Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door AnneMouse »

Hallo allemaal,

Ik ben, zover mogelijk, al bezig met campings reserveren voor aug 2020.
Nu willen wij in Mammoth Lake rv park 1 nacht maar via de site is die niet beschikbaar. Is dit omdat ik te vroeg ben, dat kan ik nergens vinden namelijk.
Hetzelfde geld voor Indian flat rv park (3 nachten) in Yosemite.

Weten jullie dat toevallig?
Of hebben jullie andere opties qua campings daar. In mammoth lake wil ik wel dichtbij the visitor centre (wij willen de Rainbow falls hike graag doen) en yosemite wil ik het liefst wel een hook up en niet te ver van de valley (met busvervoer naar de valley, liever niet met de camper) vandaar mijn keus bij indian flat rv park.

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes, Annemarie.
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door Trails »

Bedoel je Mammoth Mountain RV Park in Mammoth Lakes?
Ik heb geprobeerd met een datum in augustus 2020 en dat gaat gewoon.
Wij stonden hier in 2017 voor 1 nacht.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk ook dat je Mammoth Mountain bedoelt. Waarom zou je dicht bij het welcome center willen zitten? Je zult sowieso nog een eind moeten rijden naar de bushalte voor de wandeling nar Rainbow falls.

Voor Yosemite zou ik toch echt iets in de vallei proberen te reserveren. En als je buiten het park staat wel met de camper het park inrijden, je mogelijkheden zijn anders wel heel erg beperkt. Niet alleen omdat de bussen niet frequent rijden maar ook omdat je dan alleen maar naar de vallei kunt en niet naar bijvoorbeeld Glacier Point.
Het is lastig te reserveren maar oefen twee maanden en een maand van te voren. En let op het tijdstip van boeken (is in maart een uur eerder hier). Lees je goed in.

Ik weet trouwens niet waar je kijkt voor Indian Flat, Volgens hun website moet je een mail sturen om te reserveren.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door AnneMouse »

Ja ik bedoel mammoth mountain. Ik dacht dat ik ergens gelezen had dat je bij de visitor centre op de bus kon stappen richting Rainbow falls. Maar goed, hoe kan ik daar dan het beste komen? Of waar kan je het beste zitten qua campground?

En wat betreft yosemite: ik wil wel iets met hook up dus dan ben je al beperkt in de valley zelf. Ik had nl gelezen dat er vanaf indian flat een bus voor de campground stopt die je in een half uur naar de valley brengt. Vanaf de valley kan je toch een hoop doen en zien (niet alles..dat begrijp ik..dat park is enorm) of zie ik dat verkeerd?
Ik heb inderdaad een mail gestuurd naar Indian flat!
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door AnneMouse »

En ik heb weer even gekeken: en er staat bij mammoth mountain toch echt not available ?! Geen idee of ik wat verkeerds intikt maar wederom niet beschikbaar 1 augustus voor 1 nacht met een rv
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Klopt, op die dag is er blijkbaar niets vrij. Is in het weekend zie ik.
Maar je kunt in principe al wel reserveren.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door AnneMouse »

Marianne,

jij heb de rainbowfalls hike al eens gelopen toch? Waar verbleef jij toen? Ook op een campground?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had in je routetopic al een link geplaatst voor die wandeling. Wij kwamen toen van Lee Vining en zijn wel naar het Welcome Center gereden voor informatie maar van daaruit moet je nog een stuk rijden tot waar de bus vertrekt. Dit moet je gewoon met de camper doen. Er is voldoende parkeergelegenheid daar.

Ik heb geen verstand van hook ups maar er zijn veel mensen die meerdere nachten met de camper in de vallei staan dus dat zal geen probleem zijn.
Er rijdt inderdaad een bus naar Yosemite Village maar die gaat niet vaak. En je verliest heel veel tijd op die manier. Heb je naar de dienstregeling gekeken?
Ik hoop dat Indian Flat wel annuleerbaar is?

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door AnneMouse »

Weet je wat het is: ik ben een "muts" hierin (en een leek) maar ik zou niet weten hoe je 3 nachten zonder hook up moet doen :shock: :D : douchen, electrische apparaten opladen, lampen aan, airco aan, wc , enz enz. Echt serieus geen idee hoe je dat dan moet doen. Misschien klink ik nu heel dom....Anders zou ik inderdaad voor een camping in de valley zelf kiezen (ook qua prijs)..ook al word dat lastig qua reserveren
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door BonnyR »

je zou ook eens dit soort video's kunnen bekijken voor wat achtergrond info.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1643
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door BonnyR »

En drie nachten zonder hook-up is echt geen probleem . Je kan water bijvullen en dumpen. Alleen voor de Airco heb je de generator nodig en daar hebben veel campings regels voor, wanneer het wel en niet aan mag.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Camping Mammoth lake en Yosemite

Bericht door Trails »

De meeste natuurcampings hebben ook een dump station en daar kan (meestal) ook water gevuld worden.
Wij zijn net een paar dagen terug van 5 weken met een camper en stonden liever op natuurcampings dan op RV parks.
Een paar dagen niet douchen... daar doen wij niet moeilijk over. Je kunt je ook wassen aan de kraan met een washandje.
Wij gingen eens in de 4-5 dagen naar een RV park om een was te draaien en te douchen. En weet je wat... na 4-5 dagen stonken we nog steeds niet.
Apparaten deden wij ook onderweg opladen met een oplader die in de aansteker kon.
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door Elendan »

Zonder hook-up gaat prima, wij staan zelden hook-up, eigenlijk maar 2 of 3 keer op een hele vakantie van 3,5 week. Douchen kun je gewoon in je RV, je hebt nl. een behoorlijk tankwater bij je, die je overal kan bijvullen of legen. Niet alleen op campings maar ook onderweg zijn er plekken waar dat kan o.a. bij tankstations vaak. Let wel op dat je geen uren onder de douche blijft staan, want dat werkt niet natuurlijk. Maar met een volle watertank doen wij wel ca. 3-4 dagen met twee personen.
Voor je airco kun je ook je generator gebruiken, heb je geen stroom voor nodig, let wel op dat mag alleen niet in de avonduren als mensen willen slapen.
Om je elektrische apparaten op te laden heb je ook geen stroom van een laadpunt nodig, kun je inderdaad gewoon onderweg zoals Trails aangeeft. En zelfs 's avonds als je stilstaat, hebben we geen problemen mee ondervonden.
Wassen onderweg hebben we wel eens gedaan, maar de laatste vakantie, op wat ondergoed en sokken na (handwasje) niet meer: oude kleren mee en daar nieuwe kopen. Ik ga liever naar een mall dan naar de wasserette ;)
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Yosemite is een van de parken waar kamperen in het park, zeker met een camper, eigenlijk wel een must is. Met een bus naar het park is niet te doen en wil je met de camper een parkeerplaats vinden dan moet je echt heel vroeg het park binnen rijden.
Douchen kan eventueel ook bij het zwembad bij Curry Village. Dat is te lopen vanaf de Pines campings.
Mocht het niet lukken om daar een plaats te reserveren dan is Crane Flat nog een mogelijkheid maar dan moet je wel weer met de camper naar de vallei rijden.

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door AnneMouse »

Waarom is het met een bus niet te doen? Ik kijk (you tube) en lees toch ook veel van mensen die de bus nemen. Ik lees dan niet dat het niet te doen is.
Wat is de reden dat het niet te doen is?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Omdat er maar een paar bussen per dag gaan. En je alleen maar in de vallei komt op die manier. En je uit moet kijken dat je niet de laatste bus mist zodat je al op tijd terug moet naar de bushalte. En dat je waarschijnlijk niet de laatste bus neemt omdat je al eerder terug wilt zijn om te eten zodat je dus sowieso de avond in het park mist.
Je verliest dus ontzettend veel tijd op die manier. En je mist de rustige uren in het park. Ik zou werkelijk niet weten wat het voordeel zou kunnen zijn van die bus als je eigen vervoer hebt. behalve dan eventuele parkeerproblemen maar als je vroeg bent moet dat nog wel lukken. Dus vroeg op en eerst het park in, en dan douchen, ontbijten etc. Maar beter nog: in het park overnachten.

Het is natuurlijk wel te doen, maar praktisch gezien niet.
Waarom zou je het willen?

Marianne
AnneMouse
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 okt 2019, 20:22

Re: Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door AnneMouse »

Het is geen kwestie van niet willen maar een kwestie van hopen op een campingplek in de valley. Daar zit ik toch een beetje tegenop.
Dus dat is iets waar ik mij uiteraard meer in moet gaan verdiepen en oefenen. Kaartjes voor een concert van Adele is mij ook niet gelukt namelijk haha.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42137
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door Martin & Marianne »

Het is natuurlijk iets anders als je geen plaats inde vallei hebt. Maar als je de maanden vooraf oefent, en ook al andere campings via dezelfde site hebt gereserveerd heb je toch een goede kans dat het lukt. Probeer het ook met meerdere pc's en accounts.
En zoals ik al aangaf is Crane Flat ook nog een mogelijkheid, dan zit je toch weer dichterbij dan op Indian Flat. En goedkoper.

En mocht het niet lukken in het park, dan is Indian Flat niet verkeerd, maar waarom dan de bus nemen?

Marianne
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Camping Mammoth Lakes en Yosemite NP.

Bericht door AnitaV »

Zoek even naar boeken camping Yosemite via het forum en ga zeker een maand van tevoren oefenen. Op de site van Tioga staat ook een beschrijving.
Ik had al verschillende camping geboekt bij de nationale parken maar uitgerekend bij Yosemite kregen we foutmelding bij ons telefoonnummer. Dat vul je al in bij je login maar het moet ook nog een keer bij het boeken. Toen hebben we een telefoonnummer van een hotel ingevuld. Er worden toch gebeld naar het nummer van je login :-)

Wij hadden een kleine camper en ik heb gekeken welke plekken daarvoor geschikt waren. De grotere plekken willen ook de mensen met een grote camper hebben dus dan heb je met een kleinere plek meer kans.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer