San Antonio of Fredericksburg?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
jojostravelusa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

San Antonio of Fredericksburg?

Bericht door jojostravelusa » 03 nov 2019, 14:07

Wij zijn voor volgend voorjaar een monstertrip aan het samenstellen. Lees: veel kilometers met een wegbrengcamper. Veel mensen zal het afschrikken, maar voorlopig gaan we nog door op de ingeslagen weg.
Wel rees vanochtend de vraag of we San Antonio aandoen of Fredericksburg. Wij zijn absoluut geen stadsmensen en onze indruk van San Antonio is dat de terrasjes langs het water leuk zijn en de Alamo. Maar misschien zie ik heel veel over het hoofd.
Hebben jullie tips voor de ene of de andere plaats? Dan kunnen we dat meenemen in de besluitvorming.

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: San Antonio of Fredericksburg?

Bericht door winterpark » 03 nov 2019, 14:34

Vanuit Fredericksburg kun je mooi wat van Hill Country zien, wellicht Austin bezoeken, Enchanted Rock SP, etc. De plaats zelf is volgens mij vrij klein.

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 03 nov 2019, 16:52

Misschien even een paar uurtjes San Antonio onderweg meepakken? Dan kun je toch even de Alamo zien en een stukje langs de riverwalk lopen. Maar het hangt er natuurlijk allemaal vanaf hoeveel tijd je in totaal in de regio hebt. Als je maar 1 nacht in Fredericksburg blijft en San Antonio een omweg is, zou ik me concentreren op de state parks in de Hill Country. Austin ligt dan waarschijnlijk ook gunstiger voor een korte stop, daar zou je het Capitol kunnen bezoeken.
Het is dus makkelijker om advies te geven als je de hele route hier voorlegt.
Terug in Texas!

jojostravelusa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 03 nov 2019, 20:56

Voor beide plaatsen geldt dat het een bezoek op de route is en we dus moeten kiezen voor een van beide. We stoppen sowieso in Austin. Daarna moeten we dus of naar het zuiden of naar het noorden. We gaan die nacht overnachten in Garner State park. Via San Antonio is dat 179 mijl, via Fredericksburg 181. Dat is ook niet echt iets wat helpt bij de besluitvorming :lol:

hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie » 04 nov 2019, 00:23

Als het puur om een korte stop gaat zou ik sowieso niet Fredericksburg doen. Pedernales SP is een leuke stop. Het Texas White House in LBJ NHS was ook leuk, maar volgens mij nog dicht. San Antonio zou ook prima kunnen natuurlijk
Heb je in Garner SP 1 nacht? Als je dag erna vroeg verder wil moet je op de aankomstdag in Garner SP ook wat tijd inruimen voor Old Baldy, vonden wij een hele leuke wandeling.
Terug in Texas!

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door Markstaal » 04 nov 2019, 09:00

San Antonio vond ik een leuke stad, het centrum wel vrij saai maar de Riverwalk en de Alamo zijn erg de moeite waard. Ik zat hier meerdere nachten wegens een cursus voor het werk maar had aan een dagje in principe genoeg tijd om een goede indruk te krijgen van de stad.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten
2021: Deep South

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 04 nov 2019, 09:17

Haha @Markstaal dat zijn de betere cursussen :thumbup: :thumbup:

Voor een korte stop zou ik dan ook eerder naar SA gaan. Ga je ook nog naar Enchanted Rock SP? Vonden wij erg de moeite waard!

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 05 nov 2019, 05:42

Ben nu voor de 4e keer in 12 maanden in dit gebied.

Als het toch maar een stop is zou ik toch voor San Antonio gaan -> De Alamo 'IS' tenslotte Texas.
Behalve de Alamo zijn er zijn nog 3 andere missies mocht je die nog willen zien.
De riverwalk kan je ook met een rondvaart bootje doen.

Fredericksburg, mooie omgeving, veel wild. Afgelopen zaterdag deer hunting season hierzo weer gestart dus nu weer wat minder wild ;).
Het stadje zelf is klein. Wel heel toeristisch; veel restaurants, B&B/hotels en winkeltjes.
Verder heb je National Museum of the Pacific War & het Admiraal Nimitz museum (dat laatste gedeelte is mometeel gesloten wegens verbouwing)
De route zelf: de weg via Fredericksburg is mooier dan de Interstate 35 richting San Antonio.
Zou zelf kiezen voor een stop in de omgeving ipv Fredericksburg zelf, bijvoorbeeld Enchanted Rock State Natural Area ten noorden ervan is erg mooi.

jojostravelusa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 05 nov 2019, 14:05

Dank voor alle reacties en tips. Ik denk dat het toch Fredericksburg gaat worden. Dit komt vooral door de reactie van Grouchy waarin hij/zij zegt dat er veel wild in de omgeving zou zijn. Daar vallen wij als een blok voor. Als de weg dan ook nog mooier is dan de andere en evt. Enchanted Rock ook nog in te passen is, dan zijn we eruit. Maar, niks is veranderlijker dan een mens, dus als we terug zijn en ik het reisverslag klaar heb (dat doe ik nooit online), dan kunnen jullie het lezen.

Grouchy
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 100

Bericht door Grouchy » 06 nov 2019, 22:49

Weet niet wanneer jullie gaan maar in de lente (Maart-Mei) is de Willow City Loop (Fredericksburg) erg mooi. Hoop wilde bloemen in bloei, prachtig om te zien.

jillmaeve
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door jillmaeve » 12 nov 2019, 12:31

Wij zijn ook geen stadsmensen.Wij vonden San antonio wel leuk maar vonden het kleinschaliger van Fredericksburg leuker.Als ik moest kiezen koos ik ook voor Fredericksburg.Ook leuk om daar te bezoeken in de buurt is Luckenbach.

jojostravelusa
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa » 12 nov 2019, 13:53

Wij zijn er eind maart.
De Willow City Loop met bloeiende bloemen (eind maart ook al?) klinkt erg mooi. Ook het kleinschaligere van Fredericksburg spreekt ons aan. Luckenbach ga ik opzoeken en zien wat we daarmee (kunnen) doen.
Dank allemaal.
Fredericksburg it is!

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 12 nov 2019, 21:07

Wij waren juist aangenaam verrast door San Antonio, niet te groot, de Alamo is en must see, en de riverwalk is erg leuk, wij hebben daar twee dagen doorgebracht, en ons geen seconde verveelt.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer