Zuidwesten begin april: hoe is het weer?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
MichelleAimee
Amerika-newbie

Zuidwesten begin april: hoe is het weer?

Bericht door MichelleAimee » 15 aug 2019, 15:24

Hallo allemaal,

Ik wil graag een reis maken door het zuidwesten van Amerika (rondje Las vegas - Grand Canyon - Bryce Canyon - Zion etc.). Nu kan ik ivm mijn studie alleen van 2 april t/m 16 april 2020. Nu vraag ik me echter af hoe het weer daar in die periode is. Ik lees wisselende berichten.
Aangezien het mijn eerste keer is (en ik alleen ga), zie ik rijden door de sneeuw niet echt zitten. Heeft iemand ervaring?
Alvast bedankt! (excuses als dit al een keer gevraagd is).

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: ZuidWesten begin april

Bericht door winterpark » 15 aug 2019, 15:36

Volgens mij kan @Ing deze vraag wel beantwoorden :)

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door BonnyR » 15 aug 2019, 16:46

Wij zijn nu eind april / eind mei geweest. Er lag sneeuw in Bryce ( en sneeuwde en hagelde ook daar). het was koud in Yellowstone.Daar lag ook nog veel sneeuw. Grand Canyon goed weer, maar dagen voor wij kwamen regenachtig en stormachtig. . Zion heerlijk weer om te lopen. Las Vegas gewoon 30 graden.
De wegen zijn verder prima te rijden geweest, geen probleem. Maar vroeg in april zal het nog wel wat wisselvalliger zijn.
Is het geen idee om het iets zuidelijker te gaan zoeken? Je komt vast nog wel een keertje terug... :wink:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

MichelleAimee
Amerika-newbie

Bericht door MichelleAimee » 15 aug 2019, 16:59

BonnyR schreef:
15 aug 2019, 16:46
Is het geen idee om het iets zuidelijker te gaan zoeken?
Suggesties? :)

winterpark
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 50

Bericht door winterpark » 15 aug 2019, 17:06

Wij zijn dit jaar in die periode naar Texas geweest (2 weken en 2 dagen): echt een perfecte periode. Super lekker weer. Rondje was grofweg Austin-Del Rio-Big Bend NP-Fort Davis-Carlsbad-Santa Fe-Amarilo-Austin. Echt heerlijk gehad. Zou je ook nog kunnen overwegen.

thebruins
Amerikafan

Bericht door thebruins » 15 aug 2019, 22:00

Suggesties? :)
Misschien moet je het anders bekijken: in die periode zullen de hoger gelegen gebieden koud, nat en/of dicht zijn, ook als je wat zuidelijker gaat. Als je per ding dat je wilt bezoeken rekening houdt met hoe hoog het ligt, zie je al snel wat wel en niet haalbaar is voor je.

PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally » 15 aug 2019, 22:03

Is al wel een aantal jaren geleden, maar toen vanaf 12 april ofzo in het zuidwesten geweest en zeker overdag prima weer gehad. Alleen in Yosemite lag langs de weg op hogere gebieden nog wat sneeuw en was de tioga pass gesloten. Voor de rest overal prima kortebroeken weer en ‘s avonds een trui/vest aan.

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick » 15 aug 2019, 22:18

Wij deden in 2017 het standaard rondje vanaf de eerste week van april. In Yosemite waren Glacier Point en de Tioga Pass nog gesloten en in Sequoia kon je alleen de Generals Highway rijden (wel General Grant en Sherman kunnen zien natuurlijk). Verder in Bryce lag er nog sneeuw en de Narrows in Zion waren gesloten. Maar het was eigenlijk overal heerlijk van temperatuur en het was niet zo extreem druk.
Ik vond april prima voor die gebieden, als je je er op instelt dat je de hoger gelegen gebieden maar beperkt kunt bezoeken.
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

ingrid1955
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Zuidwesten begin april: hoe is het weer?

Bericht door ingrid1955 » 16 aug 2019, 05:48

hallo,

ook midden mei nog sneeuw gehad in bryce en Yosemite, dus in april is de kans nog groter. maar schitterende periode om te bezoeken, met ook prachtige blauwe dagen, enkel soms wat aanpassen ( wandelingen).

Jacques

kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman » 16 aug 2019, 09:29

Wij gaan enkel in de winter én begin april naar het ZW en dat is voor ons nog altijd dé beste periode. Meestal staalblauwe luchten, zalige temperatuur overdag en koud ‘s nachts. Kijk anders eens in onze diverse blogs over het ZW.

Hinko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Hinko » 16 aug 2019, 09:34

Klopt! Kan ook niet wachten tot onze volgende januari trip! Nog een paar maanden wachten. :) :)
Verzamelsite met onze reisverslagen: Our trips
Mijn foto's op Flickr

nieuwenoord
Amerika-expert
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door nieuwenoord » 16 aug 2019, 10:40

Wij zijn in 2016 direct het zuiden ingedoken rond 7 april. Na een bezoek aan vrienden in de buurt van San Francisco zijn we naar Palm Springs gegaan. Vanaf daar Anza Borrego SP, Tucson en toen richting Santa Fe weer terug naar Vegas en San Francisco.

Prachtig weer gehad, behalve de sneeuw in Santa Fe.

Ons blog van die reis staat in mijn onderschrift. Veel korte broeken en slippers!

Ing
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Ing » 16 aug 2019, 13:02

Ik ben in april 2017 in de regio geweest en ik vond het top!
Veel heel goed weer gehad en overal nog lekker rustig.

Wij hebben in Bryce Canyon sneeuw gehad, en onderweg vanuit Panguitch naar Kolobs Canyon (Zion). Maar dat was sneeuw waar prima in te rijden was.

Daarnaast was het in San Diego, LA, Las Vegas, Death Valley & Joshua Tree 25+ graden. In Zion wel wat frisser, maar ook een stuk rustiger dan in de zomer. En de hotelprijzen waren nog betaalbaar in deze tijd. Houd alleen volgend jaar wel even rekening met pasen in april (11-14 april, dat weekend).
AL, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, ID, IL, IN, LA, ME, MD, MA, MI, MN, MS, MT, NV, NH, NJ, NM, NY, ND, OK, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VT, VA, WA, WC, WI, WY

Up next
April 2020: CA, AZ & NM
Zomer 2020: Canada, Oregon & Washington

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer