Is de Tioga Road open in oktober 2020?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
m44rt3nn
Amerika-newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 dec 2019, 23:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Is de Tioga Road open in oktober 2020?

Bericht door m44rt3nn »

Goedenavond,

Wij zijn onze reis aan het voorbereiden om de westkust te verkennen (viewtopic.php?f=36&t=75698) en ik zie dat het een flinke afstand is van Yosemite National Park naar de Mammoth Lakes. Google stuurt ons automatisch over US-395, terwijl de route via de Tioga Pass veel sneller is. Hebben jullie ervaring met deze pass, en denken jullie dat deze open zal zijn in oktober 2020? Ik lees dat de weg vaak wordt gesloten door sneeuwval, nu willen wij in oktober op vakantie gaan en lijkt het mij dat er in deze maand nog geen/weinig sneeuw zal vallen.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!

Groetjes, Maarten.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Tioga Road open in oktober 2020

Bericht door Mrvanilla »

Ik reed em afgelopen oktober. Prachtig en best rustig. Meestal is de pass wel open in oktober maar je weet natuurlijk nooit.

Alle wandelingen waren ook open dus ik zou er gewoon vanuit gaan dat het kan maar wel een plan B hebben.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
sanook
Amerika-expert
Berichten: 2458
Lid geworden op: 23 dec 2008, 19:17
Aantal x V.S. bezocht: 6
Locatie: Rotterdam

Re: Tioga Road open in oktober 2020

Bericht door sanook »

De Tioga Pass is nu gesloten dus daarom stuurt Google je via een andere route. Als je op 'nu vertrekken' klikt kun je een andere vertrek datum/tijd opgeven en als je die dan bv in september kiest zul je zien dat de route wel via de Tioga Pass gaat.
Hier staat een overzicht van de sluitings data van de Tioga Pass in de voorgaande jaren: https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htm
Sluiting in oktober is zeldzaam maar geen garantie natuurlijk.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Is de Tioga Road open in oktober 2020?

Bericht door Martin & Marianne »

Er kan altijd sprake zijn van een tijdelijke sluiting, dat had ik in je routetopic aangegeven.
Mocht dat het geval zijn dan is de Sonora Pass ook nog een mogelijkheid.
Maar zoals aangegeven; de kans dat hij gesloten is, is klein.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer