Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
NiekR
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Bericht door NiekR »

Vorig jaar zijn mijn vrouw en ik voor het eerst naar de Verenigde Staten geweest. We hebben toen het volgende rondje gemaakt : Salt Lake-Yellowstone - Grand Teton- Capitol reef - Bryce- Zion- Las Vegas. Toen hebben we kamperen in tentjes afgewisseld met hotels. Nu zijn we op zoek naar een volgende bestemming voor de periode 25 april - 17 mei en zitten daarbij ook aan Usa te denken.

Ik ben druk aan het oriënteren, maar kom er nog niet goed uit. Mij lijkt Yosemite heel mooi, maar lees ook dat dat eind april - begin mei misschien nog niet zo geschikt is qua weer. Ook Texas met Big Bend lijkt me tof en ook het gedeelte iets ten oosten van onze vorige route lijkt me mooi met Moab, Monument Valley, maar daar geldt qua weer misschien hetzelfde?

Ook het noordoosten of zuidoosten is een optie, al weet ik nog niet zo goed of dat mooi is, zie daar niet heel veel mooie natuurparken op het eerste gezicht.

We houden erg van natuur en kleine gezellige stadjes/dorpjes. Aangezien we sinds 2,5 maand ouders zijn, denken we eraan om met een camper te gaan. Dan kan de kleine savonds slapen, terwijl wij lekker aan het kampvuur zitten. In hotels zit je dan wat meer opgesloten.

Ik begrijp dat de vraag heel breed is, maar ik ben benieuwd...
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Bericht door winterpark »

Over je vraag over hotels/campers, daar kan ik geen antwoord op geven.

Over je rondje, wij gaan dit rondje in april/mei 2020 doen, misschien ook iets voor jullie?
viewtopic.php?f=36&t=75615
Wij hebben hetzelfde: natuur en gezellige stadjes.

Texas kan ik je ook aanraden, misschien voldoet dat wel nog meer aan je wensen. Wij hebben een rondje gemaakt vanaf Austin, langs Enchanted Rock State Park, naar Del Rio, Seminole Canyon, Big Bend NP (zou ik zeker in de Chisos Lodge slapen, daar is het ook een stuk minder warm dan lager in de woestijn), naar de Carlsbad Caverns, White Sands, Santa Fe (leuke, kleine, loopbare stad), Amarillo (Palo Duro Canyon en Caprock Canyons) en weer terug naar Austin.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Bericht door Martin & Marianne »

NiekR schreef:
27 dec 2019, 09:54
Mij lijkt Yosemite heel mooi, maar lees ook dat dat eind april - begin mei misschien nog niet zo geschikt is qua weer. Ook Texas met Big Bend lijkt me tof en ook het gedeelte iets ten oosten van onze vorige route lijkt me mooi met Moab, Monument Valley, maar daar geldt qua weer misschien hetzelfde?
Het weer zal niet direct het probleem zijn in Yosemite, maar in die periode zal de Tioga Pass nog vrijwel zeker afgesloten zijn, en wellicht is ook de Glacier Point Road nog niet open. Een bezoek aan de vallei is echter prachtig in mei.
Voor Moab en Monument Valley is april/mei prachtig. Je zou dat kunnen combineren met wellicht nog een keer Zion en Las Vegas, en Death Valley en dan richting LA en San Diego, of wellicht naar de Grand Canyon en dan richting Phoenix en Tucson.
NiekR schreef:
27 dec 2019, 09:54
Aangezien we sinds 2,5 maand ouders zijn, denken we eraan om met een camper te gaan.
Zoek eens op het forum naar topics over het reizen met een baby in een camper. Daar kunnen wat haken en ogen aan zitten als ik me niet vergis.

Marianne
NiekR
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 okt 2017, 16:23
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Bericht door NiekR »

Bedankt voor de reacties. Die route van Texas ziet er ook wel aardig uit!

Ik kwam ook al het issue veiligheid, nieuwe wetgeving en kinderspelen in een RV tegen inderdaad. Dus dat is een aandachtspunt, maar hopelijk is daar wel wat meer over bekend aangezien we nu 2 jaar verder zijn. Heb Tioga hier ook al over gemaild, maar nog geen reactie.

Is yosemite wel de moeite waard als die passen zijn afgesloten? Heb me nog niet specifiek in het park verdiept namelijk, maar zag dat er idd nog veel dingen gesloten konden zijn.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite is zeker de moeite waard. Ik gaf al aan dat de vallei sowieso prachtig is dan. En je kunt naar de Mariposa Grove voor de sequoias. Bovendien is de kans d at de Glacier Point Road open is best groot, zeker als je Yosemite op het eind van je vakantie zou doen.
Kijk eens op https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/spring.htm voor een bezoek in het voorjaar.
En zie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/seasonal.htmvoor de openingsdata van de Tioga Pass en Glacier Point Road in de afgelopen dagen.

Marianne
Ing
Amerikakenner
Berichten: 830
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Bericht door Ing »

NiekR schreef:
27 dec 2019, 09:54
Ik ben druk aan het oriënteren, maar kom er nog niet goed uit. Mij lijkt Yosemite heel mooi, maar lees ook dat dat eind april - begin mei misschien nog niet zo geschikt is qua weer. Ook Texas met Big Bend lijkt me tof.

...

We houden erg van natuur en kleine gezellige stadjes/dorpjes. Aangezien we sinds 2,5 maand ouders zijn, denken we eraan om met een camper te gaan. Dan kan de kleine savonds slapen, terwijl wij lekker aan het kampvuur zitten. In hotels zit je dan wat meer opgesloten.
Ik lees hier paar dingen:
Eind april/begin mei & 's avonds buiten zitten als de kleine slaapt... Kijk goed welke regio je aandoet en of je dan wel in de avond buitn kunt zitten! In april/mei kan het 's avonds iN het zuidwesten enorm afkoelen!!

De route die @winterpark aanraadt kan ik ook aanraden, vorig jaar april gedaan en was geweldig! Big Bend wel zo vroeg mogelijk plannen ivm hitte.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
IngridZw
Amerika-expert
Berichten: 1924
Lid geworden op: 14 jan 2015, 14:41
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wat wordt onze nieuwe bestemming?

Bericht door IngridZw »

Zo vroeg in het seizoen zou ik eerlijk gezegd ook iets zuidelijker gaan en de route van Winterpark als uitgangspunt nemen. En omdat jullie volgens mij meerdere dagen ter beschikking hebben is het mogelijk om Moab toe te voegen. De temperatuur zal daar in die periode ook aangenamer zijn dan in het hoogseizoen.
2011: Zuidwesten
2015: Rondje Denver
2017: Zuidwesten
2018: Zuidelijke staten en Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer