Crater Lake en Lassen Volcanic NP in april/mei

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Robbie&Irene
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Crater Lake en Lassen Volcanic NP in april/mei

Bericht door Robbie&Irene » 09 aug 2019, 11:30

Nu weer bezig met het concept voor volgend jaar voor onze 7e USA roadtrip, vanwege werk gebonden aan april tot half mei. Desondanks zat ik toch te denken aan Crater Lake en Lassen Volcanic NP mee te pakken, ondanks dat er waarschijnlijk nog een aanzienlijke hoeveelheid sneeuw ligt! Las dat sowieso de zuid-entree van Crater Lake altijd open is. Nu hebben we bijvoorbeeld gemerkt dat sneeuw geen belemmering hoeft te zijn voor bepaalde wandelingen, zo hebben we dit jaar begin juni MT Rainier ook de Skyline Trail gelopen. Belangrijkste natuurlijk is dat de wegen ernaar toe open zijn. Heeft iemand hier ervaring mee met deze parken in de genoemde maanden?

Afbeelding

Grouchy
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Crater Lake en Lassen Volcanic NP in april/mei

Bericht door Grouchy » 09 aug 2019, 21:31

Crater Lake: Veel zal we nog dicht zijn (North Rim, boot, Rim road en Rim vistor centrum) dus bij de meeste trailheads raak je nog niet eens. Denk zelf dat de Garfield peak trail ook niet echt een goed idee is rond die tijd. In April (ook in Lassen Volcanic park) kan je wel ranger begeleide sneeuwschoen wandelingen maken in het weekend (wel van te voren boeken/informeren), zonder sneeuwschoenen (of snowmobiles/ski's) kom je zo ie zo niet echt ver.
Dit jaar trouwens in July gegaan maar ons werd verteld dat het aardig problematisch was eerder dit jaar; de federal government shutdown en een hoop sneeuw. Ze hebben 3 sneeuwschuivers die al aardig op leeftijd zijn en eerder dit jaar waren ze zelfs alle 3 kapot buiten gebruik, voorlopig komen er ook geen nieuwe.

Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Coyote » 10 aug 2019, 11:35

Je houdt er in ieder geval al rekening meer dat de parken slechter bereikbaar kunnen zijn ivm sneeuw.

In Lassen Volcanic NP kun je tot juli zelfs nog een hoop sneeuw verwachten. Niet dat het dan nog valt maar de sneeuw is dan nog lang niet gesmolten. Ik heb nu al een paar keer meegemaakt dat doorgaande weg nog niet helemaal open was, zelfs begin juli. Vorig jaar begin juni was de weg wel helemaal open al lag er langs de kant van de weg nog veel sneeuw.

Zou voor eind april/begin mei zeker rekening houden met nog veel sneeuw daar. Hoe het volgend jaar is weet niemand nog. Als wandelen in de sneeuw geen probleem voor jullie is zou ik het zeker niet laten. Kun je terplekke altijd nog zien hoe het gaat.

Roland
Since 1982: 25 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.

Robbie&Irene
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Robbie&Irene » 11 aug 2019, 08:41

Bedankt voor de reacties. Het Kohm Yah-mah-nee Visitor Center en Rim Village zijn sowieso heel het jaar open, vandaar uit moeten we de situatie dan maar inschatten. Vooralsnog lijkt het me wel bijzonder om deze parken juist in de sneeuw te zien! Meer ervaringen zijn welkom.

Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z » 11 aug 2019, 10:26

Lang geleden bezocht ik Crater Lake ergens begin juni, op de eerste dag dat het park toegangelijk was dat jaar. Wisten we niet, geen internet en zo. Wel een geweldige ervaring, de weg was omgeven door sneeuwmuren van twee meter hoog, en het park was nog doodstil en nauwelijks begaanbaar en heerlijk rustig. Ik zou het zeker proberen, als de wegen al open zijn.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer