New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
Roosuithoorn
Amerikafan
Berichten: 336
Lid geworden op: 04 aug 2012, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 35

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door Roosuithoorn »

Wij zijn zowel op als neer met de kabelbaan gegaan. Wij vinden kabelbanen sowieso altijd erg leuk. Wat we hier erg leuk vonden was natuurlijk het uitzicht, maar ook de natuur wanneer je boven komt. Er lopen veel hiking- en biking trails. We hebben er heerlijk gewandeld, zowel de bossen, bergen als de uitzichten vonden wij erg mooi.'S avonds hebben we in Old Town Albuquerque gegeten. Heel gezellig met mexicaanse live muziek.
Laatst gewijzigd door Roosuithoorn op 17 aug 2019, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
2013:Deep South,2014:van DC naar Orlando,2015:van Denver naar SF, 2016/2017: Florida maart,2018: Oregon, 2019 New England.2022:Zuid Californië.2022:rondje Denver met Yellowstone.2023: Deep South. Link naar blogs: https://mijnamerikablogs.jimdofree.com/
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door Coyote »

winterpark schreef:
16 aug 2019, 13:28
Wbt White Sands, in april was het al godsonmogelijk warm, er is geen enkele schaduw of wat dan ook, dus wij waren daar vrij vlot uitgekeken (en dat zegt wat, want voor een mooi state park trek ik gerust twee dagen uit).
's Avonds de Sunset Stroll ook niet gedaan? Dat is een echte aanrader! Heb 'm enkele keren gedaan en wilde 'm afgelopen mei ook doen. Helaas is het er niet van gekomen door tijdgebrek maar mag eigenlijk niet ontbreken als je White Sands NM bezoekt.

Iets voor Dude?

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door bedeve »

@Roosuithoorn :thumbup:

Ga ik in maart en de breaking bad tour nog een keer doen en met de kabelbaan mee.
Dan blijft die van Palm Springs nog even op het lijstje staan.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
winterpark
Amerikakenner
Berichten: 1219
Lid geworden op: 29 jan 2017, 23:16
Aantal x V.S. bezocht: 50

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door winterpark »

Coyote schreef:
17 aug 2019, 10:17
's Avonds de Sunset Stroll ook niet gedaan? Dat is een echte aanrader! Heb 'm enkele keren gedaan en wilde 'm afgelopen mei ook doen. Helaas is het er niet van gekomen door tijdgebrek maar mag eigenlijk niet ontbreken als je White Sands NM bezoekt.

Iets voor Dude?

Roland
Nee! Wel overwogen, maar we hebben toen die reis besloten om een nachtje langer in Davis Mountains State Park te blijven, ten koste van een overnachting bij White Sands. Lijkt me een mooie reden om nog eens terug te gaan!!!
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door Dude »

Even een terugkoppeling/verslagje over ons kort maar mooi en leuk tripje !

Vrijdag heel vroeg vertrokken en in 1 ruk (enkel wat inkopen gedaan in Las Cruces) naar White Sands gereden. Ik was vergeten hoe mooi het daar was ! Nadeel: we waren er midden op de dag en dus was het heeeeeeet !(100F) Dus niet veel gedaan, enkel wat over de zandbergjes gewandeld, gepicknickt en de loop gereden, en het VC uiteraard. Eigenlijk was men planning om in Alamogordo te slapen en de Sunset tour te doen, die we verleden keer letterlijk in het water hebben zien vallen wegens onweer. Maar omdat we zo vroeg waren wilde ik geen tijd weggooien door in het hotel te zitten wachten tot de avond toer en zijn we dus doorgereden naar Ruidoso. Wat een leuk plaatsje en vooral de ligging. Ook hier was het nog warm (85F) maar hebben we even wat door de straatjes gewandeld, en winkeltjes gekeken. Het liep toen al tegen vijven en we gingen op zoek naar een plek om te overnachten en reden al richting Santa Fe, via de kleine wegen. Uiteindelijk zijn we helemaal naar Sante Fe gereden en geslapen in de El Rey. Alle hotels waren pokkeduur en bij het inchecken vertelde hij waarom: de allergrootste Native American Market in de wereld was net dat weekend !

Op Zaterdag zijn we 's morgens naar Bandelier NM gereden. Dit stond helemaal niet op het programma omdat het nog noordelijker lag dan we eigenlijk wilde gaan, maar het stond in 2009 al op het programma als back up en nu we hier toch waren ...
Dus zoals jullie al zeiden, met de shuttle bus het park in (vanaf het VC in White Rock)
Daar hebben we de main loop gewandeld icm de Alcove House Trail. Mooi en leuke bestemming en de omgeving is erg mooi. Ook hier warm, rond de 85F. We zien ook wat wildlife (deer, Abert's Squirrels,)
Namiddag terug gereden naar Sante Fe en dus naar de grootste Native American Market geweest, die al aan zijn 98ste editie toe is. Er staan echt honderden, wellicht duizenden tentjes en tafels met allerlei spullen te koop, op en rondom de Plaza, in alle zijstraatjes. We krijgen het niet gezien, zoveel zijn het er. Maar alles is handgemaakt en authentiek en dus ook duur. We zien veel mooie schilderijen maar de prijzen rijzen de pan uit, idem voor ringen en armbanden die Evy leuk vond. 200$ was bij de goedkoopste die we zagen.
We bezoeken ook de kathedraal (er is helaas een dienst bezig dus we mogen/gaan niet helemaal tot binnen maar kijken door het raampje in de inkomhal) en ook het State Capitol Building.

Op zondag rijden we 's morgens Sante Fe uit via de Turquoise Trail, en stoppen eerst in Madrid. Klein maar een leuke tussenstop, vooral omdat we het kennen van de film Wild Hogs. We kijken wat winkeltjes en trekken wat gekke foto's bij Connie's Photo Park. We rijden weer verder en het is zeker niet de mooiste byway die we al reden maar zeker mooier dan de Interstate. Vooral net voor en na Madrid is het mooi. We rijden verder en in San Antonito rijden we de 536 op, die helemaal tot bovenaan de Sandia Crest gaat, ruim 10500 Feet hoog met een prachtig uitzicht over Albuquerque. We raken aan de praat met een vrijwilliger Ranger. We rijden weer terug en halverwege nemen we de onverharde weg naar beneden via Placitas. Wat is het leuk om met je eigen truck te reizen zodat we deze mogelijkheid hebben. Ondanks dat we gewone auto's tegen komen zou ik het niet aanraden met een huurauto. Halverwege stoppen we bij een korte wandeling die naar een kleine grot leid waarin botten gevonden zijn die 10.000 jaar oud waren. Maar een 1 mijl lange wandeling maar een leuke tussenstop. Eens helemaal beneden rijden we via de Interstate naar Old Town Albuquerque waar we op de Plaza rondwandelen, een ijsje eten en wat winkeltjes bezoeken en wat kopen. Het is inmiddels in de late namiddag en we besluiten om de dag erna naar VLA te gaan en nemen dus een kleine voorsprong en rijden al naar Socorro waar we de nacht doorbrengen.

Op maandag rijden we dus richting de VLA. Bedankt Roland om me hier aan te herinneren. Ik kende het uiteraard wel en het stond ooit op men planning maar nu was ik het compleet vergeten. Maar we zijn echt blij dat we het op het programma gezet hebben, het was echt de moeite om te bezoeken. Wij hadden blijkbaar geluk want de schotels verwisselde enkele keren van positie toen wij er waren en we zagen er ook 1 die op de trolley stond en waarmee ze aan het rondrijden waren. Ik heb een filmpje van hoe ze de wielen draaien om de 90 graden te maken om van richting te veranderen (van het kleine zijspoor naar het lange hoofdspoor)
Enige nadeel, na de toer was de batterij van men raket dood, dus gelukkig kwam er iemand aanrijden die me even een 'jumpstart' gegeven heeft. De kabels heb ik altijd in de truck liggen (wisten jullie trouwens dat een batterij in de woestijn maar 2 a 3 jaar meegaat?).
Oh nog een ander nadeeltje is, er komen zo weinig bezoekers dat er niet echt iemand is om vragen aan te stellen. Het staat allemaal wel behoorlijk uitgelegd maar ik ben technisch aangelegd (zie mijn beroep LOL) en had dus graag met iemand wat gepraat over bepaalde dingen. Maar dat mocht de pret niet drukken, het was zeer interessant, zelfs Evy vond het zeker de moeite waard (en die is helemaal niet technisch aangelegd lol)
Nadien kan ik de auto niet meer stilleggen tot we een ' auto parts store' tegen komen. Helaas gaan we binnendoor en komen we enkel kleine dorpjes tegen. Nuja helaas ... wat een prachtige regio is het hier. Afwisselend tussen de bossen en dan weer op de grasvlaktes is het heerlijk cruisen. Zalig is dat, en ik besef hoe zeer ik het rondreizen mis. Vooral de regio Apache National Forest is heel mooi, alsook tussen Mule Creek en de afdaling naar Three Way. We komen door kleine dorpjes als Reserve, waar we ook iets eten halen maar in de auto opeten want ik kan deze niet stilleggen. We maken enkele kleine stops maar laten dus telkens de auto draaien en beslissen om gewoon tot in Tucson te rijden en daar pas de batterij te vervangen. Ik had nog graag naar Morenci geweest, waar 1 van de grootste kopermijnen van Amerika ligt. Ik heb 2 vrienden die er zijn opgegroeid en 1 ervan heeft ook jaren in de mijn gewerkt als frezer/draaier. Maar we laten dat dus voor wat het is en rijden terug naar huis na een erg leuke en mooie trip waarin we heel veel gezien hebben op korte tijd. Enja ook veel gereden maar voor mij is dat pas vakantie.

Ik zal proberen ook nog wat foto's te posten de komende dagen.
Bedankt allemaal voor de tips, mede dankzij jullie hebben we er een mooie trip van gemaakt

Bart
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door Coyote »

Leuk, zo'n korte trip! :thumbup:

Mooi is dat hè bij de VLA als de schotels worden gedraaid of verplaatst. Ik heb dat ook al enkele keren meegemaakt. Ben er nu 4x (!) geweest maar blijf het leuk vinden. Wie de film Contact gezien heeft, herinnert zich de grote schotels wel. Elke keer weer leuk om even op de plek van een scene uit de film te staan. :D

Afgelopen mei de halve middag bij de VLA doorgebracht, vind dat ook erg interessant. Een tour zou inderdaad wel leuk zijn, zeker als je wat meer uitleg krijgt. Toch vind ik het op deze manier waarbij je zelf op ontdekking gaat ook erg leuk en je kunt er zo lang over doen als je zelf wilt. Ik heb hele korte bezoeken gebracht maar ook een lange zoals afgelopen mei. :)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6638
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door Mrvanilla »

Leuk verslag. Veel gereden inderdaad! Ik vond VLA destijds ook machtig interessant. Toen wij er waren liep er wel iemand rond die wat vertelde. Die was maar wat blij dat we er waren want er was verder niemand anders. Hield niet meer op met praten! :lol:

Ik vond de Turquoise Trail zelf erg matig (vergeleken met veel andere byways). Maar kan zijn dat ik verwend ben. :mrgreen:

Toch leuk zo'n weekendtripje. Bijzonder dat nu je daar woont je het rondreizen mist...
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
nieuwenoord
Amerika-expert
Berichten: 13814
Lid geworden op: 08 feb 2005, 17:34
Partner van: Albert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Macisvenda, Spanje
Contacteer:

Re: New Mexico met Santa Fe als hoofddoel.

Bericht door nieuwenoord »

Ha ja,die Turquoise Trail is eigenlijk niks bijzonders, maar Madrid is wel grappig, zeker als je in Spanje woont 😁 Tja. Dar rondtrekken is er niet meer echt bij voor jullie he? Jammer! Wij doen net hier in Spanje ook nog graag!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer