Parkeren Horse Shoe Bend

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1626
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door BonnyR »

Ben wel heel benieuwd naar dat 'paved ' pad, want er blijft toch een aardig hoogteverschil staan. Moet zeggen dat meestal met rolstoelvriendelijkheid Amerika uitstekend uit de verf komt. Ik was blij dat we met familie op vakantie waren hoefde ik niet alleen de rolstoel te duwen. Soms zijn paved paden uitstekend maar soms met gravel en zand, nou ik kan je vertellen dat is geen feest! :roll: Maar meestal geen klagen.
Haha... behalve in San Francisco, uitgestapt op Lombard street met de cable car, maar we hadden de ankers vergeten om af te remmen, want soms is naar beneden net zo'n rampenplan als omhoog. :lol:
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Pete.Z »

Ik was daar voor het eerst in 1984, en als ik het zo lees voor het laatst in 2014..... :|
Gewoon een attractie nu, net als de diverse slot canyons waar je tegenwoordig alleen nog betaald en met gids in mag.
Fijn dat het voor iedereen bereikbaar is straks, maar ik deel andere mooie plekken niet meer, zijn daar over een paar jaar ook een hek en parkeerkosten...... :wink:
Lilo
Amerika-expert
Berichten: 1755
Lid geworden op: 26 aug 2009, 17:02
Aantal x V.S. bezocht: 54

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Lilo »

Waren er eind mei van dit jaar. Ontzettend druk, inderdaad 10$ per auto. Men zei ons dat het een half uur was om tot aan het loket te komen, (zoveel file was er) of de shuttle te nemen. Hebben maar gewoon gewacht, was zeker geen half uur. Bij het verlaten vd parking was heel de 89 geblokkeerd, politie maande toen iedereen aan door luidsprekers om shuttle te nemen. Uitkijkpunt en weg er naar toe waren heel druk (heel veel Aziaten), maar blijft toch waanzinnig mooi!

Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door HennyCox »

Paar dagen gelden hier sinds lange tijd weer geweest, omdat mijn vriendin dit nog nooit gezien had. Bij de parkeerplaats sloeg de irritatie al toe....wat een drukte in vergelijking met "vroeger"....dan $10 betalen voor te parkeren...je kunt wel zeggen dat valt mee, maar als ik zag hoeveel auto's er stonden.....goudmijntje en ik zie het gewoon als leegplukken van de toeristen, toiletten die mogen voor dat geld wel bijgehouden worden !
Dan stukje lopen.....zie je in de verte honderden mensen aan de rand staan, waar ik er vroeger zelfs wel eens alleen ben geweest !!!
Nee, de charme is totaal weg, de beleving is totaal anders geworden, natuurlijk blijft het schitterend om te zien.
Voor mij was het de laatste keer.
Vrees dat dit voor meer plekken gaat gelden aan de West-kant van USA.....een Amerikaanse vertelde me gisteren: "the Chinese taken over everything and pay just what is being asked".
Ik ben bang dat er over 5 jaar hekken ( en natuurlijk pay-booths zullen staan bij bv Blue Canyon...Coal Mine Canyon...Bisti Badlands....White Pocket..Alabama hills....etc.
Snel nog genieten van al dat moois zonder dan het wordt overspoeld met "mieren"
En ik snap best dat dit gebied niet alleen voor liefhebbers hier toegankelijk moet blijven, maar het gevoel, de charme van alleen kunnen rondlopen is totaal weg op deze manier....helaas.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door PSVwally »

Dus eigenlijk mogen wij (mag jij) er wel rondkijken en de rest van de wereld liever niet :mrgreen:
Helaas werkt het zo niet helemaal haha

Maar ik begrijp je gevoel
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door stegeman »

Gisteren in het nieuws dat Chinezen negatief reisadvies kregen voor Amerika. Misschien is het dan komende maanden rustiger. Weet niet hoe de verhouding is, maar als het net zo is als 2017reis dan kan dat erg veel schelen kea drukte....
Of ze wat met dat advies doen is de vraag natuurlijk. En aan de andere kant. Waar ik welkom ben is een bus Chinese toeristen dat natuurlijk ook...(wat Paul ook al aangeeft)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door HennyCox »

PSVwally schreef:
05 jun 2019, 06:47
Dus eigenlijk mogen wij (mag jij) er wel rondkijken en de rest van de wereld liever niet :mrgreen:
Helaas werkt het zo niet helemaal haha
Ff goed lezen Paul......"ik snap best dat dit gebied niet alleen voor liefhebbers hier toegankelijk moet blijven" :wink:

Ik stoor me gewoon aan de Chinezen (en dan voornamelijk aan hun manieren, geen manieren dus).....en als ik om me heen hoor ben ik daar niet de enige in......ben benieuwd als jij naar bv King of Wings gaat en er staan ineens 5 busladingen met chinezen op/rond/onder....leuk ?
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door HennyCox »

stegeman schreef:
05 jun 2019, 08:38
Waar ik welkom ben is een bus Chinese toeristen dat natuurlijk ook
Tuurlijk is dat zo, maar ik mag me daar ook aan storen, of moet ik vriendelijk lachen als ze met hun 2 vingertjes op de foto moeten.....liefst vooraan natuurlijk....en met een mondkapje voor en een paraplu tegen de zon hahaha
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Almere vak V »

HennyCox schreef:
05 jun 2019, 06:38
the Chinese taken over everything
Dat gebeurd sowieso. Is al jaren aan de gang of we het leuk vinden of niet.

In LA zijn al hele wijken waar het overgrote deel van de bewoners Chinees is. En dat zijn niet de minste wijken.
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar een aantal jaren geleden waren er in Southern California meer immigranten uit China dan uit Mexico.
En mocht je echt willen zien hoe het in de toekomst wordt, ga dan voor de gein is naar Vancouver.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door PSVwally »

Er zijn in LA grote scholen waar ze in het engels en chinees onderwijzen zelfs.
Ff goed lezen Paul....
Ik zet er niet voor niets een dikke smiley achter he.... Maargoed
ben benieuwd als jij naar bv King of Wings gaat en er staan ineens 5 busladingen met chinezen op/rond/onder....leuk ?
Ik ben het dus helemaal met je eens hoor. Al kan je het andere culturen echt niet verbieden natuurlijk. En ik heb ook echt wel ondervonden dat wij Nederlanders er ook wat van kunnen hoor.
Ik vond de (oost)-Russen of vele Bolivianen overigens een 'irritanter' volk dan de Aziaten. Bij een keer de weg vragen al het handje ophouden voor geld... bah
Maar ik heb ook my fare share met de hun hoor. Sta je netjes te wachten op een fotomoment in Josua Tree NP met een hele groep. Komt er ineens een hele photoshoot ploeg aan die pontificaal iedereen aan de kant duwt en begint te filmen en dergelijke.... Dat was overigens echt bijna meppen met een paar Amerikanen.
jtp.jpg
jtp.jpg (103.8 KiB) 1281 keer bekeken
Gebruikersavatar
Allard
Amerikafan
Berichten: 397
Lid geworden op: 08 jul 2012, 13:19
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Allard »

Wordt het te druk? Indien ik het relativeer aan de gehele wereldbevolking is een bezoek aan de USA, in mijn beleving, nog altijd slechts weggelegd voor de "happy few". Althans de "reisjes" van het formaat zoals die hier door de bank genomen op het forum besproken worden. Tja, de groep van de happy few is groeiende en het aantal exclusieve mooie plekjes is beperkt. Vooral indien die mooie plekjes de status "je moet er geweest zijn" hebben gekregen. En dan wordt het een zichzelf versterkend proces. Zoals nu bij de Horseshoe Bend.

Eigenlijk vind ik het niet zo'n ramp. Des te meer het massatoerisme zich op een beperkt aantal plaatsen concentreert, des te rustiger blijft het elders. Daarnaast vind ik het massatoerisme met al die eigenaardige mensen ook wel weer nieuwe fotokansen bieden. Weer eens wat anders dan lege maar doodse rotslandschappen.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Pete.Z »

Dat is zeker een voordeel, als de makkelijk bereikbare plaatsen lekker populair blijven, is het iets verderop lekker rustig.
Probeer het simpelweg maar eens aan de Grand Canyon, met zonsondergang een kilometer naar links of rechts lopen vanaf GC Village of andere bekende punten, en je staat bijna alleen te genieten. :thumbup:
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door vana »

Als je in de buurt van Moab komt, kun je als alternatief voor Horse Shoe Bend ook naar Dead Horse Point gaan. Dat vonden wij veel mooier en indrukwekkender dan Horsehoe Bend.
Wij stonden daarin 2006 vrijwel alleen (maar ik ben ook bang dat daar inmiddels misschien wel de bussen toeristen naar toe gaan?)
Trails
Amerikakenner
Berichten: 1389
Lid geworden op: 25 apr 2011, 09:57
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Trails »

vana schreef:
06 jun 2019, 13:43
Als je in de buurt van Moab komt, kun je als alternatief voor Horse Shoe Bend ook naar Dead Horse Point gaan. Dat vonden wij veel mooier en indrukwekkender dan Horsehoe Bend.
Wij vonden Dead Horse Point SP ook schitterend maar het is wel heel anders dan Horse Shoe Bend.
Wat wij wel vergelijkbaar vinden is Goosenecks SP waar je een dubbele horse shoe bend hebt en waar je praktisch alleen bent.

Toen wij in 2017 van Page naar Lees Ferry reden liepen ze al in polonaise naar de Horse Shoe Bend en zijn er heel snel langs gereden...
Gebruikersavatar
vana
Amerika-expert
Berichten: 12928
Lid geworden op: 14 okt 2003, 15:50
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door vana »

Trails schreef:
06 jun 2019, 14:06
Wij vonden Dead Horse Point SP ook schitterend maar het is wel heel anders dan Horse Shoe Bend.
Wat wij wel vergelijkbaar vinden is Goosenecks SP waar je een dubbele horse shoe bend hebt en waar je praktisch alleen bent.

Toen wij in 2017 van Page naar Lees Ferry reden liepen ze al in polonaise naar de Horse Shoe Bend en zijn er heel snel langs gereden...
Klopt, daar zijn wij toen ook geweest, prachtig! En dan gelijk even de Moki Dugway rijden natuurlijk en even naar Muley Point.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door Almere vak V »

Allard schreef:
06 jun 2019, 12:18
Eigenlijk vind ik het niet zo'n ramp. Des te meer het massatoerisme zich op een beperkt aantal plaatsen concentreert, des te rustiger blijft het elders. Daarnaast vind ik het massatoerisme met al die eigenaardige mensen ook wel weer nieuwe fotokansen bieden. Weer eens wat anders dan lege maar doodse rotslandschappen.
:clap: Hear, hear!! :clap:

Dank voor dit geluid! We hebben zelfs al mensen hier op het forum die de mooie plekjes liever voor zich zelf houden...
stegeman
Amerikakenner
Berichten: 975
Lid geworden op: 05 apr 2018, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door stegeman »

Ik denk dat het ook wel verschil maakt. Heb je iets al gezien of niet. Wij komen niet zo snel weer en willen toch graag o.a horseshoe bend, Zion, Yosemite zien en nemen de drukte dan maar op de koop toe. Er zijn tijdens de hele reis ook wel rustigere plekken tussendoor. En wat is drukte. Mijns inziens een relatief begrip. Wat voor de een al veel te druk is, kan een ander van vinden dat het wel meevalt. We gaan het gewoon ondervinden en we zien wel. Grand Canyon weglopen van de massa gaan we zeker doen. September verwachtte ik heel veel rust maar kwam er hier op het forum al snel achter dat dit totaal niet het geval is. Maar goed. 2017 Canada/Amerika hoogzomer hebben we alleen maar Lake Louise als te druk ervaren. Yellowstone nergens. Dus gekker als dat zal t wel niet worden. Sommige plekken zullen we vd drukte weg kunnen wandelen en sommige niet en dat accepteren we. Omdenken. Beter in polonaise wat moois zien dan niet
Laatst gewijzigd door stegeman op 07 jun 2019, 07:57, 1 keer totaal gewijzigd.
WeernaardeVS
Amerikafan
Berichten: 283
Lid geworden op: 28 aug 2017, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door WeernaardeVS »

Wij waren een week geleden bij Horseshoe bend aan het eind van de middag. Het was druk, maar daar waren we op ingesteld :wink:
Toen we weer weg gingen kwam er net een groep Aziaten aan. Die wilden perse op de rots staan waar mijn dochter op stond ( een meter of 20 van de rand), duwden mij op zij en kwamen er vervolgens achter dat zij niet op de rots konden klimmen. Wij hebben dus grote pret gehad.

Ons stoort het kabaal het meest. De idiote toeren die sommige mensen uithalen bij de rand (niet alleen Aziaten, ook Duitsers etc.) vinden wij alleen maar erg dom.

Overigens drie dagen geleden ook een tourbus met Aziaten gezien bij de toadstool hoodoos.😬
2019: rondom Las Vegas
2018: Noord-West USA (San Francisco - Seattle v.v.)
2017: Florida
2011: Yellowstone, Grand Teton en Rocky Mountains NP
2008: Hawaii
2007: Florida en Canada
2002: rondje Las Vegas
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door PSVwally »

Maar goed. 2017 Canada/Amerika hoogzomer hebben we alleen maar Lake Louise als te druk ervaren. Yellowstone nergens. Dus gekker als dat zal t wel niet worden
Sja, dat is echt wel wat anders dan het zuidwesten van de USA.

Al kan het in Yellowstone op plekken ook echt druk zijn hoor
image.jpeg
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Parkeren Horse Shoe Bend

Bericht door HennyCox »

WeernaardeVS schreef:
06 jun 2019, 23:48
Overigens drie dagen geleden ook een tourbus met Aziaten gezien bij de toadstool hoodoos.😬
Hoho..... zij mogen daar net zo goed als wij komen....wij waren er een paar dagen geleden gelukkig alleen, hoop dat ik dat wel mag zeggen hier. :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer