Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

Heeft er iemand ervaring met de Clouds Rest Trail in Yosemite? Niet echt een veelbesproken trail hier op het forum.

Ik lees online tegenstrijdige verhalen over de zwaarte en duur ervan (variërend van 4-12 uur). Ik wil deze eind oktober doen (hopelijk is de Tioga Pass nog open dan).

Thanks.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door MichelH »

Wellicht heb je hier wat meer aan:
https://www.yosemitehikes.com/tioga-roa ... s-rest.htm

Reviews staan op
https://www.yosemitehikes.com/tioga-roa ... eviews.htm

Ga je de gehele trail doen, of alleen een stuk er van?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

Thanks!

In principe de gehele trail, startend vanaf de Tioga Pass.
Don't be discouraged by the previous reviews -- the trail is tough but manageable even if you're not in a top shape. It took us about 7 hours with 45 minutes rest on the top and we're average guys. We went there in mid-October. There was no snow on the trail, but some at the side. Of course be sure to start the hike early in the morning and bring enough water with you (~gallon per person).

The most difficult part of the trail comes around 1.5 miles in and it's a pretty long climb up the granite stairs. Other than that the trail is not too demanding but it is quite long. Definitely worth it though.
I love hiking and CR was def one of the top destinations on my hiking wishlist. I was hesitant at first since I wasn't sure whether I'd be able to complete this hike (14.5 seems pretty daunting). I read all the reviews on here and If you were scared like me, you shouldn't be! I never go to the gym and this hike wasn't as tough as I previously believed. I packed very light using just a drawstring bag carrying lunch for the summit, snacks, and 2.5L of water. Packing light made ALL the difference. Make sure to leave early, this is imperative!
Dit soort reviews doen mij vermoeden dat het wel te doen is voor (enigzins) sportieve mensen.
Groetjes,
Daniel
EllenVakantie
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 22 sep 2017, 19:26
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door EllenVakantie »

We hebben de trail gelopen als onderdeel van onze 3 daagse back country trip afgelopen jaar. We kampeerden bij Sunrise Lake en zijn ‘s ochtends vroeg zonder tent naar Clouds Rest gelopen. Vanwege de bosbranden was het super rustig. Vanaf Sunrise Lake was het een mooie en geen zware trail, maar het laatste stuk naar de top is tricky. Ik had gelezen dat het smal was met aan beide kanten een afgrond, maar het is deels ook handen- en voetenwerk. Van onze groep is alleen mijn tienerzoon naar de top doorgelopen, maar het uitzicht onder de top was ook al heel mooi. Terug naar beneden, nadat we onze tent opgehaald hadden, was heel zwaar: het is geen makkelijk pad om af te dalen, net te steil en te oneffen om makkelijk door te kunnen lopen.
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

Dank voor je bericht Ellen. Stof tot nadenken. Zoals ik al zei zijn de berichten die ik online lees erg tegenstrijdig. De een noemt het een middelzware trail, de ander een zware trail en weer iemand anders zegt dat het alleen voor erg skilled klimmers is. Ik ga nog eens goed zoeken. Nogmaals dank!
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
MichelH
Amerikakenner
Berichten: 1154
Lid geworden op: 23 jun 2008, 16:45
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door MichelH »

Ik denk dat vooral de afstand het zwaar maakt.
23,3 kilometer omhoog/omlaag, ik denk dat je daar wel minstens 8 uur voor uit mag trekken.
Eind oktober zijn de omstandigheden uiteraard anders qua temperatuur dan midden juli, al moet je ook geluk hebben tegen die tijd dat de Tioga Pass nog open is en anderzijds dat het droog is en blijft.

Wellicht verschaft een YouTube filmpje wat meer inzicht:
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

Mooie video. Wellicht gaan we het gewoon proberen, mits de weersomstandigheden het toestaan. 8 uur hiken is flink, maar niet onmogelijk.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door PSVwally »

Lijkt me een prachtige tocht. Helaas ben ik zelf nog op zoek naar iets minder prijzige tickets voor eind september om weer die kant op te gaan. Maar dan voornamelijk voor het deel tussen Phoenix en San Diego/LA
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

:offtopic: Ik zag laatst HELE goedkope tickets met Virgin naar LAX/SFO vanaf Brussel in sep/okt/nov. Geloof 294 inc bagage. Goed in de gaten blijven houden dus, wellicht komt er nog zoiets voorbij.

Wat ligt er eigenlijk tussen Phoenix en San Diego behalve woestijn? :wink:
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door PSVwally »

Haha, voor 12/13 dagen genoeg om te bekijken. Ik zal virgin ook eens monitoren. Dat ken ik eigenlijk niet.

:endofftopic
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

IMG-20191017-WA0056.jpg
Nou, het is gelukt! Ik kan zeggen dat het de mooiste hike is die ik ooit heb gedaan in de VS, en dat na 10 rondreizen.

We waren de eerste boven die dag, mooi weer; graadje of 7 en prachtige 360 graden vergezichten. Ik denk dat we 8 man hebben gezien de hele dag. Ook bijzonder om op Half Dome neer te kijken.

Uiteindelijk 7 uur over gedaan, waarvan 1 uur boven op de top. Laatste stuk is tricky; beetje Angels Landing on steroids. Het echt lastige stuk zit echter in het begin waar je enorm veel stijgt.
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zie het al, geen wandeling voor mij! :wink:
Maar mooi dat het gelukt is en dat het zo mooi was!

Marianen
Gebruikersavatar
Felicitas
Amerika-expert
Berichten: 1791
Lid geworden op: 05 jan 2008, 10:19
Contacteer:

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Felicitas »

Wow, dat ziet er prachtig uit!
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

Ik kan 'em zeker aanraden. Ik zelf ben ook geen held met hoogtes, maar bij het 'vervelende' stuk gewoon niet omlaag kijken :)
Groetjes,
Daniel
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Martin & Marianne »

Ik knip even in je reactie: "[...] Ik denk dat we 8 man hebben gezien de hele dag." [...] "beetje Angels Landing".

Ok, misschien iets te veel geknipt. :wink:

Maar petje af, ziet er mooi uit, al zal het ook voor mij niks zijn. Ik vond de wandeling naar de top van de Pothole Dome al inspannend en daar hoefde je maar 75 meter omhoog en geen 540 meter. :wink:

pothole dome.JPG
Martin
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Iemand (recente) ervaring met Clouds Rest (Yosemite)?

Bericht door Mrvanilla »

Ik knip even in je reactie: "[...] Ik denk dat we 8 man hebben gezien de hele dag." [...] "beetje Angels Landing".
:lol:

In mijn beleving was een trail als Observation Point net zo zwaar. Maar dit soort dingen zijn lastig te vergelijken, zeker als er wat jaren tussen zitten. En dan te bedenken dat we één uitslover tegenkwamen die de trail rennend deed. :shock:

Voor mij persoonlijk was het grote pluspunt vooral dat er zelfs in parken als Yosemite aan de drukte te ontkomen is.
Groetjes,
Daniel
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer