Welk stukje van de Route 66 is het mooist om te rijden?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Welk stukje van de Route 66 is het mooist om te rijden?

Bericht door frouke »

Hoi allen,

Graag had ik een stukje vd Route 66 gereden tijdens onze route in 2021. Ik ben onze reis nog volledig aan het uitstippelen en vroeg mij af waar je juist moet zijn om het mooiste stukje te rijden (ook qua bezienswaardigheden op deze weg). Zelf had ik in gedachten om het stukje van Flagstaff naar Kingman te rijden. Is dit stukje de moeite om op te nemen in onze route?

Alvast bedankt,

Frouke
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Welk stukje van de Route 66 is het mooist om te rijden?

Bericht door PSVwally »

Persoonlijk vind ik dat stuk geen drol aan. Seligman is nog leuk, hackberry store is commercieel geworden .
Is dan het stuk tussen Kingman en Needles beter? Sja, ik vind de sitgreaves pass niet zo heel bijzonder. Oatman (over commercieel gesproken) is leuk voor een uurtje.
De megatreinen van een mijl lang en de vaak lange eindeloze stukken is wat route66 voor mij mooi maakt.
Als ik nogmaals dit stuk zou rijden zou ik wat gaan eten in Seligman en dan direct doorrijden tot Oatman. Via de snelweg of via route66 maakt qua tijd ook niet zo heel veel uit.

Overigens vond ik flagstaff en ook Williams best leuke stadjes voor even. Ik vond Winslow overigens ook leuk voor een uurtje.

Maar als ik lees dat dit stuk van route66 de mooiste van Amerika zou zijn, dan zal ik nooit de gehele route rijden.
Marcopstal
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Marcopstal »

Ik ben het hiermee grotendeels eens. buiten Hackberry is er tussen Kingman en Seligman eigenlijk niets. Je kan tussen beide perfect de interstate nemen want die passeert door/vlak langs.

Oatman is zeker aan te raden, vooral wanneer je er tussen 10 en 15 uur kan zijn. Vroeger en later kan het al iets minder leuk zijn.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20
Texas: 97/08
Florida: 98
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
frouke
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door frouke »

Dankjulliewel, ik ga een stukje inplannen vanaf Flagstaff (richting Joshua Tree) zodat we Seligman en Oatman sowieso kunnen meepikken! :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer