dan dus al in het water, toch, of moeten we ‘m zelf nog meebrengen??
Kajak ligt daar al in het water. Let wel: vlak voor de afslag naar de haven staat een hokje...mag je weer even dollars aftikken aan de Navajo's.
Daar kun je nu nog wel gewoon kajakken :thumbup:
Ik was 2 weken geleden in Page en schrok ook...Lone Rock Beach ligt helemaal droog :shock:
NikitaMenno
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 jun 2022, 13:42
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kajakken bij Page

Bericht door NikitaMenno »

@HennyCox thanks! Dus bij het bedrijf wat jij noemde kan ik met een gerust hart reserveren denk je? Maar bij Wahweap ligt t dus droog? (Daar willen wij niet heen)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Kajakken bij Page

Bericht door HennyCox »

NikitaMenno schreef:
26 jun 2022, 00:02
Maar bij Wahweap ligt t dus droog?
Nee, niet droog bij Wahweap, wel een stuk lager dan normaal.
Droog ligt Lone Rock Beach, dat is een stukje verderop.
Eduardus
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 dec 2019, 14:50
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Kajakken bij Page

Bericht door Eduardus »

Aangezien ik vragen heb gesteld in dit topic, zal ik een terugkoppeling geven. Wij hebben de kajaks een dag van te voren gereserveerd bij Antilope Point Marina. Bij het visitor center werden we met een golfkarretje naar de haven gebracht (al een hele belevenis! :lol: ) en bij het kantoortje, niet groter dan een paar vierkante meter, hebben we op maandag de kajaks gereserveerd voor de volgende dag. Dinsdag wederom bij het visitor center in de korte rij, om met het golfkarretje weer naar de haven gebracht te worden. Daar de reservering laten zien en voor een korte uitleg bij de kajaks, daarna konden we het water in. We hadden de kajaks voor een hele dag gehuurd. Super leuk en relaxed. Per persoon $45 met per persoon $100 borg.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer