Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door AnneMouse »

Hallo allemaal,

Wij willen (vanaf Zion naar Las Vegas) de Valley of Fire onderweg bekijken: wat lijk mij dit een ontzettend mooi park!
Is het ook haalbaar om daarna langs de Hooverdam te gaan? Wij rijden met de camper en ik heb het gevoel dat wij zeker een paar uur in de valley of fire zullen zijn.
Of is dit iets teveel van het goede op 1 dag?
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1627
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Valley of fire en hooverdam

Bericht door BonnyR »

Kwa rijtijd is het wel een aantal uren rijden ( vanuit Zion naar de Hoover Dam) en als je echt ook nog wat wilt wandelen en dingen bekijken op je route. Je gaat naar Las Vegas toch? Misschien vandaar uit naar De Hoover dam een tochtje maken. Ook bij de Hoover dam hebben wij toch iets van meer dan 2 uur rondgekeken. En met de camper duurt alles weer net even wat langer. Of je overnacht in de Valley of Fire en gaat de volgende dag naar de Hoover Dam en dan door naar LV.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Valley of fire en hooverdam

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij wat veel. Maar het is echt iets om ter plekke te bekijken. Wandelen in Valley of Fire in de zomer is niet echt aantrekkelijk dus misschien doe je niet veel meer dan het park vanuit de camper bekijken. En misschien wil je de ochtend nog wel voor Zion gebruiken.
In plaats van de Hooverdam kun je in Page ook naar de Glen Canyon dam. Ligt op de de route als je van Page naar Bryce gaat.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Valley of fire en hooverdam

Bericht door AnneMouse »

De Glen Canyon is inderdaad een betere oplossing! Tx!

Helemaal niet aan gedacht dat het in de valley of fire (in de zomer) natuurlijk goed warm zal zijn..oeps.
Ik wil namelijk toch wel wat rondlopen/trails lopen. :D
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Valley of fire en hooverdam

Bericht door jojostravelusa »

Mocht je in Valley of Fire willen overnachten, dan is het zaak er op tijd (lees vroeg) te zijn. Het is een first c ome, first serve camping (beide campings). Maar het is wel heel erg mooi. Afbeelding
Bijlagen
afbeelding.png
afbeelding.png (127.78 KiB) 1822 keer bekeken
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Valley of fire en hooverdam

Bericht door PSVwally »

Ik vind die 2 dammen dus echt iets compleet anders he. Ja het zijn 2 grote dammen waarbij de Glen Canyon dam in een (vind ik) mooiere omgeving ligt.

Maar de Hooverdam heeft dan qua historie en naam weer meer. Door de vele elekticiteitslijnen vanaf de brug iets minder fotogeniek qua omgeving, maar op de dam wat indrukwekkender/mooier dan de GCDam als je t mij vraagt.

Moet/wil je er een paar uur voor omrijden? De weg van Valley of Fire SP langs Lake Mead is best een leuke weg om te rijden. Je betaald er wel een entree voor overigens. En haal je het niet, doe dan de hooverdam ergens in de ochtend.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Valley of fire en hooverdam

Bericht door Galapogos »

Ik vind de Hoover Dam ook toegevoegde waarde hebben boven de Glen Canyon Dan.

Hartje zomer lijkt het mij eerlijk gezegd niet zo’n probleem om van Zion naar Las Vegas te rijden via Valley of Fire én Hoover Dam. Dan ga ik er wel van uit dat je geen tijd meer in Zion spendeert die dag. Wandelen in Valley of Fire zul je waarschijnlijk nauwelijks doen vanwege de hitte.

De weg langs Lake Mead is inderdaad mooi. Je moet er inderdaad voor betalen, maar de America the Beautiful-pas is er gewoon geldig dus als je die toch al hebt kost het niets extra.

Mocht je het niet halen op de dag dat je van Zion naar Las Vegas rijdt dan kun je inderdaad altijd nog besluiten om de volgende dag even op en neer te rijden.
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door Markstaal »

Ik sluit me ook aan bij de mening over de twee dammen. Verder is het inderdaad erg warm in Valley of Fire in de zomer maar ondanks dat vonden wij een paar kleine wandelingen en zelfs de Fire Wave nog te doen met 40 graden, goed insmeren en genoeg water meenemen.
Franciscus
Amerikakenner
Berichten: 445
Lid geworden op: 27 jun 2017, 21:00
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door Franciscus »

Zoveel meningen zoveel mensen.
Ik vond de Hooverdam als bouwwerk wel indrukwekkend maar niet meer dan dat. Omstandigheden waren ook niet optimaal, een bloedhete dag, lang wachten op een parkeerplaats, heel veel mensen. Achteraf hadden we spijt, de tijd die we ermee kwijt waren stond wat ons betreft niet in verhouding met de ervaring.
Valley of Fire vonden we wel echt de moeite waard. Dat hebben we ook op een bloedhete dag bezocht dus echt lange wandelingen hebben we daar niet gemaakt. Wel een paar keer uit de auto geweest voor kortere wandelingen 30 tot 60 minuten. Desondanks heel mooi. Ook fijn dat het een rustig park is, ondanks dat we er in het hoogseizoen waren was het er niet druk.
Ik zou het dus wel weten en de Hooverdam laten voor wat het is. Glenn Canyon dam is niet te vergelijken met Hooverdam maar wel leuk voor een bezoekje als het op de route ligt, de ligging is geweldig.
2017 juli/augustus: 6 weken Eclips-Roadtrip, grote ronde vanuit Portland
2014 april/mei: 3 weken ronde vanuit LA
2000 mei/juni: 4 weken Seattle - LA
1998 mei/juni: 3,5 week ronde vanuit Las Vegas
1997 mei: 2,5 week LA - SF en 1 week Miami / Florida Keys
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door AnneMouse »

Bedankt voor de reacties allemaal!

Ik denk inderdaad dat wij de Hooverdam laten voor wat het is. Ik denk dat ik meer tijd zal besteden in de valley of fire en daarna richting Las Vegas.
De Glenn Canyon komen wij langs (wij overnachten in Wahweap ) dus die pikken wij dan even mee maar meer ook niet.

Welke trails zijn echt heel mooi om te doen in de Valley of fire? Mij lijk de pastel canyon en de white dome geweldig!
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door kalaman »

AnneMouse schreef:
31 okt 2019, 14:37
Welke trails zijn echt heel mooi om te doen in de Valley of fire? Mij lijk de pastel canyon en de white dome geweldig!
In VOF kan je perfect off trail wandelen. Je bent er gegarandeerd zo goed als alleen. Zie voor heel wat info over VOF naar onze blogs (via onze indexpagina): http://kalamanindex.blogspot.com/
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door AnneMouse »

Wauw kalaman..wat een mooie foto's van het park!
Ik ben er nog nooit geweest maar ik ben er al stiekem een beetje verliefd op :D
Gebruikersavatar
kalaman
Amerika-expert
Berichten: 5546
Lid geworden op: 29 nov 2011, 19:47
Aantal x V.S. bezocht: 24
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door kalaman »

Het is inderdaad een prachtig park. Maar... ssst, niet al te veel verder vertellen :wink: .
Ik weet echter niet hoe het er in de zomer is. Wellicht bloedheet wat de beleving toch wel "iets" anders maakt dan in de wintermaanden (of april) toen wij er altijd waren.

We waren er voor het eerst in 2012 en toen zagen we echt niemand.
Tijdens onze groepsreis van april 2017 gingen we ook overal weg van de trails (behalve bij de Fire Wave) en ook toen waren we er zo goed als alleen.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

"Ik weet echter niet hoe het er in de zomer is. Wellicht bloedheet ..."

Heel warm! Bordje bij de White Domes.

image.png
image.png (657.94 KiB) 1602 keer bekeken
Martin
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door AnneMouse »

We gaan het meemaken :thumbup:
Pieter Geert
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mar 2019, 18:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door Pieter Geert »

Wij hebben afgelopen zomer precies deze trip gedaan: 's ochtends op tijd vertrokken uit Zion en daarna via Valley of Fire en Hooverdam naar Las Vegas.
We waren hier op een van de heetste dagen van het jaar, ruim boven de 40 graden. Dan ga je niet voor je lol door het mulle zand banjeren. Paar keer een poging gedaan, maar na paar 100 meter weer omgekeerd. Gekkenwerk, hoewel we al een paar weken geacclimatiseerd waren in o.a. Joshua Tree en Arches. Daardoor was ons bezoek aan VoF korter dan verwacht.
Hooverdam is best leuk, maar zomers dus ook heet en erg druk :-)
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door winterpark »

Maar Martin, dat bordje met heat warning staat er altijd! Ook in oktober! ;-)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Valley of Fire en Hooverdam op 1 dag bezoeken?

Bericht door Martin & Marianne »

Kan je nagaan hoe warm het er altijd is. :lol:

Wij waren er dit jaar in september. In 2015 waren we er op 1 juni. Ook toen stond het bordje er. Alleen stond het toen scheef. :D Ze hebben het nu dus weer recht gezet.
image.png
image.png (397.13 KiB) 1425 keer bekeken

In 2017 waren we ook in Valley of Fire, samen met de dochters. Toen in augustus. Ik citeer even uit ons reisverslag van 10 augustus van die dag.

"Daarna rijden we de weg op die ondere andere voert naar de Fire Wave. Verder kunnen we niet want de weg is daar afgesloten. De Fire Wave Trail gaan we niet lopen. Het is veel te warm vandaag. Langs de kant van de weg staan borden met de tekst "Heat Danger Extreme" en het infopaneel in onze auto geeft aan dat het buiten 110 graden is, weliswaar is dat in Fahrenheit maar ook in Celsius is dat heel hoog."

Kortom als je er in de periode juni tot en met september wilt wandelen, moet je een beetje hopen om niet al te warm weer.

Martin
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer