Skiën in de buurt van Denver - mei 2020.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
FranckyD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 5

Skiën in de buurt van Denver - mei 2020.

Bericht door FranckyD » 09 dec 2019, 10:39

Op 18 en/of 19 mei 2020 ben in van plan om vanuit Denver een dagtrip te maken om te gaan skiën. Wat onderzoek op dit forum leert mij dat plaatsen zoals Breckenridge, Keystone en Arapahoe dan nog open zijn en op een doenbare afstand liggen van Denver. De prijs van een dagpas verschilt ook nogal volgens wat ik kon terugvinden. Mijn skiniveau is goed al heb ik weinig off-piste ervaring. Ik ben op zoek naar 1 à 2 dagen skiplezier, cruisen doorheen het gebied. Bedoeling is wel 's avonds terug te keren naar Denver. Ik heb een eigen wagen ter beschikking. Skiset zal ik ter plekke huren.

* Kan er iemand mij (recente) ervaring delen met dergelijke onderneming op einde seizoen vanuit Denver naar deze gebieden?
* Zijn er andere skigebieden die ook het overwegen waard zijn? Prijs-kwaliteit-afstand.

Alvast dank.

jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Re: Skiën in de buurt van Denver - mei 2020.

Bericht door jojostravelusa » 09 dec 2019, 14:32

Wij hebben niet echt recente ervaring met skiën in Colorado en ook niet in mei, maar ik kan in elk geval vertellen dat wij toen een hotel in Dillon hadden en dat ligt 2.5 uur rijden van het vliegveld van Denver. Dat zal nog wel niet veranderd zijn in de loop der jaren :lol:
En, hoewel niet recent, zoals gezegd, misschien heb je toch iets aan ons reisverslag van toen. Je weet maar nooit wat je eruit pikt.
https://jojostravelusa2012.blogspot.com ... iding.html

Lizzy84
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Lizzy84 » 28 dec 2019, 08:57

Wij hebben in maart 2018 een halve dag geskied in Loveland Ski Area. Geen groot gebied, maar wel voor iedereen leuke pistes.(wij zijn goede skiërs). Ligt vlakbij de highway met groot parkeerterrein. Geen idee of ze in mei nog open zijn. Persoonlijk zou ik wel goed informeren naar de sneeuwkwaliteit. Wij hebben afgelopen mei in Whistler geskied en dat was bijna waterskiën :o :o . Maar ook geen idee of het vergelijkbaar is met Colorado
Veel plezier met jullie reis!

Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek » 27 jan 2020, 02:56

Mei is vrij laat in het seizoen. Het kan dan letterlijk vriezen of dooien. Ik geef je de meeste kans bij Arapahoe Basin, omdat die het hoogste ligt. Bij de anderen die je noemt ski je half Mei op "slush" of op gras . :-)

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer