Helikoptervlucht Grand Canyon

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
crnib
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2019, 17:09
Aantal x V.S. bezocht: 0

Helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door crnib »

Ik hoorde laatst iemand bij mij op het werk dat het ook eventueel mogelijk is om een helikoptervlucht te maken boven de Grand Canyon, hebben jullie daar ervaringen mee en welke tips zouden jullie meegeven?
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 56
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door Jordy1994 »

Ik heb een paar weken geleden nog een helivlucht boven de Grand Canyon gemaakt. Het was echt heel gaaf en je krijgt zo een mooi overzicht van de canyon. Ik vloog met Papillon vanaf de South rim. De vlucht duurde een half uur. Foto's maken gaat ook prima, ik had nauwelijks last van reflecties. Je hebt twee verschillende typen helicopters. Ik vloog in de standaard versie waarbij je achterin met zijn vijven zit. In de nieuwe ecostar helicopter zit iedereen geloof ik in dezelfde richting in tegenstelling tot de oude waar er twee achteruit zitten.
Gebruikersavatar
lsl
Amerikakenner
Berichten: 1210
Lid geworden op: 03 aug 2008, 10:24
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: België

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door lsl »

de zoekfunctie op dit forum levert je veel info op, bvb
viewtopic.php?f=7&t=26391&p=426266
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door Almere vak V »

crnib schreef:
28 jun 2019, 09:11
eventueel mogelijk is om een helikoptervlucht te maken boven de Grand Canyon
In Amerika kan alles! Wat wil je?? Wil je met een helikopter of met een vliegtuig of met een luchtballon? Over de GC, wil je in de GC, wil je landen in de GC? Hoelang wil je?? Een half uur, een uur een halve dag? Ga je het met iets combineren? Bedenk alleen dat aan elke keuze een prijskaartje hangt.

Misschien wel de leukste die wij gedaan hebben was van de West Rim. 3 kwartier met een helikopter de Canyon in. Ook daadwerkelijk geland in de Canyon. Foto's maken en weer terug omhoog. Je bent in 3 kwartier uit en thuis. Wij waren met zn 3 en moesten $525 afrekenen. Daarvoor of daarna kan je ook nog met de shuttlebus langs 3 punten waarvan je bij 2 langs de Canyon loopt. Erg gaaf! Ook kan je nog de Sky Walk op. Maar voor dat extra geld zou ik iets anders doen. Is het geen seconde waard.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Helikoptervlucht Grand Canyon

Bericht door Martin & Marianne »

Mogelijkheden genoeg inderdaad, zowel in het park als - zoals in de vorige reactie beschreven - daarbuiten.
Ik lees in je voorstel topic dat jullie nog niet weten welk deel van de VS je wilt bezoeken en dat jullie maximaal twee weken hebben. Ik zou dan eerst eens naar een route kijken en dan bij de verdere invulling kijken of er ruimte is voor een helikoptervlucht.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer