Roadtrip Texas en bezoek aan een rodeo.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Auntieshortie
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Roadtrip Texas en bezoek aan een rodeo.

Bericht door Auntieshortie » 14 dec 2019, 13:54

We zouden volgend jaar een roadtrip doen in Texas.
We hebben de luxe om onze periode vrij te kiezen en twijfelen tussen mei of september/oktober, wegens de warmte.
Mijn start is natuurlijk altijd dit forum doorspitten, maar ik vind bitter weinig info over rodeo's en we hadden echt graag eentje bijgewoond (hoeft geen groot evenement te zijn).
Qua datum vind ik op internet ook echt weinig.
Iemand die hier tips over heeft?

hemmie
Amerika-expert

Re: Roadtrip Texas

Bericht door hemmie » 14 dec 2019, 14:33

Wat temperatuur betreft maakt het denk ik niet zo veel uit, al is oktober denk ik net iets aangenamer dan mei of september. Houdt er rekening mee dat mei en september beide nog erg warm kunnen zijn .
Rodeo's, die in de grote steden zijn volgens mij vaak vroeger in het voorjaar, Houston is in maart, Austin meen ik ook. Maar onze county (net buiten Houston) heeft de rodeo begin oktober. Ik denk dat je echt even per county of stad op je route moet googlen wanneer hun rodeo is. Google ook op county fair, dat is incl. rodeo.
Terug in Texas!

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Roadtrip Texas

Bericht door Tipsy_1 » 14 dec 2019, 14:40

Wij zijn in 2014 (reisverslag via link hieronder) in oktober geweest en dat was echt top qua temperatuur.

tip: wij hebben gecombineerd met de balloon fiesta in New Mexico, grote aanrader en toch een van onze top-amerika-momenten. Dat is elk jaar in oktober.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Grouchy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Roadtrip Texas en bezoek aan een rodeo.

Bericht door Grouchy » 14 dec 2019, 21:38

Prorodeo heb ik ooit gezien in North Dakota (PRCA Championship Rodeo, Fargo) maar ze zitten vaak in Texas. Helaas is het me niet gelukt om ze in Texas te zien. Het schema kan je vinden op:
https://www.prorodeo.com/prorodeo/rodeo/rodeo-schedule
[edit] Of beter deze: https://www.prorodeo.com/ en dan tours & circuits

Een hoop plaatsen hebben jaarlijks ook een rodeo, al dan niet tesamen met een county fair.
In San Antonio is ie al in februari, Austin Maart, New Braunfels is in September, Waco in October, Lockhart was geloof ik in Juni.

[edit]Misschien helpt deze page
https://rodeosusa.com/rodeo/texas/

jojostravelusa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 15 dec 2019, 14:34

Wij zijn in maart in Texas, zowel in Austin als in Houston. We zijn al aan het puzzelen geweest om Houston in te plannen, maar nu zie ik net Austin ook. Dat wordt weer keuzes maken. Pff, hard werken hoor, zo'n vakantie plannen :lol:

Auntieshortie
Amerika-ontdekker

Bericht door Auntieshortie » 15 dec 2019, 14:48

Ok, dankjewel voor de reacties !

Het zal dus oktober worden :-) , enerzijds voor de rodeo, anderzijds voor de temperatuur
Ik kan beginnen plannen maken

jojostravelusa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 20 dec 2019, 16:12

Wij hebben overigens voor Austin gekozen (maart). We zouden in Houston op de laatste dag van de 19 die het duurt aankomen en in Austin vallen we er midden in. Dat lijkt ons leuker. Daarnaast hebben we in Houston ook al plannen voor een dagje NASA en in Austin nog niet echt iets gepland. Verder lijkt het programma ons vergelijkbaar in beide steden.

jojostravelusa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 21 dec 2019, 16:54

Hmm, door een foutje in het spreadsheet bij de dagen :shock: , gaat de extra dag Austin niet door :sadcry: . Het wordt dus een korter bezoek aan Austin, met hopelijk wel naar de rodeo. Beetje doorrijden 's ochtends dan. Er staat wel een uur of 5 reistijd op de planning, maar dat is dan maar zo. Gewoon vroeg vertrekken. Nu alleen nog zien dat we de overnachtingen in Big Bend kunnen wijzigen.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer