Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door Mrvanilla »

Voor diegene die de komende dagen van plan zijn Zion NP te bezoeken: er is een flink rotsblok omlaag gevallen waardoor meerdere trails gesloten zijn. Bekijk de indrukwekkende video hier:

https://www.nu.nl/275760/video/groot-ro ... -park.html

Voor een overzicht van de gesloten trails:

https://www.nps.gov/zion/planyourvisit/conditions.htm
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19591
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door PSVwally »

Je zal eronder staan zeg :roll:

Misschien is het niet zo, maar het valt me op dat er de laatste jaren veel meer rotsblokken vallen dan grofweg 10 jaar geleden
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door Coyote »

Zie de bus/camper de laatste seconden van het filmpje. Blijft de stofwolk net voor. Zouden ze het door hebben gehad? :shock:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door Mrvanilla »

PSVwally schreef:
28 aug 2019, 23:37
, maar het valt me op dat er de laatste jaren veel meer rotsblokken vallen dan grofweg 10 jaar geleden
Ik heb werkelijk geen idee, het zou ook kunnen zijn dat het door internet e.d. sneller verspreid wordt. Vroeger kwam het wellicht alleen in de plaatselijke krant te staan, nu filmt iedereen alles en zijn websites steeds opzoek naar content.
Groetjes,
Daniel
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door roelb »

Jep.. en is het ook drukker in de parken, dus de kans dat er iemand bij in de buurt is, met camera (die we tegenwoordig allemaal bijhebben), is vele malen groter.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door Almere vak V »

PSVwally schreef:
28 aug 2019, 23:37
maar het valt me op dat er de laatste jaren veel meer rotsblokken vallen dan grofweg 10 jaar geleden
De smartphone is net 10 jaar oud. Nu heeft iedereen zo'n ding. Zoals hierboven al aangehaald zal dat er zeker mee te maken hebben.

:offtopic: Als Rob de Nijs van het podium valt staat het tegenwoordig al op film. Terwijl ik denk zingt die man nog, staat die man nog op het podium, gaan daar mensen echt naartoe, betalen mensen daar echt geld voor.?? :wink:
zusterEllie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2019, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door zusterEllie »

Weet iemand toevallig in hoeverre Zion wel toegankelijk is nu er rotsen afbreken? Ik lees onderstaande opties niet mogelijk zijn. Maar kun je dan bijv wel Angels landing lopen? We willen hier binnenkort twee nachten verblijven, maar vraag me af of dit wel de moeite is nu er dingen zijn afgesloten. Is twee nachten niet te lang?

Groetjes!

The Upper Emerald Pools Trail, Hidden Canyon, and Observation Point (from Weeping Rock) are closed due to rockfall and storm damage. The Kayenta trail is closed after 0.8 miles. The Weeping Rock Trail and shuttle stop #7 are closed due to recent rockfall. (Website National Park Service)
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door Martin & Marianne »

@zusterEllie Angels Landing staat niet bij de trails die afgesloten zijn dus die is wel open. Op de NPS site vind je ook een overzicht van wandelmogelijkheden. Je zult zien dat er nog meer dan genoeg mogelijkheden zijn. Kijk ook eens op www.ontdek-amerika.nl of op mijn wandelsite voor de mogelijkheden.
Ik zou die twee nachten zo houden. Wat zou je alternatief zijn? Het is al eerder aangegeven: zonder je route te kennen kunnen we niet goed adviseren.

Marianne
California31
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 21 mei 2019, 12:30
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door California31 »

Over 2 weken hebben wij twee overnachtingen staan bij Springdale. Zouden de trails dan open zijn?
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door boonens »

Sinds onderstaande tweet in juli, waarin gesproken wordt over het einde van het jaar, heb ik geen update meer gezien met een eerdere deadline.

'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
pushirubiano
Amerikakenner
Berichten: 1262
Lid geworden op: 18 okt 2008, 02:03

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door pushirubiano »

zusterEllie schreef:
03 sep 2019, 23:23
Weet iemand toevallig in hoeverre Zion wel toegankelijk is nu er rotsen afbreken? Ik lees onderstaande opties niet mogelijk zijn. Maar kun je dan bijv wel Angels landing lopen? We willen hier binnenkort twee nachten verblijven, maar vraag me af of dit wel de moeite is nu er dingen zijn afgesloten. Is twee nachten niet te lang?
Wij waren er drie weken geleden. Er is nog voldoende open om twee dagen van te kunnen genieten. The Narrows bv... de moeite waard!
Groetjes, Ilona

Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
DisneyJ
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 12 sep 2017, 19:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door DisneyJ »

Wij zijn vandaag en gisteren geweest. De trails die je noemt zijn nog steeds dicht, maar we hebben ons nog prima 2 dagen kunnen vermaken. Zion heeft zo veel mooie trails!
zusterEllie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 03 aug 2019, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door zusterEllie »

@DisneyJ heb je nog aanraders? En zijn de Narrows en Angels landing wel open? Toevallig een fiets gehuurd daar?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door Martin & Marianne »

Er was al aangegeven dat alles open is behalve de trails die in het bericht genoemd zijn. Vanwaar opnieuw de vraag? En jammer dat je niet reageert op onze vragen. Twijfel je nog over de twee nachten Zion? En heb je een alternatief? Wanneer ben je er?
Heb je nog iets gehad aan de sites die ik genoemd had?

Marianne
Joke-R
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 aug 2019, 13:47
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Meerdere trails dicht door vallend rotsblok Zion NP

Bericht door Joke-R »

Wij zijn momenteel 2 nachten in Zion. Vandaag hebben we fietsen gehuurd, is zeker een aanrader! Eerst naar temple of sinawava gefietst, is helemaal niet zo zwaar als je in de voormiddag vertrekt. Het grootste deel van de canyon is nog in de schaduw dan. Terugweg is vooral naar beneden bollen. We hebben verschillende trails gewandeld: riverside walk, de trail naar lower emerald pool en watchman trail. Morgenochtend vroeg doen we Angels Landing. Rest van de dag weten we nog niet, ofwel rusten in het hotel, kolob canyon bezoeken of de canyon overlook trail (die wilden we vanmorgen doen, maar de parking was vol...). Genoeg te doen dus om 2 dagen Zion te vullen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer