Zion NP fietsen toegang.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Dennys
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 okt 2019, 06:20

Zion NP fietsen toegang.

Bericht door Dennys »

Hallo,

Ik kan het niet zo vinden, dus stel ik de vraag even zo.
Wij willen morgen gaan fietsen in Zion NP, maar we hebben één NP-pas, maar is die geldig voor ons beiden omdat we normaal met de auto zouden gaan?
We hebben de pas voordat we naar Amerika gingen van iemand meegekregen, waardoor er maar één van ons tweeën naam op staat.
Daarbij ook de vraag: hoelang we gemiddeld rond zouden fietsen?

Met vriendelijke groet, Denny.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Zion NP fietsen toegang.

Bericht door markro »

Hartelijk welkom op het forum.
Een 100% duidelijk antwoord kan ik jou niet geven. Ik lees het volgende op de algemene website van The America the Beautiful Pass:

Vraag: I ride my bicycle into a federal recreation site that charges an entry fee. Can my friends come in with me with my pass?

Antwoord: Yes, generally the pass holder and up to 3 other bicyclists can enter for free. Be sure to check with the recreation site you plan to visit before leaving because there can be differences in the way a pass is honored at different sites.
BRON: https://store.usgs.gov/faq#Annual-Pass

Maar op de Zion NP-website van de National Park Service betreffende de toegangsprijzen staat:

Per Person: $20. Valid for 7 days.
Admits one individual with no car to Zion National Park, including both the Zion Canyon and Kolob Canyon areas. Typically used for bicyclists, hikers and pedestrians. Youth 15 and under are admitted free.

BRON: https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/fees.htm

Kijk of je bij de entree van het Zion NP jouw pas kan gebruiken voor jullie beiden, zo niet dan zullen ze $ 20,= in rekening brengen voor de 2de persoon.

Tja, en hoelang je in het park wil gaan fietsen, zal afhangen van wat jullie er willen gaan doen.

In ieder geval veel plezier gewenst, het is een prachtig park.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Zion NP fietsen toegang.

Bericht door stegeman »

Wij liepen het park in. Moesten de pas laten zien. 1 pas en waren met zijn tweeën. Hetzelfde met shuttlesysteem in National Parken. Elk geval Bryce. We stapten voor het park al in. 1 pas, 2 personen.
Ik neem aan dat met de fiets hetzelfde geldt.
Laatst gewijzigd door stegeman op 05 okt 2019, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42034
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion NP fietsen toegang.

Bericht door Martin & Marianne »

Ik dacht dat je op de fiets per persoon betaalde en met de auto per auto maar in Zion ligt het wat anders omdat de meeste mensen daar lopend het park binnen gaan. Je hoeft dan bij de ingang bij de overstap van de Springdale shuttle op de park-shuttle niet per persoon een pas te laten zien maar per gezelschap. Wel je ID meenemen.
Voor de regels voor fietsers zie https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/fees.htm onder "Per Person".

Shuttlebussen zijn sowieso gratis daar, daar hoef je geen pas te laten zien. Je zou met de bus naar het eindpunt kunnen rijden en terug fietsen.
Ik denk dat je daar een uur of twee mee kwijt bent? Via de zoekfunctie gevonden:
viewtopic.php?f=7&t=71583&hilit=Zion+fietsen

Overigens is een eventuele 20 dollar ook een koopje als je al een gratis pas hebt.

Marianne
Gebruikersavatar
josea
Amerikakenner
Berichten: 938
Lid geworden op: 15 dec 2014, 12:20
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Veldhoven

Re: Zion NP fietsen toegang.

Bericht door josea »

Wij deden er iets meer dan vier uur over om naar beneden te fietsen, maar stopten ook regelmatig. Met vieren naar binnen (lopend met de gehuurde fietsen aan de hand) was geen probleem met één pas.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer