Reserveren campings Utah mei-juni 2020.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Reserveren campings Utah mei-juni 2020.

Bericht door helma »

Beste allen, heb dit weekend veel gelezen op dit forum. Fijn alle info die te vinden is. Ben er daarom uit dat we inderdaad alle o/n gaan reserveren (zie ook mijn post in Noordwesten forum, heb deze post maar even verplaatst want die hoort denk ik hier thuis). Daarom een vraag over overnachten in Canyonlands. Ik wil gaan proberen om Dead Horse SP te reserveren, dit kan echter maar 4 maanden van te voren en dan is de kans nog niet zeker dat dit lukt las ik in een andere post. Is het dan mogelijk om 4 maanden tevoren nog een RV park/camping in Moab te reserveren? En welke zouden jullie aanraden? Ik heb nl. het idee dat in de Island of Sky sectie van Canyonlands de NP camping niet reserveerbaar is (alleen voor groepen wel). Of zie ik hier iets niet goed?
Zijn de andere Utah SP/NP wel goed te reserveren als je dat meteen de 1e dag van de open window doet? Wat is jullie ervaring?

Bedankt!
PS. als er nog iemand advies wil geven op onze nu geplande route in het Noordwest deel van dit forum, heel graag!
Ik heb inmiddels wel de campings in Yellowstone maar vast gereserveerd. Wil misschien nog nachtje Madison erbij doen... Maar dat zou dan ten koste gaan van Mt Rainer.

Groetjes, Helma
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: reserveren campings Utah mei-juni 2020

Bericht door Martin & Marianne »

Ik weet niet hoe de annuleringsvoorwaarden zijn van de campings maar als je kosteloos of tegen een gering bedrag kunt annuleren zou je nu al een alternatief kunnen reserveren.
In Moab zou je naar Canyonlands RV park kunnen kijken. Of de KOA. Die ligt buiten Moab maar daar kun je waarschijnlijk wel annuleren.

Welke andere parken bezoek je?

Marianne
Evita2017
Amerika-ontdekker
Berichten: 81
Lid geworden op: 18 sep 2016, 15:08
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveren campings Utah mei-juni 2020.

Bericht door Evita2017 »

Wij hebben twee jaar gelegen initieel 3 nachten geboekt op Moab Valley RV Resort met de bedoeling 1 nacht te annuleren indien de boeking op Dead Horse SP lukte. Op het boekingsmoment waren maar 5 plekken beschikbaar, maar met veel computers tegelijkertijd proberen is het ons toch gelukt (plaatsen waren op een paar seconden weg - boeking was voor augustus). Daarna hebben we kosteloos 1 nacht geannuleerd op Moab Valley RV Resort.
Probeer zeker te overnachten op Dead Horse SP, is een kleine camping met alleen toiletten maar heel erg rustig. Prachtige sterrenhemel gezien met vallende sterren (waren er rond 13 augustus tijdens de Perseïden).
Gebruikersavatar
Markstaal
Moderator
Berichten: 1281
Lid geworden op: 31 jan 2014, 18:53
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reserveren campings Utah mei-juni 2020.

Bericht door Markstaal »

Wij zaten afgelopen juni 3 nachten op Archview RV park & resort. Praktisch naast de weg die naar Dead Horse SP en Canyonlands gaat. Zit niet in het dorp zelf maar vonden het een leuke camping.
helma
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 sep 2007, 22:23

Re: reserveren campings Utah mei-juni 2020

Bericht door helma »

Martin & Marianne schreef:
13 okt 2019, 22:14

Welke andere parken bezoek je?

Marianne
In Utah:
26-mei-20 Las Vegas - Valley of Fire
27-mei-20 Valley of Fire - Zion
28-mei-20 Zion
29-mei-20 Zion - Escalante State Park
30-mei-20 Escalante State Park - Capitol Reef (ga Fruta proberen te reserveren)
31-mei-20 Capitol Reef
1-jun-20 Capitol Reef - Canyonlands (hier ga ik voor de optie Moab met evt. een annulering)
2-jun-20 Canyonlands
3-jun-20 Canyonlands - Dinosaur
4-jun-20 Dinosaur - Flaming Gorge

Heb begrepen dat ik inderdaad zo veel mogelijk zal moeten reserveren. Ga daarom ook nog een lijstje met SP opties maken. Kodachrome Basin/Pink Sand Dunes zouden ook prima zijn voor ons. Ook Noord kant Zion (Kolob Canyon zal ik nog eens goed naar kijken; willen eigenlijk naar Observation point lopen in Zion, daarom Watchman campground op 1, is me 12 jaar geleden goed bevallen...)

Met vriendelijke groet, Helma
AnitaV
Amerikafan
Berichten: 230
Lid geworden op: 09 apr 2016, 15:04
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Reserveren campings Utah mei-juni 2020.

Bericht door AnitaV »

Bij de Valley of Fire is the Fire Wave een aanrader en aansluitend Pastel Canyon. De laatste is een hele kleine canyon maar wel mooi. Vanaf de Wave loop je er in 5 minuten naar toe.

Kodachrome Basin Park heeft een mooie camping met de beste campingdouches ever. Wij vonden Angel's Palace Trail de mooiste trail.

Ben je al vaker naar Moab geweest? Een dag Moab is niet veel, er is zoveel moois te zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer