Van Moab naar Bryce Canyon: kan dit in 1 dag?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Van Moab naar Bryce Canyon: kan dit in 1 dag?

Bericht door Goedele Deconinck »

Is het mogelijk om in één dag te rijden van Moab naar Bryce Canyon en onderweg een bezoek te brengen aan Goblin Valley en Little White Horse Canyon? Capitol Reef hebben we op een eerdere reis al eens gedaan, daar plannen we geen bezoekje.
Moeten we ons zorgen maken over te hoge temperaturen in augustus?
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Van Moab naar Bryce canyon

Bericht door kalaman »

Goedele Deconinck schreef:
21 dec 2019, 14:08
Is het mogelijk om in één dag te rijden van Moab naar Bryce canyon en onderweg een bezoek te brengen aan goblin valley en little white horse canyon?
"Mogelijk"' is het zeker, als je gewoon van punt A naar B, C en D rijdt, maar moeilijk als je én wilt genieten van 2 van de mooiste wegen in het ZW, de 24 en de 12, en ook niet als je én Goblin Valley én Little White Horse Canyon degelijk wilt bezoeken. Ik zie dat wij al 2 uur doorbrachten in LWHC alleen. http://kalaman0032maa2014.blogspot.com/ ... river.html
Maar zoals gezegd, alles is "mogelijk" en voordeel is ook dat in de zomer veel langer daglicht is dan in de winter/april.
Goedele Deconinck schreef:
21 dec 2019, 14:08
Moeten we ons zorgen maken over te hoge temperaturen in augustus?
Altijd in de winter en/of april in de regio geweest, maar ik kan mij voorstellen dat het geen pretje is in de zomer... Maar de ene kan beter tegen de warmte dan de andere. Afgelopen september viel ik bijna dood in Hawaï, terwijl mijn vrouw het "zalig" vond :wink: .
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Moab naar Bryce Canyon: kan dit in 1 dag?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind dat nogal krap. En je hebt onderweg nog veel meer te zien dan alleen Goblin valley en Littlle Wild Horse Canoyn.
Wij deden de route dit jaar in september, maar met twee nachten Capitol Reef en een nacht in Escalante. En dat was al niet echt ruim. Qua temperatuur was het net te doen, maar het zal in augustus warmer zijn.
Ik weet niet hoe de rest van de route er uit ziet; misschien kun je de laatste nacht Moab vervangen door bijvoorbeeld Hanksville? Zal ook goedkoper zijn, en je kunt dan lekker op tijd naar Goblin Valley.
En tijd voor Capitol Reef is toch ook wel lekker, al was het alleen maar om te picknicken vlak bij het Gifford House. Kijk eens in ons 2019-verlsag voor onze ervaringen.

Marianne
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Van Moab naar Bryce Canyon: kan dit in 1 dag?

Bericht door Galapogos »

Wij waren in mei 2016 in Goblin Valley, maar zijn vanwege de hitte slechts een minuut of twintig gebleven. Het kan zijn dat het een uitzonderlijk hete dag was, maar ik zal niet snel terugverlangen naar die plek. Althans niet in de zomer...
Goedele Deconinck
Amerika-ontdekker
Berichten: 28
Lid geworden op: 03 dec 2019, 11:09
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Van Moab naar Bryce Canyon: kan dit in 1 dag?

Bericht door Goedele Deconinck »

Dank voor de tips en de mooie blogs! We overwegen een overnachting tussenin.
1984: LA
1993: Boston
2005: Utah-Arizona-Californië
2017: eclipsreis: Colorado-Wyoming-Idaho-Oregon
2019: Florida
2022: Colorado-Utah-Arizona
2023: Florida
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41971
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Van Moab naar Bryce Canyon: kan dit in 1 dag?

Bericht door Martin & Marianne »

Lijkt me verstandig: je kunt dan ook Goblin Valley bezoeken als het nog niet te heet is. Of juist tegen de avond. Misschien is een yurt op de camping bij Goblin Valley iets? Zie https://stateparks.utah.gov/parks/gobli ... in-valley/

Marianne
Gebruikersavatar
ingrid14
Amerika-expert
Berichten: 4238
Lid geworden op: 04 jun 2013, 23:01
Aantal x V.S. bezocht: 15
Locatie: België, Genk

Re: Van Moab naar Bryce Canyon: kan dit in 1 dag?

Bericht door ingrid14 »

Ik ben er niet in augustus geweest maar wel in juli 2012. (zie onderschrift voor verslag)
Wij bezochten Goblin Valley in de voormiddag. Het was al 35 °C.
Als je uit Moab vertrekt, zal je wellicht rond de middag bij Goblin Valley en LWHC zijn.

Torrey kan ook voor tussenstop.

Groetjes,

Ingrid
Ingrid's Travels&Trails :
NO+Nova Scotia?, winters Lapland, Europe 20-21-22-23, NW+V.I. 18, Chicago-Seattle 17, Seattle-SF 16, AK 19+15+14, CA 13+10, AZ+UT 12, NW Denver+CO UT WY SD 11
Tips reizen met tieners: AK AZ CA CO ID NE NV SD UT WY
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer