Yosemite NP: 2 verschillende campings met camper.

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
els vekemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Yosemite NP: 2 verschillende campings met camper.

Bericht door els vekemans »

Hallo,

Onze reis staat voor de deur. Zowat alles is geregeld en geboekt. Nog 1 vraagstuk.
We komen op maandag 1 juli aan vanuit San Francisco met de camper en overnachten dan in upper pines. De volgende dag hebben we daar geen plaats meer en moeten we een nacht naar Wawona campground. We moeten dus eigenlijk op onze volle dag in Yosemite van camping verhuizen.
De volgende dag verlaten we het park via de Tioga pass richting Mono Lake.
Kan iemand tips geven hoe we ons bezoek best plannen? Onze tijd in Yosemite is vrij beperkt.
Vertrekken we best heel vroeg uit Upper pines om onze camper te parkeren aan de Half Dome en daar op een shuttle bus te nemen of een fiets te huren? In de avond dan richting Wawona met de camper.
Proberen we best een tweede nacht te krijgen op Upper pines? Maar dan moet je blijkbaar om 15H stipt terug op de camping zijn, ook veel tijdverlies.
Ik wil vermijden om wel heel veel rond te rijden en weinig te genieten.
Alvast bedankt voor alle advies.

Gr ELS
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite 2 verschilende campings met camper

Bericht door Martin & Marianne »

Ik had in je andere topic een uitgebreide planning gegeven. Zie viewtopic.php?f=36&t=73797&p=1198726#p1198718.

Je hebt het over parkeren bij Half Dome, maar dat moet zijn Half Dome Village. Je kunt ook de parking in de Village proberen. Informeer in het park wat handig is.
Informeer ook bij binnenkomst meteen of er nog iets vrij is in de vallei voor de tweede nacht of check de komende tijd of er nog iets geannuleerd is. Ik zou niet op de dag zelf nog kijken. Dat kost je veel tijd. Tenzij het past in je planning natuurlijk

Willen jullie niet wandelen? Zo vroeg in juli zal de Vernal Fall ook nog prachtig zijn. Het is lang licht, dus je kunt prima laat op de dag naar Wawona rijden. Wil je ook nog naar Glacier Pont of naar de Mariposa Grove?

Marianne
els vekemans
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 mar 2019, 14:33
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Yosemite 2 verschilende campings met camper

Bericht door els vekemans »

Beste Marianne,
Hartelijk dank voor je reactie . Ik ben hier nog bezig met de laatste zaken en Yosemite baarde me nog wat zorgen. Als je dat mag zeggen met een leuke vakantie in het vooruitzicht . Ik check opnieuw de site van Upper pines

Als ik alles samenvat
1 Juli aankomst upper Pines
Als het nog licht is en niet te laat , eventueel met de shuttle door de valley met eventueel een stop bij Tunnel view / Bridalveil fall

2 julli
Vroeg naar de parking van Half dome village , ik dacht rond 07:30H daar
Daar hebben we verschillende opties bus naar Glacier Point and panorma trail lopen (lange wandeling) ( 5 a 6 uur)
Of een een paar korte wandlingen naar Lower Yosemite fall of Vernall Fall of Mirror lake
In de late namiddag dan naar Mariposa grove

3 juli
Eventueel met de camper naar Glacier point om dan via Tioga pass naar Lee Vining te rijden met een aantal toffe stops op tioga road en nog een bezoek aan bodie alvorens naar de camping in Lee vining te gaan.

Lijkt bovenstaande haalbaar en ook niet te vol ?
Ik las nog dat je best de betalende bus neemt naar Glacier point voor de panorma wandeling ? Klopt dat ?

Bedankt en groeten
Els
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Yosemite NP: 2 verschillende campings met camper.

Bericht door Martin & Marianne »

Tunnel View en Bridalveil Fall kun je niet met de shuttlebus bereiken; die bezoek je het beste als je het park binnen rijdt of als je van Wawona naar de Tioga Pass rijdt. Kijk eens op de kaart van het park en van de vallei voor de ligging (via www.nps.gov/yose, onder maps).
Op 2 juli kun je inderdaad kiezen voor een aantal wandelingen in de vallei, misschien in combinatie met raften of fietsen, of de Panorama Trail. De PT begint bij Glacier Point en eindigt in de vallei. Je moet dus met de (betaalde) bus naar Glacier Point, een andere optie is er niet (of je moet een lift kunnen krijgen van iemand die naar GP rijdt). De bus kun je reserveren via www.travelyosemite.com.

Als je vanuit Wawona via GP en Bodie naar Lee Vining rijdt ben je alleen al aan reistijd meer dan 6 uur bezig. Reken minimaal een uur voor het bezoeken van Bodie, dus dat is al 7 uur. Met een camper wellicht nog meer. Dat betekent dat je weinig tijd over houdt voor stops langs de Tioga Road.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer