'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door Bert&Hanny »

Tijdens onze vakantie volgend jaar mei verblijven we ook in Big Bend National Park. Daar willen we een aantal trails lopen waaronder de Lost Mine trail.
Mijn vraag is of deze wandeling geschikt is voor iemand met hoogtevrees? En dan bedoel ik: zijn er vlak naast het pad diepe afgronden? Als er struikjes of bomen zijn of het pad is breed dan is er geen probleem. In alle beschrijvingen van deze trail kan ik daar niets over vinden maar ja die worden natuurlijk geschreven door mensen zonder hoogtevrees. Wij hebben al meerdere keren een wandeling moeten afbreken omdat Hanny het op een gegeven moment te eng vond worden en niet verder durfde en dat is natuurlijk behoorlijk frustrerend voor haar en voor mij.
Zijn er mensen op het forum die zelf of hun partner hoogtevrees hebben en deze trail gelopen hebben en daar iets over kunnen zeggen?

Groeten Bert
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door Grouchy »

Je kijkt af en toe wel naar beneden & echt breed is het pad ook niet.
Aangezien plaatjes meer zeggen dan woorden; op AllTrails staan er een hoop foto's & op Youtube zag ik zojuist ook wat filmpjes van mensen die de Lost mine trail hiken.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door winterpark »

Ik ben zelf geen fan van enorme afgronden (hoewel die angst eigenlijk elke reis minder wordt), en heb de Lost Mine Trail zonder moeite gelopen. Maar inderdaad, bij twijfel, kijk foto’s en filmpjes.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door winterpark »

Ik kan je trouwens wel aanraden om vroeg te beginnen. Zonsopgang vanaf het pad is prachtig. En zo begin je ook in alle rust zonder andere wandelaars. En zonder hitte ;)
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door michelly »

Zonsondergang is ook mooi :wink:
Wij deden deze trail tegen de avond. Ik kan me niet herinneren dat er steile afgronden waren, daar heb ik het ook niet zo op.
Kijk eens in ons verslag van 2014 voor wat foto's en ervaring.
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door Bert&Hanny »

Hoi Elly,

Ik had jullie verslag een tijd geleden al gelezen maar heb het gedeelte over Big Bend nog een keer bekeken. Het lijkt mij een hele mooie wandeling maar als ik de filmpjes op YouTube bekijk zijn er wel gedeeltes met steile afgronden. Ik denk trouwens dat die op het eind zitten bij de switchbacks. Misschien dat we de wandeling gedeeltelijk doen. Dat wordt dan wel op het eind van de dag want voor zonsondergang al op pad lukt ons echt niet.
Er zijn trouwens genoeg wandelingen te doen dus dat komt wel goed. En we zijn er begin mei dus valt het met de warmte misschien wel mee.

Groeten Bert
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door Tipsy_1 »

Mijn man heeft erg hoogtevrees en heeft enkel het allerlaatste stuk van de trail niet mee gewandeld.
Gebruikersavatar
Bert&Hanny
Amerikakenner
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 apr 2005, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Apeldoorn

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door Bert&Hanny »

Ah ik hoopte al dat jij zou reageren want ik wist dat jouw man hoogtevrees heeft. Ik denk dat wij het dan op dezelfde manier gaan doen, dus tot aan het laatste stuk. Misschien dat ik dan het laatste stuk alleen doorga.

Groeten Bert
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door Tipsy_1 »

Zie ook mijn verslag https://reisverhalen6.webs.com/texas-new-mexico-okt2014 (misschien moet je een paar keer refreshen)
Als ik mij goed herinner had Roel het wel wat lastig eens op de bergkam maar is het enkel de laatste honderden meters die ik alleen deed.
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: 'Lost mine trail' geschikt voor iemand met hoogtevrees?

Bericht door winterpark »

Bert&Hanny schreef:
21 okt 2019, 20:46
En we zijn er begin mei dus valt het met de warmte misschien wel mee.
Daar zou ik niet van uitgaan, wij waren er midden april en vooral in het lager gelegen stuk van Big Bend was het al over de 30 graden. Wij gebruikten echt de ochtenden voor wandelingen vanwege de hitte. Maar eind van de middag/begin van de avond kan natuurlijk ook.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer