Yosemite hoofdbrekens, hulp gevraagd!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Yosemite hoofdbrekens, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Door dit geweldige forum heb ik afgelopen weken heel veel informatie opgedaan, alleen zie ik nu door de bomen het bos niet meer.... jullie kennis en ervaring is dan ook zeer gewenst!

We gaan medio augustus 2020 met de camper naar Yosemite. Omdat we niet langs Sequoia/Kings komen wil ik absoluut sequoia's zien in Yosemite. Ik denk dat Mariposa Grove de mooiste optie is, maar wellicht is qua tijd als alternatief Tuolomne of Merced beter? En de vraag is waar we dan het beste kunnen overnachten?

We komen aan vanaf Mono Lake, via de Tioga pass en hebben dan twee nachten. Daarna gaan we naar San Franscisco, waar we staan op Marin RV.

Ga ik proberen een plekje op een van de pines te bemachtigen voor bv 1 nacht en dan doorreizen naar Wawona? Of zoek ik een andere plek waar we twee nachten op een plekje kunnen blijven staan en wellicht ook Glacier Point kunnen bezoeken en nog een wandeling kunnen maken? Ik lees overal dat het megadruk is in Yosemite Valley, dat zou voor mij al bijna een reden zijn om niet op de pines te gaan (proberen te) staan, maar ik lees ook dat dat juist zo handig is ivm de shuttlebussen en de top lokatie.

Wat zouden jullie doen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite hoofdbrekens, hulp gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou sowieso twee nachten in de vallei gaan staan. Daar is meer dan genoeg te doen. Je kunt dan op weg naar SF langs de Mariposa Grove.
Ik weet niet wat de plannen zijn voor de vallei. Glacier Point meenemen lijkt me lastig. Of combineer dat met de Panorama Trail. Is een extra nacht geen optie?
Wij waren twee weken geleden in de Mariposa Grove, zie ons verslag daarvoor. We hebben maar een klein deel bekeken maar dat is al een stuk indrukwekkender dan bijvoorbeeld de Merced Grove. Zie daarvoor ons 2015-verslag. Voordeel van die laatste is wel dat j e die kunt bezoeken op weg nasr de vallei. En het zal er rustiger zijn.
Voor onze ervaring op North Pines zie ons 2017-verslag.

Marianne
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Yosemite hoofdbrekens, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Dank je Marianne! Ik was al bang dat we weer moesten gaan verkassen en had inmiddels ontdekt dat ook Wawona in het reserveringssysteem van de pines meedraait. Nog een dag extra betekent dat ik iets moet gaan afsnoepen van de kustroute, ben bang dat de rest van de familie in opstand komt omdat zij een dag strand in de planning hebben :)

Ik ga jouw verslag van Mariposa gelijk even lezen!

Nu zou het laatste stuk van onze route zo zijn:

Mono Lake -Yosemite
Yosemite
Yosemite - San Francisco via Mariposa
San Francisco (met de ferry vanaf Marin RV, Golden Gate Bridge, verder geen definitief plan, beetje zien wat er op ons pad komt)
San Francisco - ergens nabij Carmel/Monterey of Big Sur
Carmel/Monterey of Big Sur - Pismo Beach
Pismo Beach - Malibu of LA
Malibu of LA
Malibu of LA - inleveren camper bij El Monte, 's avonds vlucht naar Amsterdam

In LA willen we alleen het Hollywood sign zien, is dacht dat Malibu dan een goede plek is om de laatste nachten te verblijven? Heb je nog een suggestie voor dit laatste stukje wellicht?
Sandramarcel
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 07 sep 2019, 19:33

Re: Yosemite hoofdbrekens, hulp gevraagd!

Bericht door Sandramarcel »

Stel dat ik een dag extra heb, adviseren jullie dan 3 nachten in the Valley of daar 2 nachten en dan 1 nacht nabij Wawona?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite hoofdbrekens, hulp gevraagd!

Bericht door Martin & Marianne »

Met 3 nachten zou ik ook een nacht Wawona doen. Dan kun je op weg van de vallei naar Wawona een bezoek brengen aan Glacier Point. En dan aan het eind van de dag of de volgende ochtend naar de Mariposa Grove.

Het is wat lastiger met reserveren. Eerst proberen iets in de vallei te boeken en dan pas Wawona .

Ik heb geen ervaring met campings bij LA.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer