Nog een keer een campingvraag

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Nog een keer een campingvraag

Bericht door Ptajd »

We willen twee nachten in Yosemite boeken, in juni en in het weekend. Ik weet het maar het is niet anders, we gaan het gewoon proberen. :oops:
Om het nog wat moeilijker te maken valt de en nacht in de ene boekingsperiode en de andere nacht in de volgende, een maand later pas te boeken
Wie heeft dit al eens meegemaakt en hoe gaan ze daar mee om? krijg je een optie voor de volgende nacht in de volgende boekingsperiode? Deze overnachtingen zijn best wel cruciaal voor onze route.

Groetjes Peter en Trea.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Martin & Marianne »

Is het echt niet mogelijk om dat weekend te vermijden? Dat zal heel veel schelen qua drukte en de kans op een camping.
Voor wat betreft de periode: je kunt voor meerdere nachten boeken, ook na de 15e, dus dat is geen probleem. Dit is zelfs gunstiger dan op de 15e aankomen want die dag zit al veel vol door reserveringen van de vorige periode.
Wát je ook doet: oefen minimaal één keer van te voren. En zorg dat je een alternatief achter de hand hebt hoewel dat in juni weer lastig is omdat Crane Flat nog niet open zal zijn. En mocht het niet lukken dan zijn er wellicht nog plaatsen op een van de Pines-campings die later vrijgegeven worden. Dat is afhankelijk van de stand van de rivier.

Maar nogmaals, ik zou proberen om op zijn vroegst op zondag aan te komen in Yosemite. Is je route nog hetzelfde als in je routetopic? Daar zit toch wel wat ruimte in om het anders in te richten?

Edit, ik zie dat je op 15 januari moet reserveren. Je kunt dus 15 december nog oefenen. Maak voor die tijd een account aan en lees je goed in.

Marianne
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Ptajd »

Dankjewel Marianne, voor het altijd weer mee te denken en andere mensen te helpen met jou eigen ervaringen

De route is min of meer je aanvulling via LV en het overslaan van DV.
Weet je eigenlijk zit Yosemite me niet lekker, oefenen met boeken hebben we vorig weekend gedaan bij Arches, ik denk dat dat niet het probleem zal zijn. Wel de drukte in het park en bij het boeken van een campground!

Hoe gek is het om gewoon Yosemite over te slaan en Sequoia te doen en via het zuiden via LV verder te gaan?
Yosemite hebben we nooit gezien, maar wel Jasper Banf, Glaciers NP enz. . Je moet altijd een reden houden om ergens nog eens naar terug te gaan toch?
We hebben al wel het een en ander vast gelegd op dit moment

San Francisco
San Francisco
Yosemite National Park
Yosemite National Park
Mono Lake
Valley of Fire ? redelijk ver rijden !eventueel in de buurt van LV iets zoeken
Zion
Zion
Bryce Canyon
Bryce Canyon
Capitol Reef
Capitol Reef
Arches
Arches
Moab
Mesa Verde
Monument Valley
Page
Page
Grand Canyon
Grand Canyon
Las Vegas
Las Vegas
Vertrek: Las Vegas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Martin & Marianne »

Reserveren voor Yosemite is toch wel iets anders dan voor de andere parken, al was het maar omdat je alleen op de 15e van de maand kunt reserveren en er meerdere campings zijn. Voor een duidelijke instructie zie hier. Het reserveren is echt wel een probleem, onderschat dat niet.
Yosemite overslaan kan natuurlijk ook. Misschien twee routes maken, met en zonder Yosemite en voor de route zonder Yosemite kiezen als het reserveren niet lukt? Of doe zowel Yosemite als Sequoia; eerst naar Sequoia/Kings Canyon en dan naar Yosemite. Laat dan bijvoorbeeld een nacht Bryce of Grand Canyon vallen. En misschien dan maar 1 nacht Yosemite?
Je kunt op die manier dan wel de Tioga Pass meenemen; je hebt dan een veel mooiere route dan onderlangs. Bovendien moet je er rekening mee houden dat je vanuit Sequoia met een camper niet via de CA198 het park kunt verlaten.

Kijk eens in ons 2013-verslag voor zowel Yosemite als Sequoia begin juni, en in ons 2017-verslag voor de Lodgepole camping in Sequoia en North Pines in Yosemite.

Marianne
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door stegeman »

Wij waren ook in het weekend in Yosemite. Eigenlijk viel naar wat ik allemaal las me de drukte nog wel mee. (Sept, neem aan vergelijkbaar met juni) Je moet toch ergens zijn in het weekend. Zou het gewoon proberen te boeken en als je geen plek kunt bemachtigen kun je alsnog voor Sequoia gaan?
Yosemite vonden wij wel een uniek np en zeker de moeite.
Onze nr1 was Page en onze nr 2 Yosemite....
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Dutchess »

Juni valt midden in de Amerikaanse schoolvakanties, dus ik denk dat het wel drukker zal zijn dan september. Na Labor Day zit iedereen alweer in de schoolbanken.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 979
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door stegeman »

Volgens mij zijn de schoolvakanties juli/aug. Europa en ook Amerika. Niet in juni/sep. Tenminste dat is wat op internet staat
Ptajd
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2019, 18:21
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Ptajd »

Wat je zegt over de zomervakantie, klopt volgens mij, daar had ik ook naar gekeken.
Ach we zien wel hoor, we gaan het gewoon proberen lukt het niet om in het park te slapen, dan slapen we er buiten en nemen we de bus oid.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn in juni ook schoolvakanties. Hebben wij in 2015 met name in Yellowstone ervaren. Maar los daarvan is het in het weekend in juni in Yosemite echt heel druk omdat dan de watervallen op hun mooist zijn. In september gaat niemand voor de watervallen naar Yosemite. Amerikanen hebben weinig vakantie en trekken er dan in het weekend op uit.
In 2013 kwamen wij op een zondag in juni in Yosemite aan. Het was toen ontzettend druk. Maandag was iedereen weer weg.

Met de bus naar het park is een uitdaging. Dat kan alleen als je ergens lang de 140 zit. Maar dat is sowieso niet aan te raden. Als het niet lukt om een plaats te vinden zou ik Yosemite vergeten. Maak dan wel alvast een reservering in Sequoia of Kings Canyon zodra het kan.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 10 dec 2019, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Martin & Marianne »

stegeman schreef:
08 dec 2019, 06:50
Volgens mij zijn de schoolvakanties juli/aug. Europa en ook Amerika. Niet in juni/sep. Tenminste dat is wat op internet staat
Ptajd schreef:
08 dec 2019, 09:17
Wat je zegt over de zomervakantie, klopt volgens mij, daar had ik ook naar gekeken.[...]
Waar hebben jullie dat gelezen, toch niet op Fox News? 8)

Op deze site https://publicholidays.us/school-holidays/california/ kan je bij voorbeeld voor alle schooldistricten in Californië zien wanneer de summer break begint. Dat is voor het overgrote deel of op 27 mei 2020 of op 4 juni 2020, een paar uitzonderingen daargelaten. Half augustus (soms begin augustus al) beginnen de scholen dan weer.


Martin
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Dutchess »

Inderdaad, op dit overzicht zie je dat in Utah bijna alle zomervakanties eind mei al beginnen, en een handjevol de eerste week van juni: Utah State Board of Education School District Calendar 2019-20. En zo hebben wij het natuurlijk ook zelf ervaren toen onze eigen kinderen hier op school zaten...

En wat Marianne zei over Amerikanen en weekendtrips is inderdaad ook waar.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bryan K
Amerika-ontdekker
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 jul 2019, 10:32
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Miami

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Bryan K »

Martin & Marianne schreef:
07 dec 2019, 18:13
Je kunt op die manier dan wel de Tioga Pass meenemen; je hebt dan een veel mooiere route dan onderlangs.
Dag Marianne,

Ik zag deze opmerking van jou, maar kon er zelf niet zo goed uitkomen hoe je dan moet rijden? Zou je iets meer details kunnen geven?

Ik kom niet verder dan onderlangs wanneer je van sequoia naar yosemite wil?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42050
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Nog een keer een campingvraag

Bericht door Martin & Marianne »

Met onderlangs bedoel ik de route van Sequoia naar Las Vegas. Dus via Bakersfield etc. Maar de route van Sequoia naar Yosemite via de 41 en dan de 120 (de Tioga Road) is mooier.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer