Red Canyon, Utah - Arches Trail

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door AnneMouse »

Hallo allemaal,

Heeft er iemand ervaring met de Red Canyon in Utah - en dan voornamelijk de Arches Trail? Zo ja: zijn daar inderdaad mooie bogen en hoodoos te zien en hoelang duurt die trail ongeveer?

Groetjes,
Annemarie
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door Dutchess »

Wij hebben niet de Arches Trail gedaan maar wel de Pink Ledges en Hoodoo trails en vonden het daar prachtig. Je liep echt mooi tussen de hoodoos. Wij waren met mijn vader van (toen) 80 op reis en vonden Red Canyon een heel mooi alternatief voor hem om te hiken aangezien hij de hikes in Bryce om tussen de hoodoos te komen niet meer aankon. De Arches Trail lijkt me ook leuk om te doen, en er zijn ook langere trails die ik nog zou willen doen (maar dan zonder m'n vader :)).
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door Felicitas »

Geen ervaring met de Arches Trail, wel met Red Canyon. Wij liepen daar afgelopen zomer de Golden Wall & Buckhorn Trail Loop. Prachtige wandeling en zo heerlijk rustig. Niemand tegengekomen. De hoodoos zijn er wel anders dan in Bryce NP. Rondere vormen. Bogen zijn we daar niet tegengekomen. Zie ons verslag.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben afgelopen september het gebied bezocht en dezelfde wandeling gedaan als @Dutchess
Inderdaad heerlijk rustig (en prachtig) gebied, en dit was een leuke wandeling, alhoewel zeker niet heel lang.

En wij hebben geleerd dat de bomen daar naar Butterscotch ruiken :D (een stukje van de Hoodoo Trail is interpretive, dus met nutteloze maar leuke info)

Voor ons zeker de moeite waard om hier nog eens langs te gaan en wat andere trails te lopen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door HennyCox »

In 2015 de Arches Trail gelopen. Wat ik me ervan kan herinneren is het een korte trail van ongeveer een half/45 minuten, erg mooi tussen de rotsen, met mooie uitzichten. Ik liep deze met mijn dochter van destijds 5 jaar, deels aan mijn hand, deels op mijn schouders....was goed te doen.
Mijn dochter heeft er nog vaker over, dus op haar heeft het indruk gemaakt!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door Martin & Marianne »

Tantelotje schreef:
01 nov 2019, 10:31
En wij hebben geleerd dat de bomen daar naar Butterscotch ruiken :D (een stukje van de Hoodoo Trail is interpretive, dus met nutteloze maar leuke info)
Ha, ha herkenbaar, Wij hebben dit jaar in Yosemite aan een boomstam (van een Ponderosa Pine?) staan ruiken. Ook op een interpretive trail.
Die informatieborden zijn ook erg handig op hooggelegen of erg steile paden zoals de Tundra Communities Trail in RMNP. Ideaal om even op adem te komen.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door AnneMouse »

Ok..dan gaan wij daar ook eens een kijkje nemen....man o man: zoveel moois te zien! :D
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door WeernaardeVS »

Wij hebben dit jaar de Arches trail en Birdseye gelopen. Allebei de moeite waard.
Verwacht geen grote arches. Wij liepen er alleen op een soms wat lastiger begaanbaar paadje.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Red Canyon, Utah - Arches Trail

Bericht door josea »

Wij waren daar in 2015 en 2019 (in mijn verslagen op 29-7-2015 en 30-5-2019). Een leuke wandeling, niet recht toe recht aan, maar wat lekker klauteren hier en daar. Als het té ingewikkeld wordt, zit je op het verkeerde paadje :D . Soms even goed kijken hoe je moet lopen, maar het was wel te doen.
Het grote voordeel ten opzichte van Bryce is dat je het waarschijnlijk voor jezelf alleen hebt, als het meezit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer