Zion National Park - Observation Point

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Zion National Park - Observation Point

Bericht door StrAAtje »

Goedemiddag allemaal,

Onze trip naar West-Amerika komt steeds dichterbij en ik ben druk bezig een roadbook te maken voor onze reis;

Begin September zullen wij die kant op gaan en aangezien ik lichtelijk met hoogtevrees kamp is de trail angels landing mogelijk niks voor mij.
Nu is er volgens mij een alternatief met observation trail, maar ik lees op de NPS site dat deze gesloten is in verband met rock fall.

Zou gesloten zijn vanaf Weeping Rock.

Heeft iemand enig idee hoelang zoiets kan duren en wat dit ongeveer betekent voor ons als dit zo blijft?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door Martin & Marianne »

Er zijn op deze pagina nog twee andere topics over Observation Point. Scroll maar eens wat topics naar beneden. Daar zul je vast wel meer informatie kunnen vinden.
Er zijn nog veel meer mogelijkheden dan Angels Landing en Observation Point.

Marianne
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door mtl »

Volgens de officiele site http://nps.gov/zion/planyourvisit/conditions.htm is het inderdaad nog dicht. Reken er maar niet op dat het binnenkort open is. Regel dus alvast een alternatief.
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door moon29 »

Ik kan je (zeker ook met hoogtevrees) ten zeerste de trail vanuit het oosten van Zion NP naar Observation Point aanraden :)
Wij deden die 2 weken geleden, 14 juli. Je start dan bij East Mesa Trailhead. Het is een hele mooie wandeling die grotendeels vlak is, alleen het laatste stuk naar Observation Point wat hoogteverschil, en nergens vlak langs afgrond, maar heerlijk door mooi bosgebied. Op verschillende plaatsen heb je mogelijkheid door via een zijpaadje van een meter of 10 a 20 mooie uitzichten te hebben.
En dan de mooie beloning natuurlijk op het einde :D
Ik zou vroeg starten, dan loop je er nagenoeg alleen.

Voor meer details en foto's kun je hier ons blog van die dag lezen https://edmobama2014.wordpress.com/2019 ... pringdale/

groetjes,
Monique
StrAAtje
Amerika-ontdekker
Berichten: 38
Lid geworden op: 20 feb 2019, 21:10
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door StrAAtje »

Dankjulliewel voor de reacties. Inmiddels het andere topic ook gevonden.

Monique, bedankt voor de tip. Wij zullen het alternatief gebruiken!
Heb overigens direct de rest van jouw reisverslagen gelezen en zal die zeker gebruiken ter inspiratie!
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door Martin & Marianne »

Ik vind Joe's Guide altijd wel handig. Zie hier zijn beschrijving van de wandeling vanaf de East Mesa Trailhead: https://www.citrusmilo.com/zionguide/eastmesatrail.cfm

Marianne
moon29
Amerikakenner
Berichten: 1444
Lid geworden op: 29 sep 2013, 18:04
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door moon29 »

StrAAtje schreef:
28 jul 2019, 21:04


Monique, bedankt voor de tip. Wij zullen het alternatief gebruiken!
Heb overigens direct de rest van jouw reisverslagen gelezen en zal die zeker gebruiken ter inspiratie!
Thanks! Leuk om te horen :D
CarolineGerjon
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2019, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door CarolineGerjon »

moon29 schreef:
28 jul 2019, 17:08
Ik kan je (zeker ook met hoogtevrees) ten zeerste de trail vanuit het oosten van Zion NP naar Observation Point aanraden :)
Wij deden die 2 weken geleden, 14 juli. Je start dan bij East Mesa Trailhead.
Ha, hier even een vraagje over. Wij gaan met een camper door Amerika, wij verblijven op watchman Campground in Zion en willen graag naar Observation Point lopen. Is bij de East Mesa Trailhead ook te komen met een camper? Kan je die daar ook parkeren? :D
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42025
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door Martin & Marianne »

@CarolineGerjon Heb je de site bekeken waar ik hierboven naar had verwezen? Daar staat ook informatie in over de weg (onverhard) en over parkeren.
Ik weet niet hoeveel tijd je hebt voor Zion en of de trailhead op de route ligt, maar het lijkt mij niet zo handig om te doen. Als je het vanuit Watchman wilt doen moet je twee keer door de tunnel. Dat kost je veel tijd (en geld).
Het enige voordeel dat ik zie is dat het daar rustiger zal zijn dan in Zion Canyon. Je zou echter ook naar het Kolob deel kunnen gaan. Maar als je in het park kampeert is het wel zo voor de hand liggend om de canyon in te gaan.

Marianne
CarolineGerjon
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 mar 2019, 13:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Zion National Park - Observation Point

Bericht door CarolineGerjon »

Ik heb de site bekeken. Wij rijden die dag van Watchman naar Bryce Canyon, dus dan moeten we denk ik zowiezo door de tunnel. Wij willen graag naar Observation Point maar niet over Angels Landing. Gezien de Observation Point Trail nu gesloten is dacht ik om dit alternatief te nemen.

Groetjes Caroline
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer