Vraag over overnachten met 5 personen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
frankarnold
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door frankarnold »

Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum en wil volgend jaar (juli 2020) graag met ons gezin naar Amerika en dan een ronde San Francisco, La, San Diego, Las Vegas en natuur de bekende Parken. Nu ben ik aan het kijken wat voor ons de goedkoopste optie is om te reizen en te overnachten. Met een auto en dan Motels en Hotels of een Camper, beide opties hebben hun eigen voordelen en nadelen. Nu is 5 een lastig aantal met hotel kamers en moeten we of grote kamers zoeken met 5 bedden of al twee hotel kamers boeken. andere optie is voor de jongste van 8 jaar een lucht bed kopen en deze als extra bed gebruiken bij het huren van een kamer met twee twee persoonsbedden.
Heeft er iemand tips voor mij?

Groeten,

Frank Arnold
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door hemmie »

Wij reizen met 5 personen. Ik zoek meestal hotelkamers via hotels.com, daar kun je makkelijk zoeken op kamers waar 5 personen mogen verblijven. Over het algemeen hebben we dan een kamer met 2 queen bedden, met vaak een slaapbank, maar voor de kamers die dat niet hebben hebben we idd matje en slaapzak mee. Af en toe nog andere kamers, met meer bedden, maar die zijn vrij dun gezaaid (of erg duur).
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4368
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door Ruud2004 »

Optie van dat luchtbed hebben wij ook altijd gedaan, soms kon er een bed worden bijgezet. Altijd geboekt voor 4 personen, die 5e was nooit een probleem.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41976
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door Martin & Marianne »

Je geeft zelf al de mogelijkheden aan. Wij reizen weliswaar met 4 maar de dochters vonden het niet altijd geweldig om een bed te delen, dus als er eens andere mogelijkheden waren dan werd daar gebruik van gemaakt.
Ook leuk: een of twee tenten mee en in de parken kamperen.

Kijk eens naar de verslagen van forumlid Michelly op www.michelly.nl. Zij reizen ook met 5 personen en hebben al heel veel veschillende overnachtingen gedaan.
Als je een uitgewerkte route hebt zul je wel concrete tips ontvangen.

Marianne
ludwig
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 05 jan 2009, 15:05
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Groene Hart

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door ludwig »

Ook wij hebben lang met 5 personen gereisd. Bijna altijd op 1 kamer geslapen. Alleen in Las Vegas is het moeilijk(er) om formeel met 5 personen op 1 kamer te verblijven. De kamers zijn daar echter zo groot, dat een luchtbed er makkelijk bij kan. Als je inderdaad concreet een route hebt, dan zullen de suggesties voor passende hotelkamers vast inderdaad heel snel volgen .
frankarnold
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jul 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door frankarnold »

Bedankt voor jullie reacties, ik ga dus voor 1 hotel/motel kamer met een luchtbed erbij.
Ik ga nu bezig met een route die ons aanstaat en ga dan opzoek naar de overnachtingen.

Gr Frank
goState
Amerikafan
Berichten: 126
Lid geworden op: 07 jan 2017, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door goState »

Wij gaan in augustus met 6 man rondreis in het westen.
Opa heeft zijn eigen kamer. Wij hebben altijd met ons gezin 2 kamers met 2 queen size bedden. Mijn vrouw, dochter en ik op 1 en de 2 jongens op de andere kamer. Gemiddeld betalen we 70 dollar per kamer. Uitschieters van 35 tot 150 per kamer.
In de steden San Francisco, Los Angeles en in Yosemite hebben we via air b&b huizen gehuurd.
Roosje007
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 09 apr 2019, 15:36
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door Roosje007 »

Hoi,
Wij vertrekken zondag voor drie weken met onze vier dochters en doen ongeveer hetzelfde rondje als wat jij noemt.
Wij hebben voor een camper gekozen. Voor zes personen zijn hotelkamers nog lastiger en ik hou van campings, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk. Of het qua totaalprijs veel scheelt weet ik niet. Wij zijn voor de camper € 4500,- kwijt en de campings ongeveer € 1000,- Dit laatste zou goedkoper kunnen want we hebben een aantal vrij luxe campings.

Succes met keuzes maken en veel plezier met de voorpret :) !

Groetjes Roos
MG82
Amerika-ontdekker
Berichten: 22
Lid geworden op: 01 okt 2018, 12:37
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Vraag over overnachten met 5 personen

Bericht door MG82 »

Wij zijn sinds gisteren terug van onze rondreis van in totaal 4 weken (23 nachten zuidwest USA + 5 dagen Oost-canada) met 3 kinderen (11,11 en 7) .

De ongeveer de helft van nachten rechtstreeks geboekt bij het hotel/motel, de andere met booking.com waar je ook veel mogelijkheden voor 5 personen vindt. Vier weken met 5 in eenzelfde kamer vinden wij een beetje teveel van het goede dus wij hebben ongeveer de helft van de nachten appartementjes of one bedroom-suites geboekt wat ook handig is met kinderen die vroeger naar bed gaan.
Bij de gewone kamers werd nooit een probleem van gemaakt dat we met 5 op één kamer sliepen met dan een extra rollaway bed/sofa-bed. Op sommige plaatsen (meestal als ook het ontbijt inclusief was)was het 10$ extra voor de rollaway, op andere plaatsen helemaal gratis. In één hotel mochten we wel met 5 op één kamer (op voorhand voor gemaild omdat booking.com max 4 aangaf), maar mocht om brandveiligheid geen rollaway geplaatst worden. We kregen dan wel veel extra kussens, dekens en lakens waarmee we zelf een bedje voor de jongste gemaakt hebben.

In Vegas was het ook even moeilijker om een hotel op de Strip te vinden met kamers voor 5.
Uiteindelijk via Hyatt.com redelijk voordelig hotel New York New York geboekt waar je voor 5 personen in één kamer kon reserveren, terwijl de websites van booking/hotels.com en zelfs die van de MGM hotels zelf enkel reservaties voor max. 4 personen per kamer aanvaarden.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer