Fietsen huren Grand Canyon NP.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Pleank
Amerikafan

Fietsen huren Grand Canyon NP.

Bericht door Pleank » 07 aug 2019, 22:48

Ik heb hier wel wat (oude) informatie over gevonden op het forum, maar lees nergens ervaringen, dus ik ben benieuwd:

Fietsen huren bij de Grand Canyon, en dan richting Hermits Rest fietsen. Het lijkt mij wel leuk, maar ik lees het echt bijna nergens. Dus is er iemand die dit gedaan heeft? Ik zie dat het fietspad op sommige stukken verder van de Rim ligt dan het wandelpad, maar er lijken ook stukken te zijn waar je wel langs de rim fietst. De reviews op tripadvisor zijn ook heel goed verder.

http://bikegrandcanyon.com/bike-rentals/biking-routes/

BonnyR
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Fietsen huren Grand Canyon NP.

Bericht door BonnyR » 08 aug 2019, 10:43

wij hebben zelf niet gefietst, maar toevallig wel een stuk gelopen van de Greenway ( zo heet die geloof ik) Een mooi breed fietspad, maar langs de rim moet je het meer zien dat je de route van de shuttle bus fietst. Je komt natuurlijk met de fiets bij de viewpoints, maar zeker niet vlak langs de rim dat zijn alleen maar wandelpaden. Op die site die je noemt is ook een kaart met de fietsroutes.
Voordeel is natuurlijk niet hoeven wachten op de bus.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust

Mr. Patrick
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Mr. Patrick » 08 aug 2019, 13:07

Ik heb het hele stuk gelopen van de Village tot aan Hermits rest. Wat BonnyR zegt klopt, de wandelpaden die direct langs de rim lopen zijn niet te doen met een fiets en de route waar de bus rijdt - waar je dus ook moet fietsen - is eigenlijk niet interessant omdat je ver van de rim af zit.
Ik zou je adviseren een stukje te lopen vanaf de Village en daarna de bus te nemen tot Hermit's Rest en dan ook met de bus terug te gaan. De hele wandeling is namelijk ook niet heel interessant, omdat het uitzicht nauwelijks verandert. Het laatste stuk tot aan Hermits Rest is overigens wel een gecombineerd fiets- en wandelpad, maar dat loopt niet meer langs de rim maar door een bossig gebied.
----------------------------------
Rondje Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Rondje Zuid-Westen (2017)
New York (2009)

Pleank
Amerikafan

Bericht door Pleank » 08 aug 2019, 21:17

Bedankt voor de reacties, het klinkt alsof het niet echt meerwaarde heeft t.o.v. een wandeling gecombineerd met de shuttlebus. Ik denk dat we ter plekke kijken waar we zin in hebben :thumbup:

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer