Reis naar het zuidwesten in 2021.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door ClaireVHaut »

Terwijl we nog niet eens vertrokken zijn naar onze bestemmingen in 2020, ben ik al bezig met 2021. ;-) Ik ben dan 25 jaar getrouwd en ipv een groot feest te geven, wil ik met man en kinderen naar de VS.

Plan: rondreis zuidwest.

Periode: mei 2021, ivm werk kan het niet in andere periode.

Inspiratie route: https://tiogatours.nl/bestemmingen/amer ... gas/?list=
Dit is ons uitgangspunt en zullen we aanpassen ... er zullen vast stops zijn die korter/langer behoeven of overgeslagen kunnen worden, maar zover zijn we nog niet met de voorbereidingen ...

We gaan met 6 personen (vader, moeder, 3 kinderen waarvan 1 met partner).

Vragen:

Kostentechnisch: wat is handigst, 2 x camper of grote auto en dan hotel & tent (in de parken lijkt me een tent erg leuk, heb ik in Canada ook gedaan). Ik heb geen ervaring met camperhuur in VS. Autohuur is goedkoper dan Canada heb ik al gelezen. Hotels heb ik dan geen idee van.

Vliegen: wederom ... kostentechnisch ... Las Vegas of LA?

One way of rondje?

Tips? Tops? Trucs?

Ik ga uiteraard even in de reisverslagen snuffelen, al is het soms lastig omdat er nog wel eens verslagen niet meer te vinden zijn, of niet meer online staan.
Laatst gewijzigd door ClaireVHaut op 28 nov 2019, 17:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: zuid westen 2021

Bericht door Inges »

Wij hebben in 2018 een deel van de route gedaan en in 2019 nogmaals. Ik heb voor beide een reisverslag bijgehouden en ook staan beide roadbooks nog online bij de blogs. Mogelijk dat daar wat inspiratie in staat. Je komt er via de onderste link onderaan mijn bericht. Wij hebben het altijd met auto's gedaan en dan in hotels maar in 2014 hebben wij ook een deel met de tent gedaan (dat was Canada - USA in het Noordwesten). In mei zou het in sommige parken nog wel koud kunnen zijn en is het heel goed mogelijk dat sommige passen over de Sierra Nevada nog dicht zijn. Daar moet je in het bepalen van je route wel rekening mee houden.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: zuid westen 2021

Bericht door kalaman »

Van alle bestemmingen die je opgeeft vind je heel wat info in onze diverse blogs. Je kan alfabetisch of per staat zoeken via onze indexpagina: www.kalamanindex.blogspot.be
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: zuid westen 2021

Bericht door ClaireVHaut »

Inges schreef:
28 nov 2019, 10:45
Wij hebben in 2018 een deel van de route gedaan en in 2019 nogmaals. Ik heb voor beide een reisverslag bijgehouden en ook staan beide roadbooks nog online bij de blogs. Mogelijk dat daar wat inspiratie in staat. J
Thanks !


Ja het weer neem ik mee in mijn overwegingen. Misschien lukt juni nog maar dat weet ik nog niet
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: zuid westen 2021

Bericht door ClaireVHaut »

kalaman schreef:
28 nov 2019, 11:18
Van alle bestemmingen die je opgeeft vind je heel wat info in onze diverse blogs. Je kan alfabetisch of per staat zoeken via onze indexpagina: www.kalamanindex.blogspot.be

Thanks !
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door michelly »

Wil je 2 campers huren? Je zou ook nog kunnen overwegen om er 1 te huren en een extra tentje bij te zetten. Dat lijkt me iig qua kosten een stuk voordeliger. Wij waren in 2015 ook met z'n zessen in een camper. We hadden ook een tentje mee maar dat uiteindelijk niet gebruikt.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door ClaireVHaut »

Opmerking moderator

Bovenliggen berichten ajb niet citeren/quoten

Dat is natuurlijk ook nog een optie.. Het zal voornamelijk gaat om dochter met vriend die hun privacy willen , misschien willen mijn zoons ook wel apart.. dan kunnen we volstaan met kleine camper eventueel.. waar ik met man in slaap.. Maar met auto vind ik ook leuk allemaal in tentje ;-) en combi met hotels. Ik heb jouw site ook er maar weer bijgepakt.. jij bent er meerdere keren geweest... altijd leuk om te lezen..
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Mariah
Amerikafan
Berichten: 188
Lid geworden op: 03 jan 2010, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door Mariah »

Twee jaar geleden zijn wij ook met z'n zessen geweest (naar Canada): vader, moeder, 2 kinderen en hun aanhang, waarvan de laatste vier tussen de 20 en 22.
Een camper leek ons leuk, goedkoper en praktisch. Het is toch een auto geworden.
Qua prijs kwam het (na grove berekening) ongeveer hetzelfde uit. Maar ik zag ons niet met zes volwassenen (waarvan een paar lange lijven) hutje-mutje zitten in de camper. Ik kon geen camper vinden met 6 vast bedden. Elke dag de zithoek/bed wisselen leek mij een gedoe in een krappe ruimte. Daarnaast vertelden vrienden hun ervaring: degene die achterin zaten hadden alleen wat zij-zicht. Bij hen zaten de ramen ook hoog waardoor ze maar mondjesmaat naar buiten konden kijken tijdens het rijden. Voor ons waren dit de hoofdredenen om toch voor een auto te kiezen.
Het werd een chevrolet suburban, een onwijs grote bak, prima geschikt voor een rondreis met zes volwassenen. Niet goedkoop maar sjonge, wat hebben wij genoten van die auto.
Als je voor twee campers gaat, bedenk wie de bestuurder wordt in de tweede camper. Autohuur is voor jong-volwassenen al duur, ik weet niet hoe dit bij campers zit?

Verder, one way is over het algemeen handiger, scheelt je een reisdag.
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door ClaireVHaut »

@Mariah dank je voor je reactie.. .DAar zit ook wel weer wat in.. met zijn 6-en in zo'n krappe ruimte... DAn huur ik liever een mini-van of grote SUV. Partner van mijn dochter is dan 28, dus dat zou qua rijden geen probleem moeten zijn. Maar dan gaat mijn voorkeur uit naar auto in combi met hotel/tent. Daar is vast een leuke mix van te maken.

One way heb je wel vaak one way kosten, of is dat niet zo in de Vs?
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4809
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door michelly »

Wij hebben ook wel eens met z'n zessen een Suburban gehad (2012). Dat ging op zich prima, ook met kampeerspullen maar met een camper heb je toch meer ruimte. Alleen al voor je bagage heb je zo meer plek. Met z'n zessen in een Suburban met bagage zit je ook dicht op elkaar. Mijn voorkeur zou een camper zijn met een extra tentje.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41975
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door Martin & Marianne »

ClaireVHaut schreef:
28 nov 2019, 16:59
One way heb je wel vaak one way kosten, of is dat niet zo in de Vs?
Lang niet overal. Tussen Nevada en Californië meestal niet, mocht je de tioga route aanhouden. Kijk ook eens naar andere routes. In jullie geval is de Tigoa Pass een risico maar normaal gesproken is de route via de Tioga Pass toch wel de aangewezen route.
Death Valley kan in de zomer problemen opleveren met een camper maar als je in mei of begin juni gaat mag dat meestal nog wel.

In plaats van twee campers zou je ook een camper + auto en tent kunnen doen. Dan heb je een keuken etc bij je, en als je een redelijk ruimte auto hebt kun je de auto gebruiken voor uitstapjes vanaf de camping.

Marianne
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 758
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis naar het zuidwesten in 2021.

Bericht door ClaireVHaut »

@Martin & Marianne

De route die ik plaatste was beetje om aan te geven waaraan we denken.. iig een uitgangspunt.

Bedankt voor info over de one-way.

Het weer zal zeker een factor gaan worden, maar we gaan sowieso nog sleutelen aan de route hoor.. dus wie weet.. en met beetje mazzel kan het in juni, maar dat hangt van werkgevers.

Camper en tent is ook een optie.. maar grote auto met tentjes ook ;-) Ik ga alles eens uitrekenen en zien wat het zoal kost.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer