Leuke plek tussen Las Vegas en Sequoia National Park.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Leuke plek tussen Las Vegas en Sequoia National Park.

Bericht door Jvdkorput » 05 sep 2019, 09:42

Ik vroeg me af of iemand goede suggesties heeft voor stops (kamperen) tussen las vegas en sequoia national park.
gezien we in Death valley nog wat zaken willen bekijken (ubehebe crater en misschien racetrack playa evt star wars canyon) zullen we de volgende route aanhouden

Las vegas - Lone pine (lone Pine nog niet gereserveerd)
Lone pine - ??? (niets gereserveerd)
??? - sequoia (sequoia gereserveerd op lodgepole campground)
sequoia-sequoia (sequoia gereserveerd op lodgepole campground)
sequoia- las vegas (las vegas gereserveerd Golden nugget)

Kortom houden we de opties open voor de eerste 2 nachten kamperen tussen las vegas en sequoia.

Markstaal
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: leuke plek tussen LV en SeKi

Bericht door Markstaal » 05 sep 2019, 11:03

Misschien rond Lake Isabella? Zo kun je eerst vanuit Vegas naar Lone Pine gaan via Death Valley en dan vanuit daar een bezoek aan de Alabama Hills.
2012: Florida
2014: Zuidwesten
2016: Texas
2017: Zuidwesten
2018: Zuidwesten Video
2019: Noordwesten Video
2019: Zuidwesten

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 05 sep 2019, 15:18

Afhankelijk van wanneer je gaat zou je ook na Lone Pine vanaf Lindsay de sherman pass road nemen. Dan kom je ongeveer in Johnsondale uit en kan je via de 99 naar pondorosa rijden en zo naar Seki. Als je een tussennacht hebt zou je kunnen kijken naar de Corral Creek resort boven Kernville. Wel eigen ontbijt meenemen

michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door michelly » 05 sep 2019, 15:37

Wij vonden Redwood Meadow Campground een fijne plek.
Hier vind je onze ervaringen.

Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Leuke plek tussen Las Vegas en Sequoia National Park.

Bericht door Martin & Marianne » 05 sep 2019, 17:20

Jvdkorput schreef:
05 sep 2019, 09:42
gezien we in Death valley nog wat zaken willen bekijken (ubehebe crater en misschien racetrack playa ....
Voor racetrack playa heb je een speciale auto nodig. Dat is niet met je huurauto te doen.

Marianne

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 05 sep 2019, 17:54

Als je in Death Valley nog zaken wil bekijken, heb je wel niet veel tijd.
Zou je niet beter een extra overnachting in Death Valley of bvb Beatty bijplannen?
Uhebe crater -> erg tof maar een lange one way drive om er te geraken
race track -> dit is een "dag activiteit". Een lange dirt road, een jeep nodig (niet aan te raden met eigen huur SUV, beter jeep bij farabee's huren).
Als je enkel "nog eens door DV wil rijden met enkele stops" heb je uiteraard wel tijd.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Jvdkorput
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Jvdkorput » 06 sep 2019, 10:04

Goedemorgen,

iedereen bedankt voor de tips.

we zaten zelf ook inderdaad aan lake isabella te denken, in de hoop dat het daar dan nog een beetje levendig is.

betreft death valley, hier zijn we al 2x eerder geweest waarin we alle reguliere hoogtepunten toch al wel zo een beetje behandeld hebben.
Vandaar nu dus naar de ubehebe crater (op weg richting racetrack) als we daar dan zijn beslissen we of we racetrack playa doen. We realiseren ons dat het sterk afgeraden wordt hier met een huurauto heen te rijden, aan de andere kant onderzoek op internet wijst uit dat veel mensen dit toch succesvol doen mits ze een auto met high clearance hebben. Kortom we zijn ons bewust van het risico wat het oplevert en weten nog niet zeker of we dit gaan doen.

@PSVwally is de route die je aangeeft een mooie route?

markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro » 06 sep 2019, 11:54

... als we daar dan zijn beslissen we of we racetrack playa doen. We realiseren ons dat het sterk afgeraden wordt hier met een huurauto heen te rijden, aan de andere kant onderzoek op internet wijst uit dat veel mensen dit toch succesvol doen mits ze een auto met high clearance hebben. Kortom we zijn ons bewust van het risico wat het oplevert en weten nog niet zeker of we dit gaan doen.
Behalve een hoge bodemvrijheid van de auto is het nog belangrijker dat je speciale terreinbanden hebt. Ik zou de weg naar de racetrack helemaal niet gaan rijden met je huurauto. In het visitor center Furnace Creek kan je stenen zien die op deze route liggen. Stenen zo scherp als scheermessen en er is genoeg te zien in DV zonder die playa. Of huur een speciale Jeep van Farabee's.
Marco.

Onze Amerikareisverslagen: klik hier.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 06 sep 2019, 20:33

Panamint Springs is een prima plek om te kamperen op weg naar Lone Pine.

Naar de racetrack met een standaard huurwagen is een grote gok, en ik zou het zelf niet graag proberen zonder minstens een extra reservewiel.
Wij zijn daar een jaar of vijf geleden geweest met een locale vriend, en met zijn Jeep Cherokee die behoorlijk verhoogd is en dergelijke ging het goed, maar wel reden we een band aan flarden. Als je het wil doen zou ik een Jeep huren, en minimaal een hele dag er voor uit trekken.

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Tipsy_1 » 06 sep 2019, 23:28

Klopt, farabee's jeeps hebben speciale banden die wel tegen die weg bestand zijn.
Moest het nu een niet zo lange weg zijn zou je het kunnen proberen maar het is echt lang dokkeren. Ik raad het ten zeerste af (en wij zijn niet vies van een beetje dirt road of platte-band-schrik).
Overigens kan je ook naar bonne claire flat playa gaan - daar hebben ze ook racing rocks en ligt langs een verharde weg. Niet zo spectaculair maar ook erg bijzonder (zie ons 2019 verslag). Helaas is de doorgaande weg tussen DV en deze plek wel nog afgesloten (scottie's castle) dus je moet langs de andere kant (in jullie geval om) rijden.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/ (sorry je moet soms een paar keer refreshen ivm foutmeldingen)
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 » 09 sep 2019, 11:34

Ik ben zo iemand die met een SUV naar Race Track Playa is geweest (op 17 mei 2012.)
Daar heb ik ruim de tijd voor genomen. Over het algemeen was de route toen te doen, maar je moet heel alert zijn op slechte stukken en de conditie van de weg kan nu veel slechter zijn.
Het was toen niet zo warm en er stond veel wind.
Waar ik me over verbaasde, was dat na het bezoek aan Lost Burro Mine (laatste stuk erg lastig -- dat heb ik gelopen), rond half vijf ter hoogte van Teakettle Junction nog een auto richting de Playa reed. Hoe later je bent, des te minder kans op hulp.
Ik ben die dag slechts een paar andere auto's tegengekomen. Stel je staat daar in de hitte met 2 lekke banden en er komt niemand meer langs...
Je bent dus een gewaarschuwd mens.

Jullie reizen van 9-27 september, zie ik. Vandaag dus vertrokken.

Die eerste dag is (inclusief RTP) sowieso te ambitieus. Zelfs wanneer je heel vroeg uit Las Vegas vertrekt en met 2 chauffeurs bent, dan is het een intensieve dag. Ik zou dan (zoals ik ook gedaan heb) een nacht in Beatty plannen.
Het is jammer dat de weg langs Scotty's Castle momenteel gesloten is, want via Bonnie Claire is een aardige route.
Titus Canyon Road is misschien een mooi alternatief voor jullie, wanneer je dat nog niet hebt gedaan.

Dan verder.
Lone Pine is op zich een omweg.
Wanneer je nog niet via Trona (178) bent geweest, dan is dat ook een mooie route.
In plaats van Lone Pine zou je dan in Ridgecrest kunnen overnachten.
Ik ben ook al eens via Aguereberry Point (tegenhanger van Dante's View) en Wildrose Charcoal Kilns gereden. Je komt dan nog langs wat restanten van mijnen en auto's met kogelgaten.

Via de Shermann Pass kost zo 2 uur extra. Ik denk niet dat je in het donker in Sequoia NP wil arriveren.

Johan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer