Een groot deel Route 66 doen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Niels_#
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 jul 2009, 13:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: vlakbij Groningen

Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Niels_# »

Na 10 jaar de inlog gegevens maar weer eens opgeduikeld van dit zeer informatieve forum. In 2009 heb ik met mijn vrouw de laatste echte rondreis gemaakt (LV-SLC-Yellowstone-Moab-MV-LV), daarna nog eens een snoepreisje LV gemaakt en langs de Grand Canyon geweest. Nu alweer 5 jaar verder kriebelt het natuurlijk weer....

Het idee is om naar Detroit te vliegen (want auto gek), dan naar Chicago om vervolgens de Route 66 af te rijden tot aan LV. Nu heb ik o.a. Billy Connolly's episodes van de Route 66 bekeken en in eerdere reizen wel een paar kleine stukjes gedaan van de 66. Toch kriebelt het natuurlijk ook om toch weer de mooie Westerse hoogtepunten te bekijken zoals Page en Monument Valley echter is de tijd beperkt tot 10 dagen dus wat is wijsheid.

Om maar ergens te beginnen...Wat zijn de absolute must see's langs Route 66 van Chicago tot aan Flagstaff? Of blijft dat in de praktijk "beperkt" tot de bekende zaken? We gaan overigens gewoon met een auto aangezien de huur van een motor niet in verhouding staat m.i.
Gast

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Gast »

Ik weet niet wat voor jou bekende zaken zijn. Wij hebben vorige maand de gehele route 66 gedaan.
Wij vonden Springfield (Il) een leuke stop vanwege de geschiedenis, St Louis (arch) , Oklohoma , memorial en museum over de aanslag , Amarillo , oa de cadillac farm , Midpoint, echt een leuke diner , Santa Fe , uistapje naar Taos , Monument Valley , Grand Canyon. Maar die laatste zullen jullie wellicht niet doen.

Onderweg zijn er veel typische route 66 dorpjes, Tucumcari bijv met veel muur schilderingen, Elk met een leuk route 66 museum.

Je moet af en toe wel van de Interstate af om eens een stukje de originele route te rijden.

Chicago zelf vonden wij heel leuk , mooie parken en gebouwen.

De route zelf, is zeker qua omgeving heel wisselend.
Niels_#
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 jul 2009, 13:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Niels_# »

Dank voor de reply. Gezien je ervaringen geloof ik dat het de moeite is, ik ga eens puzzelen of er een combi mogelijk is met Monument Valley, misschien Page en natuurlijk Grand Canyon.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Coyote »

Gastdj2018 schreef:
07 jul 2019, 13:51
Je moet af en toe wel van de Interstate af om eens een stukje de originele route te rijden.
Heb je Route 66 dan via de Interstate gereden? Juist de oude route zoveel mogelijk volgen vond ik geweldig. Dan kom je vanzelf langs de leuke bezienswaardigheden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
08 jul 2019, 06:19
Gastdj2018 schreef:
07 jul 2019, 13:51
Je moet af en toe wel van de Interstate af om eens een stukje de originele route te rijden.
Heb je Route 66 dan via de Interstate gereden? Juist de oude route zoveel mogelijk volgen vond ik geweldig. Dan kom je vanzelf langs de leuke bezienswaardigheden.

Roland
Nee dat zeg ik niet, wij hebben heel veel via originele route gereden. Maar ik weet ook dat de meeste navigaties de Interstates aangeven.
Gast

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Gast »

http://route66map.publishpath.com/google-map
https://www.historic66.com/description/
Prima te volgen originele route 66, met exact aangegeven waar je wel/niet over de oude route rijdt.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Coyote »

Gastdj2018 schreef:
08 jul 2019, 16:08
Nee dat zeg ik niet, wij hebben heel veel via originele route gereden. Maar ik weet ook dat de meeste navigaties de Interstates aangeven.
Nou, je zegt het in feite wel: :wink:
Je moet af en toe wel van de Interstate af om eens een stukje de originele route te rijden.
Daaruit maakte ik op dat je wel via de Interstate reed en die af en toe verliet om de originele te rijden. :P

Maar het klopt, je moet niet je normale navigatie volgen. Die kiest vaak gewoon de interstate.

In 2010 en 2011 had ik heel Route 66 via Tyre op de TomTom gezet. Je kunt Route 66 dan heel nauwkeurig volgen (voor zover de weg er nog is. Er zijn stukken dan moet je inderdaad de Interstate volgen). Van Chicago tot pak 'm beet Texas/New Mexico kun je de hele route rijden zonder via de Interstate te gaan. Helaas werkt Tyre met de nieuwere generatie TomTom's niet meer zo goed. Ik kan nu geen route meer via Tyre op mijn TomTom zetten. De oude TomTom heb ik helaas niet meer. :(

Wat mij wel opgevallen is, Route 66 wordt heel goed aangegeven met borden. Zelfs zonder navigatie moet het lukken de route te volgen.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
10 jul 2019, 10:09
Gastdj2018 schreef:
08 jul 2019, 16:08
Nee dat zeg ik niet, wij hebben heel veel via originele route gereden. Maar ik weet ook dat de meeste navigaties de Interstates aangeven.
Nou, je zegt het in feite wel: :wink:
Je moet af en toe wel van de Interstate af om eens een stukje de originele route te rijden.
Daaruit maakte ik op dat je wel via de Interstate reed en die af en toe verliet om de originele te rijden. :P
Wat jij wil
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Coyote »

Gastdj2018 schreef:
11 jul 2019, 09:52
Wat jij wil
Nou sorry hoor! :roll:

Wees je ervan bewust dat iets op een forum ander kan overkomen dan dat je het zelf bedoelt. En iemand die bovenstaande tekst van jou leest kan daar echt niet uit opmaken dat je Route 66 zoveel mogelijk via de originele route hebt gereden.

Je had ook gewoon kunnen zeggen: 'Goh, staat er inderdaad wat onduidelijk...' Klaar! Niemand die zich er dan nog druk over maakt.

Fijne dag verder. Streept weer iemand van zijn lijstje af...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Niels_#
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 jul 2009, 13:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Niels_# »

Ik heb nog ergens een 10 jaar oude TomTom US versie liggen, misschien dat die het wel slikt :mrgreen:
Terpies schreef:
08 jul 2019, 18:47
http://route66map.publishpath.com/google-map
Kijk! Daar duik ik ff in :thumbup:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Coyote »

Niels_# schreef:
12 jul 2019, 09:59
Ik heb nog ergens een 10 jaar oude TomTom US versie liggen, misschien dat die het wel slikt :mrgreen:
Welke versie is dat? Kan die .ITN-bestanden aan?

Heb je de .ITN-bestanden van Route 66 wel? Met deze bestanden op je TomTom kun je Route 66 heel nauwkeurig rijden.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Niels_#
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 30 jul 2009, 13:14
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: vlakbij Groningen

Re: Een groot deel Route 66 doen

Bericht door Niels_# »

Ik heb werkelijk geen idee. Echt 10 jaar terug in de VS gekocht, de reis ermee gereden en toen is ie in de la beland...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer