Parkeren Horse Shoe Bend

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door roelb »

Jep, eens, iedereen is even welkom.

Wel denk ik dat iedere cultuur ook op een andere, eigen manier dit soort natuur ervaart. Waarbij toeristen uit de aziatische landen dat gemiddeld toch vaak massaler doen dan toeristen uit West Europa en Noord Amerika. Maar zolang iemand respectvol omgaat met de natuur lijkt me daar niets mis mee.

Bij dat respectvol omgaan zit dan denk ik wel de crux: mijn ervaring is dat, met name rondom wilde dieren, het bovengemiddeld vaak de aziaten zijn die je hele gekke dingen ziet doen. Waar dat door komt? geen idee.. Cultuur? Taalbarriere? Wat het dan ook is, het zorgt er dan wel voor dat er dan al snel gegeneraliseerd wordt.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Almere vak V »

WeernaardeVS schreef:
06 jun 2019, 23:48
De idiote toeren die sommige mensen uithalen bij de rand (niet alleen Aziaten, ook Duitsers etc.)
Paar weken geleden nog gehad bij de West Rim. Je wordt echt 100 keer gewaarschuwd. Pas op! Doe rustig! Loop voorzichtig! Deuren van de bus gaan open en er stormen meteen een paar Chinezen vol gas op de rand af. Je hebt je hart in je keel zitten. Bij Eagle Point staat er nog bewaking die mensen weer terugstuurt. Maar 1 halte verder bij Guano Point staat niemand meer. Daar heb ik een stel Russen echt halsbrekende toeren zien uithalen voor een foto dat je echt gaat twijfelen aan het gezonde verstand van mensen. Ik heb het hier al eerder gezegd. Het zal mij een zorg zijn als je er in valt. Ik hoef het alleen niet te zien. En ik heb medelijden met de mensen die je er dan weer uit mogen vissen.
roelb schreef:
07 jun 2019, 11:36
Jep, eens, iedereen is even welkom.
Ben dezelfde mening toegedaan. Alleen vind ik het wel een tikkie eng worden als ik mensen hier hoor zeggen ik plaats alleen nog maar foto's maar ik zeg (lekker...) niet waar het is anders wordt het te druk. Dacht dat dit forum bedoeld was om elkaar te helpen.
roelb schreef:
07 jun 2019, 11:36
respectvol
In dit woordje zit ook meteen het grote probleem. Wat wij heel respectvol vinden, vinden ze een paar 1.000 kilometer verderop volstrekt onbeschoft en weer andersom. Probeer een beetje aardig tegen elkaar te doen. Knik een keer beleefd, denk je er het zijne van en ga weer vrolijk verder.

West Rim is duur. Rond de $50 per persoon. Maar het is absoluut niet druk. Tenminste niet toen wij er op een zondag waren in de meivakantie.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door roelb »

Met "respectvol voor de natuur" bedoel ik dan met name: geen wildlife lastig vallen, geen rommel achterlaten, in de woestijn opletten waar je loopt (en niet onnodig meer vertrappen dan strict noodzakelijk), etc, etc. Volgens mij kun je daar niet veel cultureel onderscheid in maken, daarbij moet iedereen gewoon respecteren wat de lokale normen zijn.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Marcopstal »

Almere vak V schreef:
07 jun 2019, 14:09
West Rim is duur. Rond de $50 per persoon. Maar het is absoluut niet druk. Tenminste niet toen wij er op een zondag waren in de meivakantie.
Het is dan ook een gekende "tourist trap"
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
SuzieQ
Amerika-expert
Berichten: 2429
Lid geworden op: 14 sep 2010, 15:52
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door SuzieQ »

En respectvol omgaan met anderen. En dat doen veel mensen dus niet. Ik heb al eerder geschreven dat mijn man zag dat iemand bijna over de rand geduwd werd van de horsoe bend in 2016. Omdat er een Aziaat aan kwam die heel hard "i must need to take picture" riep..... Dat je zelf wil vallen prima maar duw er geen vreemde in.
Suzie


2023- Alaska cruise & Oregon
2020- Oregon & Washington *Geannuleerd *
2019- Noord-Zuidwesten
2018- Florida
2017- Zuidwesten
2016- Zuidwesten
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3043
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Almere vak V »

Marcopstal schreef:
07 jun 2019, 15:39
Almere vak V schreef:
07 jun 2019, 14:09
West Rim is duur. Rond de $50 per persoon. Maar het is absoluut niet druk. Tenminste niet toen wij er op een zondag waren in de meivakantie.
Het is dan ook een gekende "tourist trap"
Dat is maar net hoe je het bekijkt. De SkyWalk zou ik mn geld ook niet aan uitgeven. Dat mensen daar hun geld aan uitgeven snap ik ook niet. Maar dan nog steeds is Eagle Point een prachtige plek. En vind ik Guano Point nog misschien wel mooier. Een soort van omgekeerde Horse Shoe Bend.

Een ander voordeel is dat het maar 2 uurtjes van Las Vegas afligt. Dat je halverwege ook nog naar de Hooverdam kunt. En zoals gezegd. Het kent niet de drukte van de South Rim of Horse Shoe Bend. Maar die keuze moet ieder lekker voor zichzelf maken.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Marcopstal »

Ik vind die drukte aan de South Rim toch best nog wel meevallen. Als je een trip vanuit Vegas wil doen tot daar, maar als je een rondreis doet kom je er doorgaans toch langs. Voor alle nationale parken betaal je 80 dollar voor je familie, dan vind ik die 50 pp toch best wel veel geld.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door WeernaardeVS »

roelb schreef:
07 jun 2019, 14:49
Met "respectvol voor de natuur" bedoel ik dan met name: geen wildlife lastig vallen, geen rommel achterlaten, in de woestijn opletten waar je loopt (en niet onnodig meer vertrappen dan strict noodzakelijk), etc, etc. Volgens mij kun je daar niet veel cultureel onderscheid in maken, daarbij moet iedereen gewoon respecteren wat de lokale normen zijn.
Mee eens, en ook gewoon de borden lezen. Ik vind het tamelijk asociaal als er een stuk grond of wandelpad afgebakend is met rood lint, er een bordje bij staat met niet betreden en je vervolgens over het lint of touw stapt om foto 's te maken.
Bij Horseshoe bend zagen we heel wat lege plastic flesjes liggen. Wat bezielt mensen dan?
In de Valley of Fire zagen we een schildpad die bijna een fototoestel tegen zijn neus had, van in dit geval waarschijnlijk Amerikaan.
Ik ben echt niet roomser dan de paus, maar "pack it in, pack it out" volgen wij echt. Inclusief toiletpapier.
Dierenfoto's op gepaste afstand, met telelens en ruimte voor het dier om weg te kunnen.
Genieten van al het moois kan ook op zachte toon en zonder geschreeuw.
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Allard »

Bij Horseshoe bend zagen we heel wat lege plastic flesjes liggen.

Tja, de handhaving van vroeger zal daar ook wel afgeschaft zijn:
Afbeelding
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door BonnyR »

@Allard :lol: :lol: in een flits dacht ik even dat er iemand met een karabijn in die auto zat om overtreders af te knallen.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Allard »

@BonnyR Haha. Heel begrijpelijk. Je eerste gedachte was natuurlijk aan een ‘good guy with a gun’ :)

De linker twee bordjes zijn, denk ik, van "grappenmakers". De rechter heb ik (vroeger) wel eens in het echt gezien. Het massatoerisme heeft m.i. geen goede invloed op de moraal. OT: Iets anders, het is niet voor niets dat de tip steeds vaker al vooraf op de rekening vermeldt wordt. Zelfs in 1992 stond in een eetcafé in SF al een bordje "Tipping is not a city in China". Om misverstanden te voorkomen, de Chinese toerist bestond toen nog niet. Het waren vooral Europeanen voor wie dat bordje bedoeld was.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer