Lower Calf Creek Falls of Willis Creek en wel of niet Cottonwood road?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Lower Calf Creek Falls of Willis Creek en wel of niet Cottonwood road?

Bericht door moon29 » 10 jul 2019, 01:16

Hi,

Een beetje kort dag, maar mocht iemand dit nog op tijd lezen....
morgen (voor jullie al vandaag), 10 juli reizen we van Torrey naar Page.
Idee was om via Cottonwood road te gaan (dirtroad) maar daar twijfelen we nu aan.
1) we hebben ondertussen al aardig wat schitterende dirtroads gereden
2) het kost wellicht te veel tijd.

Maar omrijden via de 89 kost ook veel tijd.
Wat zouden jullie doen?

We willen minimaal 1 mooie wandeling doen.
1) Lower Calf Creek Falls (deden 3 van ons 4 al eerder maar vonden we schitterend, en kunnen daar even lekker afkoelen in het water)
2) Willis creek slotcanyon door water als het goed is
3) Lower Hackberry, waarschijnlijk ook door water

Die laatste kan alleen als we Cottonwood road nemen.
We gaan ook nog Narrows doen in Zion, lijkt Willis Creek daar veel op? En we deden gisteren al de Leprechaun Canyon, en we gaan nog kayakken naar Antelope canyon, dus meer van ongeveer hetzelfde???

Met andere woorden, ik hoop dat iemand die ervaring met enkele van de opties heeft ons wil adviseren. We vertrekken hier morgen rond 7 uur (15 uur NL tijd) dus tot die tijd kan ik de reacties nog lezen.

Groetjes vanuit Torrey
Monique

Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Re: Lower Calf Creek Falls of Willis Creek en wel of niet Cottonwood road?

Bericht door Tipsy_1 » 10 jul 2019, 02:02

Ik denk dat als je de cottonwood canyon wil rijden, er voor wandelen niet zo veel tijd is.
Hoewel het wel kan... toen wij deze route reden (2013 verslag) vertrokken we van escalante maar hebben we eerst de peekaboo/spooky canyons wandeling gedaan. Dus wij zijn ook pas 's middags vertrokken. Langs de andere kant, we kwamen wel al van escalante. Maar nu in juni zijn de dagen nog wat langer.
Als ik moest kiezen...
Ik zou persoonlijk de lower calf creek hike doen, en verder zonder al te veel treuzel de UT 12 rijden en dan lekker veel stoppen langs de cottonwood canyon road. Vooral het laatste stuk is erg bijzonder vind ik.
Mijn reisverslagen: http://reisverhalenhomepage.webs.com/
Na heel wat roadtrips verhuisd naar de East Coast in Oct 2018

Felicitas
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Felicitas » 10 jul 2019, 03:49

Als jullie hikes door water leuk vinden zou je ook nog een stuk door de Escalente River kunnen wandelen. Wij hebben dat afgelopen zaterdag gedaan. We zijn gestart aan de kant van Escalente. Wel eerst een kilometertje lopen voordat je bij de rivier bent, maar dan is het gelijk heel aangenaam en een mooie omgeving. Op deze website een beschrijving hoe je bij de trailhead moet komen (het is dus NIET de trailhead bij de Escalente River Bridge).
De Lower Calf Creek Falls vonden we ook heel mooi. Die deden we eergisteren (ik heb nog geen tijd gehad om foto’s bij het verslag te plaatsen). Vandaag trouwens ook de Leprechaun Canyon bezocht. Prachtig.

moon29
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door moon29 » 11 jul 2019, 07:10

Dank voor jullie hulp!
We hebben de Lower Calf Creek gedaan.
Later zagen we dat de lower hackberry helemaal droog stond en daar dan midden op de dag met 38 graden lopen was niet echt lekker geweest :wink:

De cottonwood canyon road laf er super goed bij. Beste dirt road om te rijden in vergelijk met Shafer trail en cathedral valley road. Ze waren volop aan het repareren en daar denk ik grotendeels mee klaar. Gemiddeld konden we met gemak 25 miles/uur rijden over de cottonwood canyon road.

Grosvenor Arch hebben we ook nog meegepikt.

Door uur tijdsverschil kwamen we toch nog op tijd in Page aan, al om half 4 zelfs. Het was toen 40 graden.

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer