Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Walvis trips in Monterey.
Walvis trips in Monterey.
Weet iemand wat een goede aanbieder in Monterey is van walvistours en om welke tijd we dat moeten doen. In de ochtend of juist in de middag?
Wij zijn er rond 15 april.
Wij zijn er rond 15 april.
Re: Walvis trips in Monterey.
De ochtend is wat beter ivm een iets rustigere zee.
Ik heb zelf goede ervaringen met Princess Whale Watch, die is wat grootschaliger en met Chris's Whale Watch, die wat kleinschaliger is. Uiteindelijk staan alle aanbieders met elkaar in contact dus je ziet bijna overal dezelfde dieren.
Ik heb zelf goede ervaringen met Princess Whale Watch, die is wat grootschaliger en met Chris's Whale Watch, die wat kleinschaliger is. Uiteindelijk staan alle aanbieders met elkaar in contact dus je ziet bijna overal dezelfde dieren.
Groetjes,
Daniel
Daniel
- Inges
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
In de ochtend is de zee rustiger maar heb je meer kans op zeemist. In de middag is er meer deining maar ook meer kans op helder weer. Tja... wij hebben de middag gedaan maar er was zoveel deining dat mijn zoon toch zeeziek werd. Dus neem iets in als je er, ook maar een klein beetje, gevoelig voor bent. Wij gingen overigens met Fastraft.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wij gingen in de ochtend, en zelfs toen was de zee best ruig. Enorm goede ervaring gehad met Sanctuary Cruises. Kleinschalige operator, dus niet te veel mensen op de boot. En vaan boord veel uitleg over de omgeving en de fauna. Hun tours vertrekken niet vanuit Monterey, maar vanuit het nabijgelegen Moss Landing (ook aan de baai van Monterey).
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Ik wilde net beginnen met Sanctuary Cruises aan te bevelen toen ik de reactie van Galapagos zag. Ik kan hem alleen maar onderschrijven. Wij vonden het geweldig. Zo zeer zelfs dat we dit jaar een nogal bijzondere move uithalen om het nog een keer te kunnen doen. Wij gaan een wegbrengcamper van Chicago (Middlebury) naar Las Vegas brengen. Daar huren we een auto en gaan dan naar Moss Landing (814 km in een keer

Het geld wat we toen uitgegeven hebben aan de cruise was elke dollar 2x waard. Hopelijk is dat nu weer zo.
Moss Landing is overigens een klein half uur rijden vanuit Monterey.
Onze belevenissen van toen:
https://jojostravelusa2014.blogspot.com ... ge_19.html
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Ja wij hebben ook een hele goede ervaring met hen! Wij zijn ook in de ochtend gegaan.Galapogos schreef: ↑06 jan 2020, 22:56Wij gingen in de ochtend, en zelfs toen was de zee best ruig. Enorm goede ervaring gehad met Sanctuary Cruises. Kleinschalige operator, dus niet te veel mensen op de boot. En vaan boord veel uitleg over de omgeving en de fauna. Hun tours vertrekken niet vanuit Monterey, maar vanuit het nabijgelegen Moss Landing (ook aan de baai van Monterey).
Reisverslagen 2017, 2018 & 2019 https://lovetocookhealthy.nl/reizen/
Ik haak even aan, ook wij gaan in augustus een tour maken. We komen vanuit San Francisco en overnachten in Monterey en komen dan in principe langs Moss Landing. We willen echter een ochtendtour doen, dat past het beste in de planning, geen zin om te haasten voor de middagtour. Nou heb ik volgens mij gelezen dat vrijwel alle operators richting de submarine canyon gaan in de Monterey Bay en dat Moss Landing hier het dichtste bij ligt en dus minder vaartijd heeft waardoor er meer tijd over blijft voor het echte 'spotten' van walvissen. Is dat echt zo? Of is een tour uit Monterey net zo goed en ontloopt dat elkaar allemaal niet heel veel? Ik zou het eigenlijk zonde vinden om terug te rijden naar Moss Landing. Ook al is het niet heel ver maar we willen na de tour meteen verder Highway 1 op naar het zuiden.
2018 Florida
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
2022 California + Hawaii
2025 ZuidWest + Yellowstone
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het voordeel van Moss Landing is dat er daar, zo'n 200 m. vanaf de kust, een hele diepe canyon, dieper dan de Grand Canyon, onder water ligt. Hier is veel voedsel voor de walvissen te vinden, dus hoef je niet eerst een hele poos te varen voordat je ze tegenkomt. Nog geen mijl uit de kust zagen wij onze eerste walvis al.
In de ochtend is de zee over het algemeen wat rustiger dan in de middag.
In de ochtend is de zee over het algemeen wat rustiger dan in de middag.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Vorig jaar in de ochtend een walvistocht gemaakt van Moss Landing met Sea Godess.
Via Groupon had ik een mooie aanbieding gevonden, in een gezin met 5 scheelt dat best wat. We werden ontvangen met koffie en donuts.
De tocht was FANTASTISCH!!! Iets mist, maar op zee kwam de zon al snel door. Prachtige bultruggen gezien, van héél dichtbij.
Mijn man zou het nooit meer doen, want al was de zee vrij rustig, hij was enorm zeeziek...
Via Groupon had ik een mooie aanbieding gevonden, in een gezin met 5 scheelt dat best wat. We werden ontvangen met koffie en donuts.
De tocht was FANTASTISCH!!! Iets mist, maar op zee kwam de zon al snel door. Prachtige bultruggen gezien, van héél dichtbij.
Mijn man zou het nooit meer doen, want al was de zee vrij rustig, hij was enorm zeeziek...
Een wens van ons, om ook te gaan whale spotten.
Ik zie verschillende operators, en mij spreekt het kleinschalige aan.
Met hoeveel zit je op een boot, bij bijvoorbeeld sanctuary cruises?
Iemand misschien ervaringen, met een prive tour, met max 8 personen of zo? #durftevragen
Ik zie verschillende operators, en mij spreekt het kleinschalige aan.
Met hoeveel zit je op een boot, bij bijvoorbeeld sanctuary cruises?
Iemand misschien ervaringen, met een prive tour, met max 8 personen of zo? #durftevragen
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Bij Sanctuary Cruises zit je met max 30 personen op een boot. Ik heb zelf geen ervaringen met privé-tours, maar denk dat dat aardig prijzig zal zijn.
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Op de site van Sanctuary Cruises staat geen prijs vermeld voor privétours. Wel een e-mailadres waar je informatie in kunt winnen. Vragen staat vrij!
crew@sanctuarycruises.com
thanks, 30 is wel te doenjojostravelusa schreef: ↑25 jan 2020, 12:53Op de site van Sanctuary Cruises staat geen prijs vermeld voor privétours. Wel een e-mailadres waar je informatie in kunt winnen. Vragen staat vrij!
iedereeen postief over hem, dus komt goed

Nu nog ff een Rv park vinden, in de buurt, thanks
- jojostravelusa
- Amerika-expert
- Contacteer:
Naast de haven in Moss Landing is een rv park. Wel erg prijzig, volgens de site ca $ 75. In Montery is er een die de helft kost , Veterans Memorial Park. Wij overwegen daar twee nachten te gaan staan.
Heeft er iemand ervaring met mobile telefoon kaarten? Wij zijn met twee campers het lijkt me handig voor het onderlinge contact.
Heeft er iemand ervaring met mobile telefoon kaarten? Wij zijn met twee campers het lijkt me handig voor het onderlinge contact.
- Galapogos
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zie voor telefonie dit topic.
Misschien zijn met twee campers portofoons ook wel handig. Kun je zelfs communiceren als ergens geen mobiel bereik is.
Misschien zijn met twee campers portofoons ook wel handig. Kun je zelfs communiceren als ergens geen mobiel bereik is.

- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Tja Moss Landing mijn favoriete Amerika locatie. Wij zijn er drie keer geweest en drie keer op de koa gestaan. Afgelopen jaar weer vier dagen. Afgelopen jaar niet wezen Whalewatchen, ik wilde wel weer heel graag maar was de keer ervoor zo erg zeeziek geweest dat ik niet meer durfde.
Maar Als je toch gaat whale watchen vanuit Moss Landing ga dan ook op de KOA staan. De zeeotters zwemmen door de haven, de zeeleeuwen liggen op de steigers, er zitten heel veel vogelsoorten. Je ziet er zeehonden. En als je nog een beetje tijd over hebt ga dan ook eens kajakken, en daarna wat eten bij een van de restaurants die er zitten.
Lees ook ons verslag vanaf deze dag. Wij zijn er in 2014 en 2016 ook geweest.
Maar Als je toch gaat whale watchen vanuit Moss Landing ga dan ook op de KOA staan. De zeeotters zwemmen door de haven, de zeeleeuwen liggen op de steigers, er zitten heel veel vogelsoorten. Je ziet er zeehonden. En als je nog een beetje tijd over hebt ga dan ook eens kajakken, en daarna wat eten bij een van de restaurants die er zitten.
Lees ook ons verslag vanaf deze dag. Wij zijn er in 2014 en 2016 ook geweest.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1452 Weergaves
-
Laatste bericht door stegeman
-
- 5 Reacties